Uberjevi samovozeči volvi so Kaliforniji pomahali v slovo in se na tovornjakih, ki so prav tako sposobni avtonomne vožnje, odpeljali proti Arizoni. Foto: Uber
Uberjevi samovozeči volvi so Kaliforniji pomahali v slovo in se na tovornjakih, ki so prav tako sposobni avtonomne vožnje, odpeljali proti Arizoni. Foto: Uber

Uber je sredi tega meseca v okviru pilotskega projekta na ulice San Francisca poslal 16 samovozečih volvov XC90, a se je zapletlo pri dovoljenjih. Kalifornijski urad za motorna vozila je namreč preklical registracijo omenjenih vozil, saj Uber zanje ni želel pridobiti zahtevanih dovoljenj za testiranje avtonomnih vozil.

Arizona vabi
Pri podjetju namreč menijo, da kalifornijski predpisi za samovozeča vozila ne veljajo za njihove avtomobile, v katerih vselej sedi voznik, ki lahko po potrebi prevzame nadzor. Tamkajšnji urad za motorna vozila je kljub temu preklical registracijo vseh 16 vozil. Uber pa ni ostal dolžan in floto kar na svojih samovozečih tovornjakih Otto preselil v Arizono, kjer veljajo do avtonomnih avtomobilov prijaznejši predpisi. Ob tem je sam guverner Arizone Doug Ducey na družbenem omrežju Twitter zapisal, da Uberjeve samovozeče avtomobile sprejemajo z odprtimi rokami.

S podobnimi vprašanji se v tem času ukvarjajo tudi na Norveškem. Tamkajšnje ministrstvo za promet in komunikacije je namreč poslalo v presojo predlog zakona, ki ureja testiranje samovozečih vozil, s ciljem, da bi ga parlament sprejel že prihodnjo pomlad.

S spodbujanjem testiranja avtonomnih vozil želi norveška vlada zagotoviti posel lokalnim podjetjem in širiti gospodarsko dejavnost zunaj naftnega sektorja, ki predstavlja glavni vir dohodkov države in na katerega je v zadnjem času močno vplival padec cen nafte.