Učenci prvega razreda na Osnovni šoli Cerkno so pred kratkim dobili prav posebnega sošolca – robotka Tinija. "Robotek je zelo simpatičen, je podoben pandi," je povedala prvošolka Iza, njen sošolec Tobi pa je dodal, da se robota, s katerim se lahko igra različne igre, lahko premika z daljincem.

Programiranje Tinija, ki v osnovi ne zna veliko, a marsikaj zmore po podanih navodilih, je po besedah učiteljice Alenke Bogataj enostavno in otrokom prijazno, pri pouku pa ga uporabljajo na več načinov. "Pri matematiki ga lahko uporabimo za učenje in zapisovanje števil, pri slovenskem jeziku smo ga uporabili za spoznavanje črk," je povedala Bogataj in dodala, da so učenci pri zapisu v zvezek tekmovali, kdo bo pisal tako lepo kot robotek. Robot iz kitajskega mesta Šendzen, ki je dom tehnološkega podjetja Makeblock, prvošolčke lahko uči tako slovenske kot tudi angleške besede. Prav tako naj bi se lahko smejal in jokal, s tem pa jim pomagal pri izražanju in razumevanju čustev.

Pri robotiki gre za privlačne in zelo uporabne vsebine, ki jih je v rednem učnem načrtu premalo

Starejši učenci programiranje sicer spoznavajo na interesni dejavnosti robotika, pripomočke za učenje jim pomagajo priskrbeti lokalna podjetja. V tem šolskem letu so s pomočjo učiteljev tako sestavili in sprogramirali že več robotov – ti se znajo voziti, kolesariti, pa tudi plesati. Devetošolci so se lotili še zahtevnejšega projekta, ki vključuje maketo reševanja ponesrečencev po potresu. V ponedeljek bodo izdelke predstavili vsem učencem in zaposlenim na šoli.

Kot ugotavljajo na šoli, gre pri robotiki za privlačne in zelo uporabne vsebine, ki jih je v rednem učnem načrtu premalo. "Učenci so zelo radi za računalnikom. Namesto da zapravljajo čas, jih je treba usmerjati v nekaj koristnega," je poudarila mentorica Irena Zajc, ravnatelj Mitja Dežela pa je dodal, da je "izobraževalni sistem na tem področju v državi precej nedorečen."

Šole naj bi tako imele precejšnjo avtonomijo, kaj izbrati in glede na kadrovske zmožnosti otrokom ponuditi. Ker so na Idrijsko-Cerkljanskem potrebe po tehničnem kadru velike, bi bilo treba po mnenju Dežele tovrstne vsebine vključiti v osnovnošolski program.