Letalske družbe in sindikati trdijo, da bi bilo oglaševanje osnovne cene bolj pošteno, zagovorniki pravic potrošnikov pa opozarjajo, da gre za zavajanje. Foto: EPA
Letalske družbe in sindikati trdijo, da bi bilo oglaševanje osnovne cene bolj pošteno, zagovorniki pravic potrošnikov pa opozarjajo, da gre za zavajanje. Foto: EPA

Sočasno s potrditvijo zakona so zavrnili tudi pritožbo skupine za varstvo pravic potrošnikov, v kateri se je ta skliceval na obstoječo zakonodajo iz leta 2012, po kateri so morale letalske družbe oglaševati le polno ceno letalske vozovnice, skupaj z davkom in letališkimi pristojbinami.

Zdaj bodo lahko oglaševali le osnovno ceno pod pogojem, da bo nekje v drobnem tisku (ali v pojavnem oknu) napisano tudi, koliko znaša davek in koliko taksa, piše Associated Press.

Lobisti so se dve leti trudili zakon spremeniti - in uspeli
V Washingtonu je sicer zadnji dve leti potekalo močno lobiranje letalskih družb in sindikatov zaposlenih v letalstvu, ki so želeli zakon spremeniti nazaj in tako storiti korak v preteklost. Predlagatelj zakona, demokrat iz Oregona Peter DeFazio (tudi sicer znan po svojih spornih predlogih - samo spomnimo se poziva k oddajanju vzorcev urina) je pred potrditvijo predloga dejal, da Američani ne potrebujejo državne varuške, ker niso neumni.

Skupine za varstvo potrošnikov pa so prepričane, da se predlagatelji norčujejo iz potrošnikov, še posebej z imenom zakona - poimenovali so ga namreč Zakon o preglednih cenah letalskih vozovnic (Transparent Airfares Act of 2014). Ob tem skupine za vapravic potrošnikov še opozarjajo, da se bodo z zakonom vrnili v čase zavajanja, potrošniki pa bodo ob nakupu le še bolj zmedeni.

Bolj pošten pristop ali zavajanje?
Letalske družbe in sindikati so obenem zatrjevali, da želijo z zakonom omogočiti bolj pošten pristop pri prodaji vozovnic, saj je prav, da potniki vedo, koliko od cene vozovnice morajo odšteti državi. Nasprotniki zakona so odgovarjali, da bi lahko to zlahka storili v drobnem tisku. Obe strani se ne moreta dogovoriti niti o tem, kolikšen delež od vozovnice gre državi. Eni pravijo, da je to 21 odstotkov, drugi pa, da 12 odstotkov.

Senator bi medtem zaostril kazni za zavajanje
Ameriški senat pa bo medtem na predlog demokratskega predstavnika iz New Jerseyja Roberta Menendeza razpravljal o ravno nasprotnem - Menendez je namreč predlagal, da bi zakon iz leta 2012 utrdili s predpisom, ki bo predvideval višjo kazen v primerih zavajanja pri cenah letalskih vozovnic. Ta bi po predlogu znašala do 55.000 dolarjev.