Google ima trenutno v voznem parku 23 prototipov znamke Lexus. Foto: Google
Google ima trenutno v voznem parku 23 prototipov znamke Lexus. Foto: Google

Eden izmed Googlovih avtomobilov s tehnologijo avtopilota je bil na začetku julija udeležen v prometni nesreči, v kateri so bile poškodovane tri osebe. Iz Googla so sporočili, da nesreče ni zakrivil njihov avtomobil, pač pa se je voznik drugega avtomobila zaletel v njegov zadek.
Trije zaposleni pri Googlu so dobili manjše poškodbe, ko se je vozilo, ki ga je upravljal človek, zaletelo v prototip lexuxa RX450h, opremljenega s posebnimi senzorji in programsko opremo za samodejno vožnjo.
Googlovo vozilo se je ustavilo pri rdeči luči na semaforju, ko se je od zadaj vanj zaletelo drugo vozilo, je sporočila tiskovna predstavnica spletnega velikana.
Prva nesreča s poškodovanimi
Uslužbence so iz varnostnih razlogov odpeljali na opazovanje v bližnjo bolnišnico in jih kmalu zatem tudi izpustili. Pri Googlu so dejali, da se je prvič od začetka testiranj zgodilo, da so se v nesreči, v kateri je bilo udeleženo avtonomno vozilo, poškodovali potniki.
Tehnološki gigant je začel vozila z avtopilotom razvijati leta 2009. V tem času so bili avtonomni avtomobili vpleteni v 14 prometnih nesreč, 11-krat se je zgodilo, da se je vozilo zaletelo v zadek drugega vozila. Avtomobili z avtopilotom niti v enem primeru niso zakrivili nesreče, so sporočili iz Googla.
"V naše avtonomne avtomobile se kar pogostokrat zaletijo vozniki drugih vozil, ki niso pozorni na dogajanje na cesti," je v spletnem blogu zapisal Chris Urmson, Googlov direktor za področje samodejne vožnje. Zapisal je tudi: "Jasno je bilo, da je nesrečo vedno povzročil voznik, ki ni bil osredotočen na vožnjo."
Google ima trenutno v voznem parku 23 prototipov znamke Lexus, trdijo pa, da so z avtonomnimi avtomobili naredili že več kot milijon testnih kilometrov - za zdaj še z nadzorniki v vozilu, ki lahko v vsakem trenutku prevzamejo nadzor nad vozilom.
Pri Googlu, ki je razvil tudi svoj avtomobil, so prepričani, da bodo komercialna vozila kupcem na voljo že leta 2020. Urmson je zatrdil, da sami ne bodo izdelovali avtomobilov, pač pa bodo iskali partnerja. Težava je, da večina najpomembnejših in največjih svetovnih proizvajalcev vozil razvija svoja avtonomna vozila, ki bodo nadzirala vse najpomembnejše funkcije vozila, kot so krmilni mehanizem, zavore, pospeševanje ...