Tokrat so pri Motoreviji Avto-moto zveze Slovenije skupaj s partnerji preizkusili 24 otroških sedežev. Foto: AMZS
Tokrat so pri Motoreviji Avto-moto zveze Slovenije skupaj s partnerji preizkusili 24 otroških sedežev. Foto: AMZS

Na testu je bilo 24 sedežev. Med temi jih je 15 dobilo oceno dobro, trije zadovoljivo, kar šest pa oceno slabo, pri čemer je bil glavni vzrok za tako oceno vsebnost prevelikih količin zdravju škodljivih snovi v delih sedežev, ki pridejo v stik z otrokom. Na drugi strani pa so bile večje varnostne pomanjkljivosti odkrite le pri enem sedežu.

Kot je povedal odgovorni urednik Motorevije Blaž Poženel, je ponudba otroških sedežev zelo pestra, na trg prihajajo vedno novi izdelki in ponudbi na trgu želijo pri Motoreviji slediti tudi z aktualnimi informacijami o kakovosti in predvsem varnosti otroških sedežev. Dodal je, da je treba otroške sedeže, čeprav morajo biti homologirani in morajo torej izpolnjevati določene varnostne pogoje, redno testirati, ker homologacijski predpisi predpisujejo le minimalne standarde varnosti, ki pa niso dovolj za zagotavljanje visoke ravni varnosti.

Kaj pa škodljive snovi?
Povedal je še, da so na testu vrsto let preverjali ne le varnost pri čelnem trku, temveč tudi pri bočnem trku in tako dosegli, da je v najnovejšem standardu ECE R 129 tudi varnost pri bočnem trku del homologacijskih zahtev. Tega pa na primer še niso dosegli s proučevanjem vsebnosti škodljivih snovi v otroških sedežih, saj tega nihče ne preverja – razen AMZS-ja in vseh partnerjev, ki sodelujejo pri testih otroških sedežev. Poudaril je, da kot kažejo rezultati, tega vsekakor ne gre spregledati.