"Videoigre so najbolj dinamična in vznemirljiva kategorija zabave na vseh platformah," meni direktor Microsofta. Foto: Pixabay

Največji nakup v zgodovini računalniških iger in hkrati digitalne tehnologije je šokiral igralniški svet, poroča BBC.

Microsoft napoveduje, da bodo Activision Blizzardu pomagali razširiti dostopnost iger na mobilnih napravah, osebnih računalnikih in konzolah, zagotavljali pa bodo tudi razvoj iger v vzporedni digitalni resničnosti – metaverzumu.

Activision Blizzard je ustvaril nekatere izmed najpopularnejših igric, kot so Call of Duty, World of Warcraft, Candy Crush, Overwatch, Tony Hawk's in Guitar Hero. Njihove igre igra 400 milijonov mesečnih uporabnikov iz 190 držav. Podjetje s tržno vrednostjo 50 milijard dolarjev zaposluje okoli 10.000 ljudi, v zadnjem času pa so bili deležni očitkov spolnih zlorab in diskriminacije.

Microsoft, proizvajalec igralnih konzol Xbox, se bo z nakupom Activision Blizzarda povzpel proti vrhu igralniške industrije.

Sorodna novica Blizzard zaradi obtožb o spolni diskriminaciji v podjetju zamenjuje vodstvo

Glede na prihodke je na prvem mestu sicer Japonski Sony, ki je z igricami in konzolami lani ustvaril 25 milijard dolarjev prihodkov, s 13,9 milijarde sledi kitajski Tencent. Japonski Nintendo je ustvaril 12,1 milijarde, sledi že Microsoft z 11,6 milijarde.

Takoj za njim je Activision Blizzard, ki je lani ustvaril za 8,1 milijarde prihodkov. Sledita Electronic Arts in Epic Games s 5,5 oz. 4,2 milijarde, navaja spletna stran All Top Everything.

Microsoft si prizadeva, da bi igre Activision Blizzarda prenesli v svojo naročniško storitev Game Pass. Ni pa še jasno, ali bodo igre tega podjetja, ki jih je trenutno mogoče igrati tako na Microsoftovih kot na Sonyjevih konzolah, postale ekskluzivne za Xbox.

Uvajamo novo dobo videoiger

"Videoigre so najbolj dinamična in vznemirljiva kategorija zabave na vseh platformah in bodo imele ključno vlogo pri razvoju platform metaverzuma," je ob napovedi nakupa dejal generalni direktor Microsofta Satya Nadella.

"Uvajamo novo dobo videoiger, ki postavlja igralce in ustvarjalce na prvo mesto ter dela igre varne, vključujoče in dostopne vsem," je še napovedal. Microsoft je lani za 7,5 milijarde dolarjev kupil še eno vplivno igričarsko podjetje Bethesda.

70 milijard dolarjev vreden napovedani nakup, ki bo dokončan leta 2023, je tudi največji v zgodovini digitalne tehnologije. Predtem je proizvajalec računalnikov Dell leta 2015 za nakup velikana za digitalno shranjevanje EMC plačal 67,5 milijarde dolarjev.