Nova tehnologija eROT temelji na 48-voltnem električnem omrežju, ki zagotavlja visoko moč. Na prvi razvojni stopnji bo njegova litij-ionska baterija omogočala kapaciteto 0,5 kWh in najvišjo moč 13 kW. Pretvornik istosmernega toka povezuje 48-voltno električno omrežje z 12-voltnim glavnim omrežjem, v katerem deluje visoko učinkovit, zmogljiv alternator. Foto: Audi
Nova tehnologija eROT temelji na 48-voltnem električnem omrežju, ki zagotavlja visoko moč. Na prvi razvojni stopnji bo njegova litij-ionska baterija omogočala kapaciteto 0,5 kWh in najvišjo moč 13 kW. Pretvornik istosmernega toka povezuje 48-voltno električno omrežje z 12-voltnim glavnim omrežjem, v katerem deluje visoko učinkovit, zmogljiv alternator. Foto: Audi

Pri Audiju testirajo prototipno tehnologijo, poimenovali so jo eROT, ki pri vožnji po luknjasti cesti regenerira električno energijo. Hkrati sistem z elektromehanskimi vrtljivimi blažilniki povečuje udobje pri vožnji in zmanjšuje porabo goriva.

Mobilnost prihodnosti, predvsem električna, bo temeljila na regeneraciji energije - tudi v podvozju avtomobila. Pri Audiju so razvili konceptno tehnologijo eROT, pri tem so dozdajšnje hidravlične blažilnike zamenjali elektromehanski vrtljivi blažilniki.
Tehnologija deluje tako, da se na vsaki udarni jami, grbini ali v vsakem ovinku, v avtomobil prenese kinetična energija, ki jo sedanji blažilniki absorbirajo in ki se izgubi v obliki toplote. Audijev inženir Stefan Knirsch, direktor tehničnega razvoja v družbi AUDI AG, pojasnjuje: "Z novim elektromehanskim sistemom blaženja v 48-voltnem električnem omrežju zdaj to energijo lahko koristno uporabimo."
Sistem eROT se odziva hitro in z nizko vztrajnostjo. Izboljšano je tudi udobje, saj se blaženje z aktivnim uravnavanjem prilagaja neravninam na cestišču in voznemu slogu voznika. Krmilno polje blaženja, ki ga je s programsko opremo mogoče poljubno definirati, omogoča širši obseg delovanja. Hkrati ni več vzajemne odvisnosti med natezno in potisno fazo, ki omejuje delovanje običajnih hidravličnih blažilnikov.

Manjše emisije in več prostora v prtljažniku
V Ingolstadtu med prednostmi inovativnega sistema navajajo še geometrijo novega sistema blaženja. Vodoravno vgrajena elektromotorja na zadnji premi se uporabljata namesto mirujočih teleskopskih blažilnikov - kar se pozitivno odraža na prostornosti prtljažnika.
Sistem je zmožen kinetično energijo med stiskanjem in raztezanjem vzmeti pretvarjati v električni tok. Gibe kolesnega nosilca prestreza vzvod in jih prek gonila prenaša na elektromotor, ta pa jih pretvarja v električni tok. Moč rekuperacije med testnim delovanjem na nemških cestah v povprečju znaša od 100 do 150 vatov - od treh vatov na sveže asfaltirani avtocesti do 613 vatov na slabši, grbinasti cesti. Pri povprečni vožnji ta vrednost ustreza zmanjšanju emisije za do tri grame CO2 na kilometer.
Rezultati prvih testiranj tehnologije kažejo na to, da je prihodnja serijska vgradnja v Audijeve modele zelo verjetna.