Poleg avtomobilov v salonu je v bližini na voljo 59 vozil za testne vožnje. Foto: Chargemaster Foto:
Poleg avtomobilov v salonu je v bližini na voljo 59 vozil za testne vožnje. Foto: Chargemaster Foto:

BMW, Nissan, Renault, Volkswagen, Kia in Mitsubishi so v kraju Milton Keynes, severno od Londona, v sodelovanju s prodajalcem polnilnih postaj Chargemaster ustanovili Electric Vehicle Experience Center, kjer lahko obiskovalci spoznavajo električne avtomobile.

Ed Jones vodja Nissanovega oddelka za električna vozila v Združenem kraljestvu je povedal, da salon ni prodajno naravnan, temveč ima promocijsko vlogo. Uslužbenci bodo obiskovalcem posredovali cene avtomobilov ter lokalnim prodajalcem posredovali resna povpraševanja, toda to ni njihova glavna naloga. Cilj je obiskovalcem predstaviti prednosti električnih avtomobilov ter jih s tem spodbuditi k razmisleku o nakupu takšnega vozila. Dodal je, da Nissana ne skrbi, da bi izgubljal kupce zaradi avtomobilov drugih proizvajalcev, ki so prav tako razstavljeni v salonu, saj se zaveda svojega položaja na trgu.

BMW-jev vodja za električno mobilnost v Združenem kraljestvu Dan Elliot je dejal, da na cestah lahko vidimo vedno več električnih avtomobilov, ljudem pa se porajajo različna vprašanja o tej tehnologiji. Novi salon pa je prostor, kjer lahko dobijo odgovore na ta vprašanja, je prostor, kjer se lahko zanimanje za električne avtomobile spremeni v resno razmišljanje o nakupu.

Direktor podjetja Chargemaster David Martell je ob tem povedal, da je salon pilotni projekt, ki ga lahko v takšni obliki, če se bo pokazal za uspešen, predstavijo kjer koli.

Sproščeno okolje
Salon se nahaja v zelo obiskanem trgovinskem središču in ponuja prostor za štiri avtomobile, ki jih redno menjujejo, v bližini pa je na voljo 59 avtomobilov za testne vožnje. S takšnim salonom želijo predstaviti avtomobile zunaj klasičnega prodajnega okolja, kjer so prodajalci vajeni prodajati predvsem avtomobile z motorji na notranje zgorevanje in se počasi navajajo na električne. Okolje trgovinskega središča je bolj sproščeno in namenjeno predvsem spoznavanju s tehnologijo.

Projekt je delno financirala vlada Združenega kraljestva, ki je zagotovila sredstva za testne avtomobile in je del strategije kraja Milton Keynes, ki šteje 230 tisoč prebivalcev. Do leta 2022 želijo povečati delež električnih vozil z enega na 23 odstotkov. Nakup in uporabo električnih avtomobilov spodbujajo tudi z brezplačnimi parkirnimi mesti ter z možnostjo uporabe pasov, ki so sicer namenjeni avtobusom.

Salon v Milton Keynesu je prvi tovrstni prostor v Evropi, poznajo pa jih tudi v Združenih državah Amerike in na Kitajskem.