Avtomobilnost

Poudarki

  • Mobilnost prihodnost bo povezana, samodejna in digitalna
  • Avtomobilski proizvajalci združujejo moči s tehnološkimi giganti
  • Hyundai v tekmo z Googlom in General Motorsom
  • Vožnja v prihodnosti ne bo več stresna
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.9 od 21 glasov Ocenite to novico!
Mercedes bo letos predstavil novi razred A, ki prinaša povsem digitalno notranjost, po zgledu na svoje najbolj luksuzne modele. Digitalizacija bo v nekaj letih postala standard pri večini avtomobilov. Foto: Mercedes-Benz
Hyundai se je skupaj s sestrsko Kio resno priključil vlaku elektromobilnosti in samodejne vožnje. Velika novost je tudi vozilo na vodi, next, ki bo na prodaj že letos. Foto: Hyundai
Pametni avtomobili bodo za odpiranje uporabili biometrično tehnologijo prepoznavanja obraza. Foto: Kia
Slovenci bi čas, ki bi nam ga prihranila samovozna vozila, porabili predvsem za dejavnosti v digitalnem svetu. Foto: Goodyear
Bosch napoveduje, da kmalu ne bomo več izgubljali časa s parkiranjem, veliko pozornost pa namenjajo razvoju pametnih mest. Foto: Bosch
Kia je na CES-u predstavila električnega nira, napovedala pa je tudi prodor povezljivosti 5G v vozila. Foto: Kia

Dodaj v

Avtomobilski proizvajalci pokazali, kaj prinaša bližnja prihodnost

Izzivi tehnike
12. januar 2018 ob 06:20
Las Vegas - MMC RTV SLO

V Las Vegasu v ZDA, na največjem svetovnem sejmu potrošniške elektronike (CES), so tehnološki in avtomobilski velikani dokazali, da je samodejna vožnja že dejstvo. Taksistični roboti, torej samovozna vozila, ki sama spretno krmarijo med vsemi ovirami, so po ameriški igralniški prestolnici že povsem samostojno prevažali potnike. Digitalni kokpiti, samodejna vožnja, umetna inteligenca in novi pogoni so poudarki, ki jih je bilo mogoče slišati na CES-u.

Samovozna vozila so že nekaj let stalnica na sejmu potrošniške elektronike (CES) v Las Vegasu, letos pa so nekateri prevozniki že pokazali, da je že prišel čas, takšne avtomobile uporabijo taksistične službe in druga dostavna podjetja (pošta, picerije ...). Na točno določene mesta so vozila potnike že dostavljala sama, sicer ob nadzoru voznika za volanom, nekateri so to na zelo kratkih vožnjah počeli tudi brez nadzora voznika.

Ford s konceptnim fusionom, v Evropi ga poznamo kot mondea, je prepričan, da bodo samovozni avtomobili pice dostavljali na dom sami, brez voznikove pomoči. V tekmo tovrstnih vozil, predvsem za samovozne taksije, je vstopil tudi Hyundai, ki namerava do leta 2021 predstaviti vozilo s 4. stopnjo samoopravilnosti, ki bo zmožno samostojne vožnje tudi v križiščih v mestih, in ne več samo po avtocesti, kjer promet poteka v eni smeri.

Vodik je prihodnost
Pri Hyundaiu so predstavili tudi svoje tehnološko najbolj izpopolnjeno vozilo do zdaj, križanca next, ki je naslednja generacija vodikovega vozila, znal pa bo parkirati, tudi če voznika ni v vozilu; prepričani so, da bodo nadomestili zaostanek za Googlom, General Motorsom in drugimi, ki so svoja samovozna vozila že poslali na cesto.

Pri Kii, ki je del koncerna Hyundai, so predstavili popolnoma električnega nira, ki še letos prihaja v Slovenijo, še drznejši pa so načrti, povezani z umetno inteligenco in poudarjeno digitalizacijo. To je napoved, da bodo klasični analogni merilniki v nekaj letih pri večini novih avtomobilov pozabljeni. Stikala bodo zamenjali senzorji, ki omogočajo upravljanje s kretnjami.

Kia uvaja povezljivost 5G
Pri Kii so predstavili nov vmesnik (HMI), ki omogoča prepoznavanje obraza in glasu. Ko vozilo prepozna voznika, samodejno nastavi sedež in volan v optimalni položaj. Kia prva uvaja povezljivost vozila 5G.

Toyota je v Las Vegas pripeljala konceptno linijo modularnih vozil e-Palette. Japonci predvidevajo, da se bodo v prihodnosti po mestih premikale flote samovoznih "škatel", ki bodo prevažale ljudi, dostavljale hrano in pakete. Toyotin načrt je, da bodo vozila začeli testirati leta 2020, ko bo Tokio gostil poletne olimpijske igre.

Kitajci napovedujejo primat
Samovozna in električna prihodnost pa je največja priložnost za nove proizvajalce vozil. Tesla se še ni izkopala iz rdečih številk, tudi na račun dragih avtomobilov, in Kitajci so tisti, ki so prepričani, da bodo čez desetletje vladarji na področju avtomobilnosti. To nakazujejo s prvimi konceptnimi vozili, kot je vozilo zagonskega podjetja Byton, ki ga bodo na Kitajskem začeli tržiti že prihodnje leto, Evropa in ZDA pa bodo sledile leta 2020. Njegovi snovalci pravijo, da je to pravzaprav računalnik na kolesih in najnaprednejše vozilo, ki ga bodo že kmalu videle ceste. In to za pol cene konkurenčnih modelov znamke Tesla.

Pametni avtomobil bo za odpiranje uporabil biometrično tehnologijo prepoznavanja obraza, posamezni voznik pa si bo lahko nastavil idealno vozno okolje in vozilo se bo ob zaznavi njegovega obraza temu prilagodilo. Na voljo bo tudi Amazonova tehnologija glasovnih ukazov Alexa, upravljanje pa bo mogoče tudi s kretnjami.

Avtomobil bo razpolagal s tehnologijo mobilnih omrežij pete generacije in medmrežja v oblaku, njegove funkcije pa bodo okrepili še z rešitvami umetne inteligence. Baterija naj bi zdržala za več kot 500 kilometrov vožnje, za polnjenje pa naj bi uporabniki potrebovali do pol ure.

Digitalizacija in ukazovanje s kretnjami
Mercedes je na sejmu predstavil svoj novi večpredstavnostni sistem, poimenovan mercedes-benz user experience, krajše MBUX, ki sloni na Linuxu, za njim pa stoji ekipa iz Stuttgarta, ki pravi, da gre za revolucionarni sistem v potovalni kabini vozila. MBUX bo premierno predstavljen v novi generaciji razreda A, vozniku pa bo omogočal, da bo s kretanjem in glasom stikal po volanu - novem osrednjem "touchpadu"; navigacija deluje na osnovi podatkov kartografije HERE.

Na sejmu ni manjkal niti eden največjih dobaviteljev avtomobilski industriji, podjetje Bosch, ki prihodnost vidi v pametnih mestih. Bosch želi mesta in soseske opremiti za prihodnost, in sicer s pametno mobilnostjo, boljšo kakovostjo zraka, večjim udobjem, večjo varnostjo in veliko več novimi storitvami. Med drugim poudarjajo, da se bo urbani promet do leta 2050 povečal za okrog eno tretjino. Prav urbani promet ima vlogo v skoraj polovici Boschevih projektov, ki se nanašajo na pametna mesta. Parkiranje je osrednja točka. Vozniki v ZDA danes porabijo več kot štirideset ur na leto v gneči, kjer se zapravi okrog skoraj 150 milijard evrov. Od tega se skoraj ena tretjina porabi samo za iskanje parkirnega prostora. Bosch je razvil sisteme, ki poenostavljajo iskanje ustreznega parkirnega mesta. Ko se voznik zapelje mimo, avti samodejno zaznajo in izmerijo velikost lukenj med parkiranimi avtomobili, podatke pa takoj pošljejo na digitalni zemljevid. Tako je voznik lahko neposredno napoten na prosto parkirno mesto. Bosch že testira to storitev v nemških mestih, vključno s Stuttgartom. Letos bo sledilo okrog dvajset mest v ZDA, vključno z Los Angelesom, Miamijem in Bostonom.

Avtomobili bodo parkirali sami
V začetku leta 2018 pa bosta Bosch in Daimler splavila novo samodejno storitev za parkirne službe. Avtomobili v parkirni hiši muzeja Mercedes-Benz v Stuttgartu bodo sami iskali parkirno mesto in se tudi parkirali, brez voznika. To odpravi stres in bolje izrabi parkirna mesta – na enaki površini lahko parkira do dvajset odstotkov več vozil. Eden od dejavnikov uresničitve samodejnega parkiranja je pametna infrastruktura parkirne hiše, ki je povezana s programsko opremo znotraj vozila.

Slovenci in samovozni avtomobili
Razvoj samovôznikov nam bo torej v prihodnosti omogočil, da se bomo usedli v avto, vnesli cilj, se zleknili v sedež in se sprostili vse do konca vožnje. V luči tega je podjetje Goodyear Dunlop Sava Tires v svoji najnovejši raziskavi spodbudil Slovence, da že danes razmišljajo o mobilnosti prihodnosti. V sklopu digitalne raziskave, izvedene s pomočjo klepetalnega robota Goodyja (angleško chatbot), so prišli do zanimivih izsledkov, kot je, da bodo z novimi vozili prihodnosti njihovi uporabniki naenkrat dobili več prostega časa, ki ga bo lahko vsak porabil za različne stvari.

Slovenci bi čas, ki nam bi ga prihranila takšna vozila, porabili predvsem za dejavnosti v digitalnem svetu. Rezultati raziskave namreč kažejo, da bi velika večina (60 %) ta čas namenila brskanju po spletnih straneh ter prebiranju in objavljanju vsebin na družbenih omrežjih. Temu z velikim zaostankom sledi pogovor s preostalimi potniki (15 %) in spanje oziroma počitek (11 %). Približno dva odstotka Slovencev pa bi izbralo eno od naslednjih dejavnosti: pošiljanje e-pošte, telefoniranje oz. pisanje SMS-ov, branje ter ogled filmov ali videoposnetkov. Pri tem pa tudi ni večjih odstopanj pri moških in ženskah, razen pri tem, da bi predstavnice nežnejšega spola nekoliko več brale, predstavniki močnejšega spola pa v večji meri gledali videovsebine.

Gregor Prebil
Prijavi napako
Komentarji
Regata1
# 12.01.2018 ob 07:13
Bolj se s predhodnima komentatorjema nebi mogel strinjat.
Hi-tech v obliki samovozecih (smart) vozil, elektronski denar (namesto bankovcev, kovancev), itd - vodijo v popolno kontrolo ljudi in bebavost.
In potem je tu še tako opevana AI -umetna inteligenca - prek katere spet prodajajo idejo, da bomo ljudje zaradi robotov lahko imeli več prostega časa in pravzaprav nam ne bo treba nič delat.. Nekaj takega so nam na polno prodajali ob iznajdbi računalnikov - pa ne vem če je človek kdaj v svojem obstoju imel manj časa zase in družino kot je to sedaj.

Človek svojega telesa ne bo znal več uporabljat, ne bo znal prjet za lopato, žago... da si krepi telo - duha in lastno voljo! in pridobivat dragocene izkušnje in občutek da zmore, znal pa bo bluzit po tablicah... kot se že zelo dogaja.
don_draper
# 12.01.2018 ob 06:28
a samo men deluje tale prihodnost čist popredalčkana in posledično kar nekako depresivna...

Kar vse se bo vedelo, kdo kje kaj zakaj...
Vsa pristnost izginja s tole pretirano tehnologijo.
SamoRes
# 12.01.2018 ob 07:47
Med samodejno vožnjo bi večina brskala po telefonu.
Kot da zdaj počnejo kaj drugega, vsak ki se pelje mimo bulji v telefon, kar je bolj nevarno kot alkohol. Kdaj bodo kazni večje?
zapravico
# 12.01.2018 ob 07:25
Kaj če ti super tehnologija,če se ljudje tudi pogovarjat več ne znajo
fischer_
# 12.01.2018 ob 07:57
Res pametno izkoriščen čas, medtem ko bo avto sam vozil, jih bo večina brskala po internetu. Kot da ni dovolj, da so vsi na telefonih pri kosilu, v kafiču, na wc-ju, v parku, ko čakajo na avtobus, itd ... Ves ta napredek samo zato, da bomo zgledali še bolj bebavo kot sedaj.
2px_orbitala
# 12.01.2018 ob 06:36
Še dobro, da imajo ljudje “vedno več” denarja, da si bodo lahko kupili take drage avtomobile.
windmaster
# 12.01.2018 ob 08:26
Bolj ko predmeti postajajo pametni, bolj ljudje postajajo neumni!
seven7
# 12.01.2018 ob 07:55
Aja pa vsega tega sranja z zasloni tud ne rabim.

Hocem vozit ne pa strckat po tablici na armaturki.

Rabim dober motor zanesljive zavore, klimo, airbage in to je to.
2px_orbitala
# 12.01.2018 ob 06:38
don_draper

Meni se zdi vse skupaj kičasto, s preveč tehnologije. Pa še vsi avti so avtomatiki, s čimer prava vožnja izgublja čar. Ljudje pa z novimi in novimi tehnološkimi pomagali izgubljamo sposobnost vožnje.
seven7
# 12.01.2018 ob 07:52
angelmanuel

Sem vozil avtomatika MB 250 CDI 4 Matic odlicen avto menjalnik prestavlja da sploh ne ves kdaj itd...

Ampak mene vseeno zagrabi da ko grem po ovinkih da lahko sam prestavljam... s sklopko itd...

Enostavno uzivam v voznji. Rad sam skrbim
Za varnostno razdaljo itd...

Ko pa si tako utrujen da mora avtomatika skrbet zate pa tko vec nisi za na cesto.
aless70
# 12.01.2018 ob 07:08
@don_draper:
Se strinjam. Vedno bolj razumem "off-griderje", ki se preselijo nekam v divjimo in tam živijo preprosto življenje v kakšni leseni koči.
Verjamem, da so srečnejši, kot večina "urbanizirane.industrializirane" populacije.

@2px_orbitala:
Stari, ne živijo vsi v socialističnem raju na napačni strani Alp.
"Tam zunaj" je tudi svet, kjer ljudje dejansko imajo vedno več denarja.
bobitupi
# 12.01.2018 ob 09:44
Mi živimo v krasni deželi kjer je naseljenost relativno majhna narava enkratna in tempo življenja dokaj umirjen. Za vse skeptike pa lahko povem, da ni povsod tako, tisti ki malo več potujemo po svetu vemo, da je tam NORO. Na Kitajskem niso 5 ali več milijonska mesta nobena posebnost,
vožnja v službo dve uri ali več rudi ne. Mi v Sloveniji gremo na izlet se peljemo uro ali dve in mislimo, da je to daleč. Ceste in avtoceste so po svetu večino časa polne in ni veliko možnosti za neko užitkarsko vožnjo. Skratka ne delajo teh avtov za slovenijo pač pa za države in mesta kjer je življenje in poseljenost nekaj povsem drugega kot je to pri nas. Mislim da bo za nekoga zelo dobrodošlo, če bo lahko na poti v ali iz službe malo počil ali počel kaj drugega kot pa se skoncentriral na vožnjo v neki počasni koloni. Za ljubitelje vožnje bodo verjetno še vedno na voljo kakšne osamljene ceste ali poligoni in si bodo lahko dali duška če bodo zato imeli čas in denar. Kar se tiče pa cene se moramo zavedat, da so nove in moderne stvari vedno na začetku dostopne le bogatim, kar se potem s časom spremeni. Prve avtomobile na svetu so imeli le blazno bogati danes si ga lahko kupi vsak.
SpicyWeiner
# 12.01.2018 ob 08:33
Te avti bodo nočna mora za vzdrževanje, ko se bo enkrat začela vsa ta elektronika kvariti..
seven7
# 12.01.2018 ob 08:29
Neuporaba udov vodi k zakrnelosti.

Enako je z možgani.

Ce nam vec nic ne bo potrebno pocet bomo zakrneli.

Jaz zelo rad uporabljam svoje telo mozgane...
Banban
# 12.01.2018 ob 07:20
2px orbitala, kaj pa je prava voznja? Morda je voznja sama sebi namen za kakih 5% ljudi. Ostalih 95% voznje se opravi za dosego ciljev. Sodobni avtomatiki, radarski tempomati, opozorilniki mrtvih kotov...dnevnim migrantom s cca 150km dnevno obcutno olajsajo zivljenje.

Obcutek imam, da bodo samovozniki pocasi spreemnili tud lastnisko strukturo vozil. Namesto svojega avta bomo v siht dostavljeni z rentanimi avtonomci, kar bo se olajsalo car pooling. Ce bodo cene zmerne, bo s tem zivljenje lazje.
džeko
# 12.01.2018 ob 07:20
Prihodnost bo zgleda še bolj črna kot smo si lahko kdaj predstavljali...
bruhnmici
# 12.01.2018 ob 08:34
Kako bo z avtonomno vožnjo v Baški grapi, sredi zime ali pa dol iz vasi Kneške Ravne? Saj res ... Se bo treba preseliti v urbano okolje z ne preveč visoko koncentracijo poseljenosti, da bo ravno dovolj prostora v polnilnicah in še enakomernejšo razpršenostjo zaposlenih in njihovih delovnih urnikov, da bo morebitni carsharing funkcioniral. Predlagam popoln odklop iz realnega sveta in ukinitev stekel, saj bo zunanja okolica ter vpogled vanjo skozi transparentna stekla, motila koncentracijo in popoln potop v digitalni svet. 90 % "kao rešitev" je iskanje dobička in v resnici pomembnih za zgolj nekaj % uporabnikov.
_50centy_
# 12.01.2018 ob 09:10
Od kafane do kafane res ne rabimo avtonomnih vozil. Kdor pa vozi večinoma relacije pa se zaveda prednosti avtonomne vožnje.
od kafane do kafane še bolj rabis avtonomno voznjo ;)
stomic
# 12.01.2018 ob 08:45
imam dva avta... en nima skor nič elektronike, nikoli se ne kvari, sploh ne vem kaj bi se lahko pokvarilo, zraven rednih servisov... ga ne zamenjam...
drug ima vso mogočo elektroniko, ni da ni.... enkrat ga bom dal stinit na odpad.... pa ni prav star... vedno kaj crkne... in ta hec ni poceni....
beton
# 12.01.2018 ob 08:21
Skratka, predstavili so čisto vse kar avto v osnovi ne potrebuje in to za ogromne denarce. Še vedno ne razumem za kaj imajo avtomobili končno hitrost 200+, če je v 98% max omejitev 130 ali celo manj. Pa ne mi v imenu razvoja.... V bistvu te avtomobili prisilijo v prekršek :(, vem da je to neodgovorno razmišljanje pa vendar....
ElTorro
# 12.01.2018 ob 09:06
Skratka, z fosilno industrijo je konec in to me veseli.

Malo poglej koliko elektrarn na premog, plin in olje še je po Evropi. Pa je Evropa pri električni energiji verjetno daleč najmanj odvisna od fosilnih goriv, če jo primerjamo s preostalimi deli sveta.

S fosilno industrijo je ravno tako konec kot je povprečen 40-letnik "tik pred smrtjo".
seven7
# 12.01.2018 ob 08:13
Nitro83

Tebi se zdi da je napredek v tem da bo vse avtomatika pocela namesto tebe?

Kaj bo pa potrm clovek pocel?
mmcmatto
# 12.01.2018 ob 08:33
Če bo nova tehnologija res dostopna vsakomur, potem obstaja le še vprašanje, kako bo vsak izmed nas znal izkoristiti prosti čas med vožnjo avtonomnega avta. Lahko se nemoteno poglobljeno pogovarjaš s sovoznikom, ujameš dodaten prepotreben spanec ali pa, res je, visiš na socialnih omrežjih ali e-stavnicah. Dokler bodo (še) vse odločitve odvisne od nas samih, naše samokontrole, ne vidim težave v tehnologiji.
Sem pristaš stare šole vožnje. In v čem je težava, da si pač najameš ali kupiš za tovrstne užitke starodobnika, s sklopko, klasično armaturo in recimo brez senzorja za dež?
Izbira je vedno bila in bo naša. In to je dobro. Dokler bo.
jure456
# 12.01.2018 ob 07:57
mene zanima kako bi kaj električni avti vozili po ameriki sedaj ko je minus trideset vem da najboljši in najdražji telefon na svetu iphone zamrzne pri minus štiri in ne dela
bunta
# 12.01.2018 ob 07:45
Pozdravljam tako prihodnost v primeru, da se ne pozabi na nas sportne voznike in intuziaste. Naj se ljudje, ki jim voznja predstavlja le prevoz od a do b le vozijo avtomatsko. Za nas ki uzivamo v voznji pa le naj ostane rocni menjalnik in trdo podvozje.
Deep_G
# 12.01.2018 ob 08:56
Jaz rad furam. Ne vem zakaj b potem imel avtonomni avto? Pol grem raje na avtobus!
miha32123
# 12.01.2018 ob 08:44
A se ni lepše peljati z vlakom, kot pa s samo vozečim avtomobilom, ko se stiskaš za volanom in nenehno trepetaš, da se bo kaj zgodilo.
nitro82
# 12.01.2018 ob 08:11
Sami nasprotniki napredka in prihodnosti,...samo predstavljam si lahko kje bi bili če ne bi bilo Galilea in podobno mislečih,...za tiste ko samo jamrate je najboljše da vzamete kramp in lopato pa sploh ne uporabljate več družbenih omrežij, forumov, tv, radia...nič...srednji vek je za vas...

Verjetnost da se danes ubiješ ali pa poškoduješ v prometni nesreči je zaradi objestnežev ki radi sami pohodijo plin zelo velika....ko bodo pa vozila avtonomna bo pa to malo težje,...

Človek je narejen da stremi k napredku in tu se ne bo nikoli nič spremenilo....da se bo pa moral malo odklopit od socialnih omrežij in podobnih zadev in poglobit malo v sebe je pa skoraj vsem jasno....
ffffff
# 12.01.2018 ob 11:25
Takega je mel David Hasselhof že v osemdesetih.
fago
# 12.01.2018 ob 09:28
Midva z mojo bova prav kmalu šla živet na samo v Gorco, s starim pajerom pa se bova vsake toliko zapeljala v trgovino. Komaj čakam ta nebesa.
pero5
# 12.01.2018 ob 09:15
Od kafane do kafane res ne rabimo avtonomnih vozil.
Pa ravno od kafane do kafane potrebujemo avtonomno prevozno sredstvo. Lahko tudi taksi, ampak koliko ljudi pa poznaš, ki po dveh, treh pirih pokliče taksi, čeprav bi bilo to bolj prav, kot pa da se sami odpeljejo na še enega?

Neuporaba udov vodi k zakrnelosti.
Enako je z možgani.

Malo sem skeptičen o delovanju možganov ob 20 minutni vožnji po pretežno umirjeni avtocesti, ki ji sledi 10-30 minut polžjega lezenja po mestu, ki ga večkrat spremlja tudi stres. V avtonomnem vozilu boš lahko načrtoval težke algoritme, če te tako skrbi za možgane, lahko boš prej delal in hitreje zaključil s službo ter ostanek dneva preživel zunaj, zaradi mene pa lahko tudi trebušnjake treniraš na zadnjih sedežih, če je 6pack že malo zakrnel.

Ljudje smo narejeni tako, da se držimo poznanih stvari in se nagonsko upiramo spremembam. Bi bilo treba poslušat ljudi na konjih, kaj so imeli za povedati o glasnih, svinjajočih, nevarnih avtomobilih, ki so itak brezveze za delo na sosednjem polju.
symony
# 12.01.2018 ob 08:41
Fajn, ne bo več potrebe po vozniškem izpitu ;)
johndeer
# 12.01.2018 ob 08:36
Očitno si bo spet potrebno umisliti motor. Playstation avti v prihodnosti me ne zanimajo...
Follow Me
# 12.01.2018 ob 09:20

Staro vendar ok :D Idiocracy film
_50centy_
# 12.01.2018 ob 09:09
Pozdravljam tako prihodnost v primeru, da se ne pozabi na nas sportne voznike in intuziaste. Naj se ljudje, ki jim voznja predstavlja le prevoz od a do b le vozijo avtomatsko. Za nas ki uzivamo v voznji pa le naj ostane rocni menjalnik in trdo podvozje.
pa dirkalisca in ne navadne ceste za dvijat ;)
KLIPAN
# 12.01.2018 ob 08:07
Skratka, z fosilno industrijo je konec in to me veseli.
Sicer jaz kaj dosti od tega ne bom imel, bodo pa vsaj naši otroci dihali čistejši zrak.
HOR
# 12.01.2018 ob 14:31
Verjetno bodo v samovozečih avtomobilih za družbo ponujali še kakšno avtonomno robotsko Ančko, ki se bo polnila kar na USB v avtu, potem pa bo kar sama izstopila in se primerno opravljena odpravila v posteljo...
najdise
# 12.01.2018 ob 14:25
Družabna omrežja me ne zanimajo, videovsebine še manj, bi pa se v samovoznem vozilu popeljal s kakšno lepotičko...
HOR
# 12.01.2018 ob 13:25
"...Slovenci in samovozni avtomobili
Razvoj samovôznikov nam bo torej v prihodnosti omogočil, da se bomo usedli v avto, vnesli cilj, se zleknili v sedež in se sprostili vse do konca vožnje..."


Za začetek naj rajši javni prevoz, vlake in avtobuse spravijo na primerni nivo...
Le en potnik v vozilu je manj EKO, pa četudi v električnem samovozečem, kot pa poln avtobus ali vlak...
los-t
# 12.01.2018 ob 10:48
hvala za takšno bodočnost....jaz želim avto voziti, ne sedeti v njem in tipkati po zaslonu...prišparal si bom enega starodobnika z mašino brez turba in ročnim menjalnikom, avtoindustrija pa naj kar grunta kako izklučiti voznika iz vožnje avtomobila...
Lion007
# 12.01.2018 ob 10:16
Svojega fička in svoje katrce nikoli ne bom zamenjal za samovozeče vozilo. NIKOLI
MikiSkokc
# 12.01.2018 ob 10:03
Človek svojega telesa ne bo znal več uporabljat, ne bo znal prjet za lopato, žago... da si krepi telo - duha in lastno voljo! in pridobivat dragocene izkušnje in občutek da zmore, znal pa bo bluzit po tablicah... kot se že zelo dogaja

No ja, večina nas tudi ne kmetuje in nabira/lovi hrane po gozdovih, niti tega bogve kako dobro ne znamo, pa zadeva še kar deluje... Eni se bodo v prihodnosti znašli, drugi se pa tako kot vedno do sedaj ne bodo. Pa če bodo zato krivi sami, ali pa ne.
mihajloo
# 12.01.2018 ob 09:36
KLIPAN:"Prijavi neprimerno vsebino Skratka, z fosilno industrijo je konec in to me veseli.
Sicer jaz kaj dosti od tega ne bom imel, bodo pa vsaj naši otroci dihali čistejši zrak"

@Follow Me
Gledal "Idiocracy" kmalu potem ko je prišel ven. Film takrat dojemal kot komedijo 100%. Danes sem pa zaskrbljen. Film postaja realnost.
Hik
# 12.01.2018 ob 09:32
Kaj v primeru nesreče bodo dali pihat samovozniku ali onemu faliranemu študentu, ki ga je sprogramiral?
mpudi
# 12.01.2018 ob 08:30
Ja pa teli radii, ki kar sami iščejo postaje... Ves čar se je izgubil... Hehe. Avtomatik je zakon. So seveda tudi avtomobili, kjer bi raje imel ročnega, a ne za vsakdanjo vožnjo.
angelmanuel
# 12.01.2018 ob 07:49
Da se zaradi avtomatika izgublja čar v vožnji lahko reče samo tisti, ki avtomatika še ni vozil.
vsenior
# 12.01.2018 ob 07:22
Slaboumneže in elitneže v evropski avtomobilski srenji, ki si talajo za vodenje neperspektivnih avtomobilskih firm po nekaj 10 milionov € letnih nagrad, bodo v nekaj letih pohrustali napredni kitajci z velikim entuziazmom in znanjem. Gre za elektrićne vozne parke.

Posredno se bližajo slabi časi tudi za dobavitelje avtomobilskh delov.

Evropa, kot stara elitna dama ugaša zaradi vzrajanja elit na položajih. In seveda prestižnega življenja visoko nad oblaki. Kitajci nas prehitevajo z leve in desne. Prihodnost ni rožnata. Vsi kažejo na nizko plačilo delvcem na Kitajskem. Pa ni čisto tako. Problem so tukajšnje elite, ki zavirajo razvoj in želijo ohranjati pridobljene bonitete.

Kje najdejo proizvajalci elektrićnih avtov tako velike cene? Tudi el. avti Korejcev in Japoncev niso poceni. Zagotovo je zadaj nek loby.
izo
# 14.01.2018 ob 00:56
Ceste in avtoceste so po svetu večino časa polne in ni veliko možnosti za neko užitkarsko vožnjo. Skratka ne delajo teh avtov za slovenijo pač pa za države in mesta kjer je življenje in poseljenost nekaj povsem drugega kot je to pri nas.

tu se pa motiš. avte se kupuje zaradi užitka d vožnje v večini primerov, pa to ni nujno samo neko dirkanje ipd po vaše. v nasprotnem primeru bi, kot že omenjeno, folk nucal javni prevoz in še kaj.
in to velja za ves svet, vsaj razviti del.
lamesa
# 13.01.2018 ob 17:17
Not impressed!
veselo-na-delo
# 12.01.2018 ob 22:41
Se strinjam s prvimi komentarji.
Prihodnost vedno bolj tone v meglo in tehnologija silovito začne vladati svetu.
Se pa bojim da zaradi vse te tehnologije bodo ljudje nakoncu postali samo smrtniki, keri nebodo obvladali niti svojega telesa.
To pa zakaj?
Vrni se na drugi odstavek.
Kazalo