Tudi če voznik pred aktiviranjem sistema za pomoč pri parkiranju ne pusti vozila v pripravljenem začetnem ali končnem položaju, to sistem zazna in sam prilagodi pravilen manever parkiranja. Foto: Bosch
Tudi če voznik pred aktiviranjem sistema za pomoč pri parkiranju ne pusti vozila v pripravljenem začetnem ali končnem položaju, to sistem zazna in sam prilagodi pravilen manever parkiranja. Foto: Bosch

Različne neodvisne raziskave so pokazale, da je kar 40 odstotkov prometnih nesreč, povezanih z materialno škodo, povzročenih med parkiranjem. Pri Boschu so predstavili tehnologijo, imenovano home zone, ki posnema voznikovo parkiranje, se uči njegovih navad in samostojno parkira vozilo.

"Ko ljudje ne zmorejo parkirati sami, na sceno stopi naša tehnologija," pravi dr. Dirk Hoheisel, član uprave podjetja Robert Bosch GmbH. Sistem za pomoč pri parkiranju home zone zmore popolnoma samostojno izvajati najtežje elemente manevriranja na parkirnem prostoru. Novi Boschev sistem bo pripravljen za vgradnjo v vozila in proizvodnjo do leta 2019.
Zavarovalnica Allianz je leta 2015 naredila raziskavo o parkiranju, s pomočjo katere so ugotovili, da se kar 40 odstotkov vseh nesreč, v katerih nastane materialna škoda, zgodi med parkiranjem. V zadnjih desetih letih naj bi se število tovrstnih nesreč povečalo kar za 30 odstotkov. Eden izmed vzrokov je povečanje avtomobilov in slaba vidljivost izza volana.

Sistem se uči
Pomoč pri parkiranju home zone deluje avtonomno, voznik pa lahko premikanje avtomobila vseskozi nadzira, tudi če ne sedi v vozilu. Posebnost tehnologije je, da sistem posnema določene voznikove manevre, recimo parkiranje doma ali na določenem parkirnem mestu v službi, in si manevre zapomni. Z učenjem lahko te manevre pozneje opravi samostojno, voznik mora le pritisniti na stikalo na pametnem telefonu. Vozilo je zmožno samo parkirati na parkirno mesto, ki je oddaljeno največ 100 metrov, pri tem pa se orientira in izmika morebitnim oviram s pomočjo različnih tipal, ultrazvočnih senzorjev, ter stereo-videokamer.