Poljubi, objemi, erotični pogovori, spogledovanja in namigovananja na intimnost v kakršni koli obliki, so že dolgo časa dobra tržna niša ne samo rumenih medijev, temveč tudi vseh oblik umetnosti (film, fotografija, slikarstvo, kiparstvo, glasba, gledališče, ples itd.). Foto: EPA
Poljubi, objemi, erotični pogovori, spogledovanja in namigovananja na intimnost v kakršni koli obliki, so že dolgo časa dobra tržna niša ne samo rumenih medijev, temveč tudi vseh oblik umetnosti (film, fotografija, slikarstvo, kiparstvo, glasba, gledališče, ples itd.). Foto: EPA
Pamela Anderson
Dokaz, kako se z goloto in intimnimi izpovedmi ujetimi med platnice odlično zasluži, je na tej fotografiji - Pamela Anderson. Foto: EPA
Kdo koga osvaja?
Podrobne intimnosti, kako, kdo, koga, kdaj osvaja in poljubi (praviloma) najdejo prostor v našem še tako natrpanem urniku. Pa čeprav tega ne bo nihče priznal. A računalniki znajo priskrbeti število najbolj klikanih strani, brez skrbi! Foto: EPA
Poletna osvajanja
Bliža se poletje - in še pogostejše nošenje sončnih očal. Da ja ne moremo ugotoviti, kdaj, kdo, za kom, kam natančno in s kakšnim namenom opreza. Foto: EPA

Kdo s kom spi? Kdo je s kom »bil«? Je poročen/-a, s kom? Koliko afer, koliko strtih src ima za seboj, koga si želi? In koliko je še teh vprašanj.

In koliko je medijev, ki ponujajo te odgovore – kar se tiče znanih oseb, seveda. Če pa osebe niso pretirano medijsko izpostavljene - nič hudega, odgovor nas ne zanima pretirano manj, po navadi zamenjamo le metodo poizvedovanja (uporabimo najstarejši medij – od ust do ust).

Merilo zainteresiranosti intimnega hobija
Nič lažjega. Klik na »najbolj brane novice«. Tam je vse zapisano. Sicer pa tako ali tako ni skrivnost: šport, seks in kri so tiste ključne besede, ki v takšni ali drugačni besedni osnovi pritegnejo pozornost uporabnika. Pa še nekaj: če je v naslovu eksplicitno omenjena beseda »seks«, si ne bi upala dvakrat pomisiliti, da bo pristala na lestvici tistih dvajsetih, ki so prišle na veljaven (že omenjeni) seznam.

Zakaj? Zakaj je intimnost tako iskana?
Verjetno zato, ker poljubiti nekoga ali seksati z nekom pomeni razbiti konvencionalno razdaljo, pomeni pustiti dotik na plano, spojiti telo s telesom, podreti bariere v glavi, pomeni spustiti ego, vrniti se k naravi, zbežati iz sebe, zbližati (trenutne) interese in ... narediti pogumno potezo. Sploh v "šovbiznisu" je to posebno poglavje, saj s seboj prinaša goro ozadij, vse od "prekleto" spretnih marketinških preudarnih poslov, ki lahko imajo več kot odlične posledice, ali pa niti ne in se končajo s hudim psihičnim zlomom in/ali uničenjem (ali vsaj padcem) kariere.

In še nekaj: ljudje smo očitno takšni, da nas pač zanima golota. Ne le dobesedna, temveč »psihična golota«. S čim se ukvarja partner te in te medijske osebnosti, s kom se druži, kje živi, ima »tepih«, kakšen je v postelji, kako dolgo traja predigra, s kom je bil pa prej itd. Če gremo v nemedijski svet, kar spomnite se dneva, ko vam prijatelj ali prijateljica razodene: »Dobivam se z nekom.« Kaj je prvo vprašanje, ki jo/ga vprašate? Zagotovo ne bom preveč v temo brcnila: »Kaj pa je po izobrazbi? Kje dela ali kaj študira? Koliko je star/-a? Kje sta se spoznala? Sta že seksala? Kako se poljublja?« Kako te je osvojil/-a? Po navadi po nekaj tednih ta vprašanja nasledi gorovje neusmiljeno perečih in res (pre)intimnih vprašanj.

Intimnost - zlata kura
Poroke in ločitve medijskih osebnosti. Ja, od teh in podobnih tem dobesedno diha rumeni tisk. In toliko, kolikor ljudje nergajo, češ, oh ta rumeni tisk, brezveze, toliko bolj ga spremljajo, kupujejo tovrstne revije in klikajo po novicah. Neizbežen krog – »fisis«. Verjetno bi antropologi, psihologi, psihoanalitiki (in kar je še teh) imeli veliko povedati o tem, kaj vse ljudje počnejo za zaprtimi vrati in ko niso na očeh drugih. Ampak, brez skrbi, niti ni treba odobravajoče ždeti nad tovrstnimi strokami (in strokovnjaki), dovolj je, če se pogleda statistika klikov ali število prodanih izvodov; predvsem pa poplavo medijev, ki nam na takšen ali drugačen način ponuajo "intimne vsebine".

Golota in intimnost v umetnosti
Že Marcel Štefančič Jr. je v svoji oddaji (Studio City) nekoč izjavil: »Recept za dober film: glavna igralka se mora slečt ... vsaj do pasu.« To pove vse, kar sem nameravala povedati v tem članku. Intimnost se prodaja in se je vedno. In se bo najverjetneje vedno. Hobij vtihotapljanja v slino tujih poljubov, med rjuhe tujih spalnic, prepire in začetke ter konce romantičnih in erotičnih zgodb bo vedno našla pot do denarja in (tudi) psihičnih bolečin.

Tanja Mojzer