Med gosti v Marini Portorož s 60 odstotki prevladujejo Slovenci. Foto: BoBo
Med gosti v Marini Portorož s 60 odstotki prevladujejo Slovenci. Foto: BoBo

V Marini Portorož, ki je spomladi iz rok Term Čatež prešla v roke podjetja Luka Lucija, je tako zasedenost s stalnimi kot z dnevnimi plovili za okoli 30 odstotkov višja kot v enakem obdobju lani. Med gosti s 60 odstotki prevladujejo Slovenci, gosti z nemško govorečega območja predstavljajo 30 odstotkov, pet odstotkov pa italijanski obiskovalci. Preostali delež prispevajo gosti iz drugih držav.

"Glede na trenutno poslovanje so obeti za nadaljevanje poletne sezone dobri, vsekakor pa je vse odvisno od epidemioloških ukrepov, ki bodo sprejeti," so opozorili v Marini Portorož in dodali, da navtika predstavlja enega varnejših načinov turizma, saj gostom omogoča preživljanje dopusta v mehurčku, večina dejavnosti se dogaja na prostem.

V Luciji so sicer končali prenovo sanitarij v starem delu marine, kmalu se bo končala obnova bazena, na katerem bo zaživel klub na plaži (beach club). Osvežili so tudi hortikulturno podobo in urejenost marine, ponovno vzpostavili servis plovil ter kadrovsko okrepili gostinski segment. V prihodnjih tednih načrtujejo še vzpostavitev izposoje koles in skirojev, posodobitev infrastrukture, kot so brezžično internetno omrežje (wi-fi) in polnilnice za električna vozila, prenovili bodo tudi uporabniško izkušnjo za svoje goste.

V Marini Izola se lahko pohvalijo z 98-odstotno zasedenostjo

V Marini Izola, ki je od lani v rokah družbe Grafist Anteja Guberca, v zadnjih dveh letih zaznavajo večje povpraševanje po privezih, predvsem s strani slovenskih lastnikov plovil. Trenutno dosegajo rekordno, 98-odstotno zasedenost, v enakem obdobju lani so bili 90-odstotno zasedeni. Domačih gostov je okoli 65 odstotkov, med tujimi pa so najpomembnejši nemško in italijansko govoreči. Dnevnih gostov je približno desetina vseh, preostanek pa predstavljajo letni najemniki privezov.

Tudi v Izoli se zavedajo odvisnosti sezone od stanja epidemije covida-19. Ker pa so na plovilih gostje v svojih mehurčkih in je tako preživljanje počitnic skladno s priporočili za preprečevanje širjenja covida-19, so že lani v poletnih mesecih zaznali povečano število tranzitnih gostov. Povečano število dnevnih oziroma mesečnih tranzitnih gostov so zaznali tudi v juniju, zato pričakujejo, da bodo tudi v juliju in avgustu beležili dobro zasedenost in tako poletno sezono uspešno zaključili.

Med letošnjimi izboljšavami so v Marini Izola sicer izpostavili digitalizacijo poslovanja, načrtujejo tudi investicijo v izgradnjo novega pomola B, kjer bodo na voljo novi privezi in investicijo v izgradnjo novih sanitarij.

Priljubljena so predvsem križarjenja po Jadranu

Zaradi covida-19 je sezona potniških ladij v koprskem pristanišču še vedno negotova, po številnih odpovedih je prihod prve ladje predviden avgusta. Prvotno je bilo za letošnjo sezono najavljenih 88 ladij in 130.000 potnikov, trenutno pa je napovedanih le še 26 ladij s 37.000 potniki, vendar pa naj bi se seznam prihodov dnevno spreminjal.

Čeprav je epidemija covida-19 vplivala na prihode potniških ladij na slovensko obalo, pa naj bi bilo med Slovenci veliko zanimanja za križarjenja. Tako so trenutno najbolj priljubljena križarjenja po Jadranu, kjer ponujajo lastno znamko ladij. Zanimanje je izjemno, predvsem za odhode v juliju in avgustu s Krka, iz Splita in Dubrovnika.

Pri križarjenjih se upoštevajo vsi protokoli za omejevanje širjenja covida-19, ki veljajo tako v Sloveniji kot tudi na Hrvaškem, tudi ladjarji imajo smernice glede samih ukrepov na ladji. Sicer so križarjenja prilagojena tako, da je število potnikov prilagojeno zmožnostim ladje, ki dovoljujejo, da je uporaba prostorov optimalna, hkrati pa so zagotovljeni tudi vsi potrebni ukrepi. Če se zaradi morebitnega zaprtja meje med Slovenijo in Hrvaško stranke ne bi mogle udeležiti križarjenja, te dobijo povrnjen strošek vplačanega križarjenja.