Dubajski šejk Mohamed bin Rašid Al Maktum (desno) drži model boeinga 777x. Ob njem sta medijem pozirala še predsednik uprave Boeinga, James McNerney, in podpredsednik vlade ter minister za predsedniške zadeve, šejk Mansur bin Zajed Al Nahjan. Samo na letošnjem sejmu je Boeing letalskim družbam in zasebnikom iz ZAE-ja in Savdske Arabije prodal 150 letal 777x. Foto: EPA
Dubajski šejk Mohamed bin Rašid Al Maktum (desno) drži model boeinga 777x. Ob njem sta medijem pozirala še predsednik uprave Boeinga, James McNerney, in podpredsednik vlade ter minister za predsedniške zadeve, šejk Mansur bin Zajed Al Nahjan. Samo na letošnjem sejmu je Boeing letalskim družbam in zasebnikom iz ZAE-ja in Savdske Arabije prodal 150 letal 777x. Foto: EPA
Airbus  A380
Tudi Airbusu na 13. dubajskem letalskem sejmu ni šlo slabo - samo dubajski družbi Emirates je prodal 50 modelov A380, za kar bo družba v lasti dubajske vladarske družine odštela 23 milijard dolarjev. Foto: EPA

Največ, kar za 100 milijard dolarjev poslov, je sklenil ameriški magnat Boeing, ki je pretežno arabske kupce prepričal s svojo novo generacijo letal pod oznako 777X, dreamlinerjem 787 in malo manjšim 737. 13. dubajski sejem letal je tako znova dokazal, kje leži pravi trg za letalsko industrijo, piše CNN. Peščica superbogatih je namreč zagotovilo, da bo trg v prihodnjih dveh letih z dobre desetine vseh prodanih letal na svetu zrasel za okoli 12 odstotkov, na 22.

Zadovoljiti bajno bogate še zdaleč ni lahko, saj so ljudje, ki kupujejo letala, zahtevni. "A imajo pravico biti," pravi Fajsal Gazi Kajal direktor savdske družbe Saudia Private Aviation, ki se ukvarja s prodajo letal v Združenih arabskih emiratih in Savdski Arabiji.

Tudi zato se jim trudijo pričarati "popolno izkušnjo", pojasnjuje Kajal in dodaja, da to v praksi pomeni, da jim ne omogočijo zgolj poskusne vožnje, ampak tudi razkošen hotel, kamor jih po poletu peljejo itd.

Podobno se zahtevnim morebitnim kupcem prilagajo proizvajalci letal. Družba Lufthansa Technik je tako pred kratkim napovedala, da bodo konec meseca na krovu bBoeinga 737 poskusno namestili parno kabino za prhanje, kar je precejšen zalogaj, saj je "igranje" s paro in pritiskom v letalu, ki leti na nekaj tisoč metrih, milo rečeno tvegano.

Vendar se izplača. Čeprav so kupci iz Zaliva najzahtevnejši, so pripravljeni odšteti, kolikor je treba, da dobijo, kar hočejo. Tudi za letala, ki so opremljena "kot razkošni hoteli", pravi Shane O'Hare, vodja prodaje v družbi Royal Jet, ki letala posoja in prodaja tudi emirjem in njihovim družinskim članom.

Oprema tako vključuje razkošje, ki so ga bogati vajeni tudi doma, obenem pa morajo zlasti tista letala, ki jih prodajajo na arabski trg (kar predstavlja večino pred dnevi prodanega), prilagoditi arabski kulturi. "Med arabskimi strankami je tako želja po ločenih prostorih za moške in ženske potnike izjemno pomembna. Pogosto želijo spalnico izključno v prvem delu letala, medtem ko je na nekaterih drugih trgih bolj zaželeno, da so spalnice v zadnjem delu. Potrebne so torej prilagoditve," še pravi O'Hare.