Andrej Hofer v družbi brhkih slovenskih predstavnic na rdeči preprogi v Düsseldorfu. Foto: RTV Slovenija
Andrej Hofer v družbi brhkih slovenskih predstavnic na rdeči preprogi v Düsseldorfu. Foto: RTV Slovenija

Edina težava, ki se pojavlja pri vseh delegacijah, je prevoz. Nemške voznike - vsaka država ima na voljo svoj avtobus - namreč zavezuje poseben zakon, po katerem velja, da morajo imeti med zadnjo in naslednjo vožnjo enajst ur počitka.

Župan Düsseldorfa Dirk ELbers (levo) in direktor televizije NDR (desno)
'Kralj' scene v Areni je kar 63 metrov velik LED-zaslon. Foto: EPA

V vseh dneh, ko smo tu, pa še prej, ko sva z Majo potovala po promocijskih koncertih (Nizozemska, Grčija, BiH), sploh od nikogar nisem slišal besede, da se Slovenija letos ne bi kvalificirala.

Maja Keuc
Slovenska ekipa si bo prvi polfinale ogledala na ladji. Foto: Reuters

Hofer, ki bo povezoval vse tri večere dogodka, pravi, da Nemci ne želijo ničesar prepustiti naključju, sploh glede varnosti, na kar je vplivala tudi smrt Osame bin Ladna. Nemci sicer ne bodo izumljali "tople vode", saj bodo večeri potekali po že znanem programu, kljub temu pa bo spektakel prava paša za oči.

Glede Slovenije pravi, da bodo dekleta dale vse od sebe in da kroži več kot 15 mogočih imen zmagovalcev, tako da je izid sobotnega finala zelo nepredvidljiv. Več pa v spodnjem pogovoru.

So Nemci upravičili svoj sloves redoljubnih in natančnih organizatorjev? Pred začetkom tekmovanja vse poteka gladko?
Kar zadeva dogodek v Areni, zvokovno in lučno podobo, videz odra, vse, kar je povezano z oddajo kot takšno, so naredili vse tako, kot smo od njih pričakovali. To bo res vrhunski televizijski spektakel, ki si ga bo ogledalo več kot 100 milijonov ljudi. Dvorana je veličastna. Edina težava, ki se pojavlja pri vseh delegacijah, je prevoz. Nemške voznike - vsaka država ima na voljo svoj avtobus - namreč zavezuje poseben zakon, po katerem velja, da morajo imeti med zadnjo in naslednjo vožnjo enajst ur počitka. To v praksi velikokrat pomeni, da če avtobus vzamemo ob osmih zjutraj, ga ob osmih zvečer, ko moramo iti na enega od sprejemov ali kaj podobnega, nimamo več. Tukaj se zapleta največkrat, kar nas malo jezi. Danes je prvi izbor in so se že pojavila zanimiva pravila, kdo se lahko v sredo po prvem predizboru vozi s svojim avtobusom in podobno ... Pri tem postajajo stvari precej nenavadne, da ne omenjam strogih varnostnih ukrepov.

Prav o tem bi vas rada vprašala kaj več. Vi imate že veliko evrovizijskih izkušenj - so Nemci glede varnosti šli še korak dlje?
Moskva leta 2009 je bila na tem področju že zelo stroga, Nemčija pa je še strožja. Sploh zaradi situacije z Al Kaido in smrtjo bin Ladna, tega se vsi zavedajo. Policije, varnostnikov, tajnih služb je povsod polno - pred hotelom, v tiskovnem središču, v okolici Arene. Vsak večer s psi in z detektorji kovine pregledajo celotno območje Arene, da ne omenjam vseh carinskih kontrol, ki jim imamo ob vstopu, elektronskih prijavah v Areno, da imajo natančno kontrolo, kje se kdo giblje. Čeprav je pregledov veliko, pa potekajo relativno hitro in ne spravljajo človeka v slabo voljo. Kot rečeno, največ je težav s prevozom - kako priti iz Arene do hotela, iz hotela v Evroklub, kjer se srečujemo novinarji, oboževalci ...

Maja Keuc je še pred odhodom v Nemčijo v MMC-jevi spletni klepetalnici dejala, da so pravila stroga tudi glede samega nastopa - da mora končati na isti točki, kot začne, in podobno.
Nemška televizija NDR, ki pripravlja prenos, ne želi ničesar prepustiti naključju. Nemci so natančni - "Ordnung und Disziplin" smo rekli včasih. Čeprav vse počnejo z nasmehom na ustih, želijo čim več stvari predvideti vnaprej. Zato so vse izvajalce oziroma vse, ki se povzpnejo na oder, ki je od tal dvignjen kar nekaj metrov, pred tem povabili na poseben pogovor o varnosti. Zgodilo se je namreč že, da je eden izmed članov NDR-jeve ekipe padel z odra.

Člane strokovne komisije po pravilih EBU-ja napove komentator v prenosu. Ker Slovenija v prvem predizboru ne glasuje, bo Andrej Hofer to storil v drugem predizboru, v četrtek. Do takrat so imena članovo komisije tajnost. Ista strokovna komisija bo glasovala tudi v soboto. Znano pa je že, da bo točke slovenskega glasovanja sporočil Klemen Slakonja, ki je navdušil z vodenjem Eme.

So se glede samih prenosov Nemci domislili česa novega ali bo šlo za "vkalupljen" način, kot ga poznamo iz prejšnjih let?
Če govorimo o današnjem večeru, je zelo "tipičen" in zelo podoben lanskemu, kar zadeva sam format - hiter začetek z uvodno špico, pozdrav vseh treh voditeljev z razlago pravil glasovanja in "dirka" se začne - torej 19 pesmi in pred razglasitvijo šovprogram, v katerem se danes predstavlja tolkalska sekcija iz ZDA, po tem pa odpiranje desetih ovojnic in "lahko noč". Vse bo šlo torej po ustaljenem ritmu, enako tudi v četrtek, sicer z drugo točko v šovprogramu, in v soboto, ko pa bo program nekoliko daljši zaradi glasovanja. Bo pa dogodek vsekakor vizualno paša za oči, kajti uporaba vseh LED-zaslonov, vključno s tistim za izvajalci, ki v premeru meri kar 63 metrov, je res spektakularna.

Vi boste seveda nocoj v dvorani, kje pa bo slovenska ekipa spremljala prvi predizbor?
Vsaka delegacija izvajalcem prepušča odločitev. Naša delegacija bo predizbor spremljala na ladji na Renu, kamor so jih povabili predstavniki iz Avstrije, ki so za vse, ki ne nastopajo v prvem predizboru, priredili nekakšen skupinski ogled. Meni se zdi ideja zelo posrečena, sploh ker so naša dekleta že bila na podobnem sprejemu na ladji. Takrat so jih gostili Nizozemci, ki so letos najbolj posebni, saj domujejo v kabinah na ladji, kjer pojejo in zabavajo množico.

Oba predizbora bomo prenašali ob 21. uri na 2. programu Televizije Slovenija in v živo prek MMC-ja. Finalni izbor za pesem Evrovizije bomo prenašali v soboto, 14. maja 2011, ob 21. uri na 1. programu Televizije Slovenija.
Kakšen je utrip v slovenskem taboru? So Maja in druga dekleta zadovoljne z vajami, je vse pripravljeno za nastop?
Dekleta zelo resno jemljejo svoj nastop, saj nastop na Evroviziji ni nastop na gasilski veselici - z vsem spoštovanjem do gasilskih veselic. Ta hip v eni izmed konferenčnih dvoran v hotelu pojejo, pilijo korake, odhode in prihode na oder. Želijo, da bi bilo res vse "tip-top", seveda pa trema pusti posledice, saj smo vsi samo ljudje. Stremimo pa k temu, da bi res bilo vse tako, kot smo si zamislili. Popoldne mora Maja znova v tiskovno središče, kjer jo čaka 30-40 intervjujev. Jutri sledita dve generalki - že v oblekah, ko bodo naličene in sfrizirane. Sploh večerna bo zelo pomembna, saj jo bodo poslušale tudi vse strokovne komisije, zato bo treba peti "na polno". 50 odstotkov glasov bo Slovenija namreč dobila že jutri.

Kaj pravijo ljubitelji Evrovizije in novinarji, s katerimi se pogovarjate? Bo Sloveniji končno uspel tako želeni preboj v finale?
V vseh dneh, ko smo tu, pa še prej, ko sva z Majo potovala po promocijskih koncertih (Nizozemska, Grčija, BiH), sploh od nikogar nisem slišal besede, da se Slovenija letos ne bi kvalificirala. To me navdaja z optimizmom, čeprav se v ozadju možganov še vedno pojavlja kanček dvom, glede na to, da smo v zadnjih letih imeli toliko smole. Ampak res upam, da se letos spet ponovi zgodba o uspehu in da Maja pride v finale. To bo njena zmaga.

O kateri državi pa se v Düsseldorfu največ govori - morda o nizozemskih posebnežih, kot ste omenili, morda o najbolj znanem imenu, britanski skupini Blue?
O skupini Blue se veliko govori, ker gre pač za skupino Blue. (smeh) Veliko se govori tudi o Azerbajdžanu, ki vsako leto v promocijske dejavnosti vlaga ogromne količine denarja, za katerimi stojijo velika sponzorska imena. Veliko se govori o francoskem opernem nastopu. Ne govori pa se o izrazitem zmagovalcu, kot se je, na primer, leta 2009 govorilo o Alexandru Rybaku, ki je bil očiten zmagovalec že tri mesece prej. Letos ni tako, stavnice in novinarji omenjajo od 15 do 20 mogočih zmagovalcev. Kar nekaj pesmi je dobrih, prav tako je nekaj deklet, ki so tudi odlično videti, ni pa ene pesmi, na katero bi si upal staviti.

Edina težava, ki se pojavlja pri vseh delegacijah, je prevoz. Nemške voznike - vsaka država ima na voljo svoj avtobus - namreč zavezuje poseben zakon, po katerem velja, da morajo imeti med zadnjo in naslednjo vožnjo enajst ur počitka.

V vseh dneh, ko smo tu, pa še prej, ko sva z Majo potovala po promocijskih koncertih (Nizozemska, Grčija, BiH), sploh od nikogar nisem slišal besede, da se Slovenija letos ne bi kvalificirala.