Piloti naj bi po novi direktivi lahko opravljali do 11 ur dolge nočne polete. Foto: Reuters
Piloti naj bi po novi direktivi lahko opravljali do 11 ur dolge nočne polete. Foto: Reuters
Piloti že dolgo časa tožijo o preobremenjenosti. Foto: Reuters

Izsledki najnovejše raziskave Zveze evropskih pilotov (ECA) bodo prav gotovo vnesli nemir med potnike.
Več kot polovica od okoli 6.000 pilotov z vse Evrope je namreč priznalo, da utrujenost ovira njihovo sposobnost pilotiranja. Od tistih, ki so se počutili neprimerne za letenje, jih je 79 odstotkov odgovorilo, da se jim to dogaja "včasih" ali "pogosto".

Raziskava kaže, da o tej pereči temi ni dovolj govora in da posameznih primerov ne prijavljajo. 70-80 odstotkov utrujenih pilotov je dejalo, da zaradi strahu pred odzivom svojih delodajalcev ne nameravajo vložiti poročila o utrujenosti ali se razglasiti za nesposobne za pilotiranje.

22 ur brez spanca
Izsledki so zvezo ECA močno presenetili. Po navedbah organizacije k stanju pilotov prispevajo dolgi urniki in čas, ko morajo biti na voljo, nočni poleti in neurejeni delovniki. Telo, ki predstavlja evropske pilote, namerava s pomočjo raziskave podpreti svojo kampanjo za večjo varnost pri letenju.
ECA meni, da zadnji predlogi Evropske agencije za varnost v letalstvu (EASA), ki naj bi uskladili regulative v EU-ju, potnikov ne zaščitijo zares in bi trenutno stanje le malenkost izboljšali.

"Utrujenost oslabi presojo in sposobnost posadke, da se naglo odzove na nastale situacije, to pa ima lahko potencialno katastrofalne posledice," je povedal Philip von Schöppenthau iz ECA. "Ne smemo čakati na še eno nesrečo, preden se EU zbudi in se zave, da so njena pravila nezadostna."

Da so novi predlogi, ki naj bi bili sprejeti v sredini leta 2013, preveč popustljivi, menijo številni poznavalci stroke. Piloti bodo namreč lahko vodili letalo po 22 urah brez spanca, imeli do 11 ur dolge nočne polete in tudi do sedem poletov zapored.