Na trgu se pojavlja tudi vedno več električnih koles. Foto: Pixabay
Na trgu se pojavlja tudi vedno več električnih koles. Foto: Pixabay

Slovenijo namreč prečkajo tri poti evropske mreže Eurovelo, največja težava pa ostaja tista, ki ima na ozemlju Slovenije najdaljšo pot, pojasnjuje Ed Lancaster iz Evropske kolesarske zveze, ki bedi nad projektom Eurovelo, v okviru katerega želijo do leta 2020 urediti 15 daljinskih kolesarskih poti, ki bi povezale celotno celino. Lancastru se sicer cilj 2020 zdi preveč ambiciozen, a je vseeno zadovoljen, da se zadeve premikajo. Skupno naj bi v okviru tega projekta več kot 70 tisoč kilometrov kolesarskih poti povezalo 42 držav.

Slovensko ozemlje prečkajo tri načrtovane poti – sredozemska, baltsko-jadranska in pot ob železni zavesi. Lancaster je zadovoljen z interesom slovenske strani, poudaril pa je tudi, da je povezava z Avstrijo do Maribora že močna, vprašanje je nadaljevanje poti proti jugu. "Odgovorno ni eno samo telo, ampak morajo sodelovati vsi deležniki," odgovarja na vprašanje, kdo naj bi storil korak naprej – država, občine, nacionalni koordinacijski center Eurovelo ali kdo drug.

Kolesarski turizem ima velik potencial
Evropski parlament je že leta 2012 vrednost kolesarskega turizma v EU-ju ocenil na 44 milijard evrov letno, od takrat pa se je ta oblika turizma le še okrepila, tudi na račun razvoja in vse pogostejše uporabe električnih koles.

Porastu kolesarskega turizma se prilagajajo tudi ponudniki, najočitnejši dokaz tega predstavljajo nova stojala za kolesa pred restavracijami in hoteli ob priljubljenih kolesarskih poteh, poleg tega pa številna mesta ponujajo tudi vodene oglede na kolesih. "Razvoj kolesarskega turizma se že dogaja, vprašanje je, kako ga lahko pospešimo," je dejal Lancaster.

Seveda pa urejene kolesarske poti močno koristijo tudi lokalnemu prebivalstvu. Marsikje tudi ne gre za velike investicije, saj kolesarske poti lahko v določenih primerih potekajo tudi po obstoječih cestah – vendar je pri tem pomembno, da so varne, privlačne in udobne.

Glede na študijo Evropskega parlamenta iz leta 2012 je v Evropi vsako leto izvedenih 2,3 milijarde kolesarskih turističnih potovanj, ki skupno ustvarijo 20,4 milijona prenočitev.