Mokka je pomembna za zagotavljanje delovnih mest v španski tovarni, česar se zaveda tudi španski kralj Filip VI., ki je bil častni gost ob uradnem zagonu proizvodnje. Foto: Opel
Mokka je pomembna za zagotavljanje delovnih mest v španski tovarni, česar se zaveda tudi španski kralj Filip VI., ki je bil častni gost ob uradnem zagonu proizvodnje. Foto: Opel
Začetek izdelave Oplovega modela Mokka v Zaragozi
Mokka nosi na večini trgov Oplov znak, ponekod pa tudi Vauxhallovega. Na Kitajskem in v ZDA SUV poznajo kot Buick Encore. Foto: Opel

Po besedah finančnega direktorja družbe Opel Group Michaela Lohschellerja je povpraševanje po modelu izjemno, saj so od začetka prodaje poleti 2012 prejeli že več kot 275.000 naročil, tako da si je zagotovil status tretjega najpomembnejšega modela v Oplovi ponudbi. Proizvodnja v Zaragozi hkrati pomeni boljši izkoristek zmogljivosti tovarne in možnost hitrejšega prilagajanja povpraševanju kupcev na evropskih trgih.

Skupni seštevek letošnjih Oplovih naložb v Španiji naj bi dosegel vrednost 210 milijonov evrov, lani pa je vrednost naložb znašala 168 milijonov evrov. Za prilagoditvi proizvodnje v Zaragozi za mokko je Opel v začetni fazi porabil 80 milijonov evrov, od odprtja tovarne leta 1982 pa seštevek naložb znaša že več kot 4,3 milijarde evrov.

Predstavniki Opla poudarjajo, da izdelava sub-kompaktnega SUV v tovarni zagotavlja približno 5700 delovnih mest, poleg mokke v Zaragozi izdelujejo še merivo in corso, zadnjo čaka menjava generacije, ki je prav tako pomemben mejnik delovanja tovarne.

V Zaragozi bodo mokko na začetku izdelovali po principu CKD (Completely Knocked Down), s sestavnimi kompleti delov iz Južne Koreje, delež lokalno izdelanih delov pa se bo postopoma povečeval v naslednjih letih. Letos bo s tekočih trakov v Zaragozi pripeljalo predvidoma 20.000 avtomobilov, naslednje leto pa se bo obseg izdelave še bistveno povečal.