Tudi s tovorno ladjo se da doživeti mnogo. Ali še več. Foto: EPA
Tudi s tovorno ladjo se da doživeti mnogo. Ali še več. Foto: EPA
Razgled z ladje v pristanišču. Foto: MMC RTV SLO/Kaja Sajovic
Na japonski tovorni ladji, kjer sta bila potnika še dva. Foto: MMC RTV SLO/Kaja Sajovic
Izbor tovornih ladij je velik. Foto: EPA

Novinarka Daily Maila je zadevo preizkusila lani poleti na nemški tovorni ladji na poti med Bilbaom in Tenerifi. Na krovu velike ladje jih je bilo zgolj 12.
Novinarko so sprejeli "kot kraljico", poroča, ji pomagali s prtljago in jo popeljali v najboljšo kajuto na vrhnjem nadstropju. Imela je svoj kavč, hladilnik, spalnico in kopalnico, obiskovalki pa so dejali, da si lahko vzame iz skupnega hladilnika kar koli in kadar koli hoče.

"Vsi so se obnašali do mene, kot da bi bila nekaj vmes med kronano glavo in ladijsko maskoto," piše Annabel Simms. "Vsi" so bili Nemec, dva Poljaka, dva Litovca, trije Bolgari in štirje filipinski ladijski delavci. Vsak večer se je Simmsovi v njeni kajuti pridružil ladijski kapitan na kozarčku gina in tonika, nato pa so s posadko skupaj jedli večerjo.
Na vsakem izmed dveh postankov v španskih pristaniščih Vigo in Las Palmas na Kanarskih otokih je novinarko z ladje pospremil eden izmed članov posadke, medtem ko jo je na dvournem postanku v Sinesu na Portugalskem eden izmed upravnikov pristanišča pričakal s svojim avtomobilom in jo odpeljal do gradu Vasca da Game. A najboljši del križarjenja je bil za Simmsovo prav vožnja po morju, daleč stran od preostalega sveta.
Draga avstralska izkušnja
Sicer pa, če vas to mika, je pravi naslov za vas avstralsko podjetje Freighter Expeditions, ki se je specializiralo prav za "turistične" plovbe na tovornih ladjah. Med njihovimi destinacijami je vse, kar si lahko zamislite: od/do Avstralije in Nove Zelandije, Afrike, Azije, Evrope, Severne Amerike, Južne Amerike in pacifiških otokov, pa tudi okoli sveta.

"Tovorne ladje so popoln način za uživanje v potovanju po morju bolj sproščeno kot na velikih turističnih križarkah. Obiščete pristanišča, ki jih drugi nikdar ne vidijo, izkusite življenje na na krovu tovorne ladje in se vsak dan družite s kapitanom in častniki. Lahko greste na most in opazujete, kako napredujete po oceanih sveta, ter uživate v morju brez motenj, običajnih za konvencionalne križarke, poleg tega pa se vam še ni treba lepo obleči za večerjo!" oglašujejo tovrstna križarjenja v družbi Freighter Expeditions.
Je pa res, da njihova ponudba sploh ni poceni. 18-dnevna plovba od Singapurja do Avstralije vas bo tako stala od 2.500 avstralskih dolarjev dalje, 31-dnevno križarjenje od Avstralije do vzhodne obale ZDA (s postankom na Novi Zelandiji) pa kar 4.400 dolarjev.

Precej oglašujejo (prek družbe Sea Swift) tudi plovbo na manjši tovorni ladji med Cairnsom na vzhodu Avstralije in Cape Yorkom na skrajnem severovzhodu. Razdalje je tisoč kilometrov, cena pa med 1.075 in 2.040 avstralskimi dolarji za od 2 do 5 nočitev. Precej.

Ugodneje med japonskimi otoki
Presenetljivo poceni pa je prevoz s tovorno ladjo na Japonskem, deželi, v kateri je transport res nesramno drag.

Medtem ko vas bo običajni trajekt stal tudi do nekaj sto evrov, neoglaševani skoraj celodnevni prevoz na tovorni ladji med glavnim japonskim otokom Honšujem in severnim Hokaidom stane le okoli 15 evrov. Praktično zastonj.

Kot pri vsaki stvari gre torej tudi pri prevozih s tovornimi ladjami za zadevo, pri kateri cene močno nihajo. Neoglaševane stvari, za katere je morda treba malce več brskati, so res ugodne, medtem ko so pri tistih, kjer se že čuti komercializacija, tudi cene navite.

V spodnji galeriji je nekaj fotografij s tovorne ladje med Aomorijem na Honšuju in Hakodatejem na Hokaidu.