Sprva zelo obsežen projekt smučarskega središča 2864 so po težavah s pridobivanjem vseh soglasij in dovoljenj v zadnjih dveh letih zmanjšali in ga za zdaj usmerili v oživitev območja Koble. (Fotografija je simbolična.) Foto: BoBo
Sprva zelo obsežen projekt smučarskega središča 2864 so po težavah s pridobivanjem vseh soglasij in dovoljenj v zadnjih dveh letih zmanjšali in ga za zdaj usmerili v oživitev območja Koble. (Fotografija je simbolična.) Foto: BoBo

Družba 2864 Bohinj je za koncesijo za gradnjo krožno kabinskih žičnic med Bohinjsko Bistrico, Ravnami in Sedlom pod Malim Vrhom ter Slatnikom zaprosila lansko jesen. Ministrstvo za infrastrukturo pa je ugotovilo, da družba izpolnjuje vse potrebne pogoje za podelitev koncesije. Koncesijo, ki velja 40 let, je vlada podelila brez javnega razpisa, saj je povezana z obstoječo žičniško napravo, in sicer vlečnico Kozji hrbet, za katero je družba, ki je odkupila naprave iz stečajne mase družbe ŽTG Kobla, leta 2020 dobila koncesijo občine.

Lani decembra je novi lastnik omenjeno vlečnico tudi že zagnal in tako naredil prvi korak k oživitvi smučanja na Kobli, ki je zadnjih 10 let samevala. Čeprav deluje le ena vlečnica, je smučišče med konci tedna dobro obiskano. "To zimo smo že dokazali, da je smučišče v Bohinjski Bistrici zelo dobrodošlo," je dejal direktor in lastnik družbe Furlani, ki je tudi ena od solastnic družbe 2864 Bohinj, Franc Alain Furlani. Kot je izpostavil, so tako domačini kot turisti zadovoljni.

Pridobitev koncesije je nadaljnji korak k ureditvi smučarskega središča 2864, poimenovanega po nadmorski višini Triglava. Prizadevanja za projekt, ki ga ves čas podpira tudi proizvajalec žičniških naprav Leitner, potekajo že deset let. Sprva zelo obsežen projekt so po težavah s pridobivanjem vseh soglasij in dovoljenj v zadnjih dveh letih zmanjšali in ga za zdaj usmerili v oživitev območja Koble.

"Koncesija je eden od dokumentov, ki bodo ključni za pridobitev gradbenega dovoljenja," je pojasnil Furlani. Povedal je, da je v sklepni fazi tudi pridobivanje okoljevarstvenega soglasja. Zapleta pa se še pri pogovorih z nekaterimi posamezniki v Bohinjski Bistrici. Vendar je Furlani prepričan, da bodo pogovori uspešni in da "lokalni zasebni interesi ne bodo blokirali projekta, pomembnega za celoten Bohinj".

V prvi fazi načrtujejo posodobitev zastarelih naprav oziroma njihovo nadomestitev z dvema novima kabinskima žičnicama in tremi vlečnicami. Ob žičniških napravah je načrtovana tudi spremljevalna infrastruktura z gostinsko ponudbo, šolo smučanja in izposojo smučarske in kolesarske opreme. Celotna naložba je ocenjena na okoli 30 milijonov evrov. V drugi fazi pa bi lahko Koblo povezali s Soriško planino.