Saj poznate tisto zadrego, ko na dolgih poletih ne veste več, kako bi se namestili in kam bi dali noge ... Foto: Reuters
Saj poznate tisto zadrego, ko na dolgih poletih ne veste več, kako bi se namestili in kam bi dali noge ... Foto: Reuters

Republikanec Steve Cohen iz Tennesseeja je dejal, da so zagotovo vsi potniki opazili, da imajo med poletom vse manj prostora na svojih sedežih. Letalske družbe namreč želijo z enim poletom prepeljati čim več potnikov, da bi tako zaslužile več, hkrati pa ponudile konkurenčnejše cene in imele večji dobiček. Ne le, da v trup letala nameščajo ožje sedeže, tudi prostora med vrstami je vse manj.

"Množico ljudi to jezi in tega ne bomo več prenašali," je dejal Cohen in dodal: "Ta težava je po mojem mnenju bistvo, zakaj javnost podpira Bernieja Sandersa in Donalda Trumpa. Gre za to, da se industrija ne odziva na potrebe ljudi." Zatrdil je, da se je širina letalskega sedeža na potniških letalih od 70. let do danes zmanjšala za skoraj štiri centimetre - širina teles povprečnega Američana pa se je v tem času povečala.

Ameriška vlada je leta 1962 izmerila, da širina zadnjice povprečnega Američana v sedečem položaju meri 35,6 centimetra za moške in 36,6 centimetra za ženske, leta 2002 pa so se zadnjice obeh spolov razširile na več kot 38 centimetrov.

Vse manjša razdalja do naslednje vrsti
Težava je tudi razdalja do sprednjega sedeža, dodaja Cohen, saj trdi, da so imeli potniki v 70. letih skoraj 90 centimetrov prostora do človeka, ki je sedel pred njimi, danes pa ta razdalja znaša le še 79 centimetrov, poroča CNN.

Senator kot glavni razlog za nujno določitev najmanjše širine sedeža ne navaja udobja, ampak varnost, saj opozarja, da so potniki v takšnih letalih v nevarnosti. "Ne obstaja dovolj preizkusov, kako varno je izkrcanje v sili z vrstami sedežev, med katerimi je manj kot 74 centimetrov prostora. Nekega dne bo zaradi tega nekdo umrl in takrat bo prevoznikom žal."

Tudi nekatera združenja za varstvo potrošnikov opozarjajo letalsko industrijo, naj neha krčiti sedeže, posebej zdaj, ko imajo družbe zaradi nizkih cen goriva visoke dobičke. Spet drugi pa menijo, da je prostora še vedno dovolj, in dodajajo, da lahko vsak potnik vedno doplača, če želi več prostora za noge. Opozarjajo tudi, da bi uzakonitev tega pravila lahko znova dvignila cene letalskih vozovnic.