Avtomobilnost

Poudarki

  • Urus ponuja zmogljivosti superšportnika
  • Bencinski izvedbi bo sledil hibrid
Urus pričakovano prinaša presežnike na področju zmogljivosti, med drugim se ponaša z največjimi zavorami na trgu. Foto: Lamborghini

Dodaj v

Urus je superšportnik na velikih kolesih

Lamborghini urus
5. december 2017 ob 09:13
Sant'Agata Bolognese - MMC RTV SLO

Lamborghinijev prvi novodobni športni terenec je pravi superšportnik na velikih kolesih. Štirilitrski V8 mu omogoča pospešek do stotice v 3,6 sekunde ter končno hitrost 305 km/h. V Evropi bo stal najmanj 171.429 evrov.

Če odmislimo slavni model LM002, je urus Lamborghinijev prvi športni terenec. Vsekakor pa je to za Lamborghini prvi luksuzni športni terenec, kot jih poznamo danes, ki ekskluzivnim znamkam omogočajo povečevanja prodaje. Na to računajo tudi v Sant’Agati, saj z urusom načrtujejo podvojitev sedanjih prodajnih številk.

Seveda to ni navaden športni terenec, temveč takšen v Lamborghinijevem v slogu, z videzom in lastnostmi superšpotnika. Avtomobil z značilnimi prelomljenimi karoserijskimi linijami je zasnovan na Volkswagnovi koncernski platformi MLB evo (tako kot audi Q7, bentley bentayga in porsche cayenne). V dolžino meri 5,11 metra, dva metra v širino ter seže 1,64 metra v višino. Ob tem ima malce večjo medosno razdaljo kot glavni tekmeci, ki meri malenkost več kot tri metre, ob tem pa tehta malce manj kot 2,2 tone. Športni drži primerna je tudi obutev, ki lahko meri od 21 do 23 palcev.

Ob začetku prodaje bo na voljo s štirilitrskim twin turbo V8-motorjem, ki zmore 478 kilovatov (650 KM) in 850 NM navora, kar je dovolj za pospešek od 0 do 100 km/h v 3,6 sekunde ter končno hitrost 305 km/h. Za prenos moči na vsa štiri kolesa skrbi osemstopenjski samodejni menjalnik. V normalnih razmerah se navor prenaša v razmerju 40:60 v korist zadnjih koles, po potrebi pa se prenese do največ 70 odstotkov na prvo os ali pa do 87 odstotkov na zadnjo.

Duša s sedmimi obrazi
Iz aventadorja so prenesli sistem štirikolesnega krmiljenja, ki pri majhnih hitrostih zagotavlja boljšo okretnost, pri večjih pa prispeva k boljši stabilnosti. S stikalom ANIMA (slovensko "duša") lahko voznik izbira kar med šestimi oziroma sedmimi voznimi načini. Načini Strada, Sport in Corsa (cesta, šport, dirka) so namenjeni uporabi na asfaltu, načini Neve, Terra in Sabbia (sneg, zemlja in pesek) pa vožnji po snegu in na terenu. Poleg tega je tu še način ego, ki omogoča individualne nastavitve.

Kabina serijsko ponuja prostor za pet potnikov, za doplačilo pa si je v drugi vrsti mogoče misliti dva posamezna sedeža. Poleg zaslona namesto merilnikov sta tu še dva zaslona na dotik na sredinski konzoli za upravljanje klimatske in multimedijske naprave, pri čemer ta omogoča tudi glasovno upravljanje ter povezljivost s sistemoma Android Auto in Apple CarPlay. V zašiljenem zadku najdemo prtljažnik, ki meri od 616 do 1.596 litrov.

Za urusa bo treba v Evropi odšteti najmanj 171.429 evrov. Prvi primerki bodo na voljo od pomladi prihodnjega leta, bencinski izvedbi pa bo sledila hibridna različica.

Martin Macarol
Prijavi napako
Komentarji
prim00z
# 05.12.2017 ob 12:28
mah....ni dirkalnik, ni terenc, sama preplačana šminka...
Guinness
# 05.12.2017 ob 13:09
s temule se pa kamot odpravš na Krvavc smučat :):) al pa na planino Blato parkirat in poj mal po hribih zaokrožt..

Pa ko gres v apartma na hrvasko obalo lahko tudi vec hrane v prtljaznik nabases
Guinness
# 05.12.2017 ob 12:55
Verjamem, da je vrhunski avto, ampak sem ze res navelican teh sportni terencev, ki so ocitno trenutno zelo popularni
frgo
# 05.12.2017 ob 14:04
pojavile so se že prve slike kabriolet izvedenke

urus cabrio
HOR
# 05.12.2017 ob 13:41
V Katarju ga lahko kupijo državljani na kredit preko socijalne, pri nas pa še ta storitev ni možna...
demosthenes
# 07.12.2017 ob 16:02
Očitno se vidi že v dizajnu, da je koncern prevzel AUDI
ps11
# 06.12.2017 ob 02:19
Baje da pride se kombi ven na osnovi Crafterja.
johndeer
# 05.12.2017 ob 14:23
Škoda, da nima podvozja traktorja, tako kot njegov dedek (LM002)
fantasycamp
# 05.12.2017 ob 14:11
Kot da je KIA naredila šminko!
elektrupunk
# 05.12.2017 ob 12:48
ok..itak da je šminka...sam za hardcore lamborghini ljubitelje je dobrodošla dopolnitev voznega parka.. njihove super športnike imaš težko za vsakodnevne opravke..s temule se pa kamot odpravš na Krvavc smučat :):) al pa na planino Blato parkirat in poj mal po hribih zaokrožt.. :P
Luka Novak
# 07.12.2017 ob 07:47
@bogaboječ

Koncept v tovarniškem muzeju je na kratko ogromen, LM 002 zraven deluje precej nebogljeno.

Prtljažnik serijskega ne bi smel biti problem glede volumna + prilagodljivosti, bolj prestižni materiali v njem.

Za kupca tvojega kalibra ima več ponudbe Bentley.
djadja
# 07.12.2017 ob 20:44
Armaturka mi je všeč.
Zadek je pa kot, da bi modelarjem glinast prototip T Roc-a z mize padu pa je šef glih mim prletu in reku to bo pa zadek Lamborginija ... :)
bogaboječ
# 06.12.2017 ob 15:17
Zdaj lahko prodam svojo vitaro, tole bo super avto za na jago. Upam, da ima dovolj velik prtljažnik, da vržeš not vepra ali dva.
kučkučki
# 05.12.2017 ob 17:03
v živo mora izgledati še bolj hudo
pozitivc
# 05.12.2017 ob 22:54
Ma ni stvari na tem lamborghiniju, ki bi mi bila všeč
Luka Novak
# 05.12.2017 ob 13:43
@Guinness

Verjamem, da je vrhunski avto, ampak sem ze res navelican teh sportni terencev, ki so ocitno trenutno zelo popularni

Vedno več jih bo, pa če ti je všeč ali ne.

Porsche je lani prodal skoraj 100.000 Macanov, kar je recimo več kot lanska celotna prodaja znamke Alfa Romeo, pa še kakšnega proizvajalca. Pred desetletjem in pol je podobno zgodbo o uspehu začel pisati Cayenne. Porsche si je z njim krepko opomogel, približno desetletje pred lansiranjem Cayennea se je boril za preživetje.

Nič čudnega, da nekaj podobnega pripravlja tudi Ferrari, pa še kdo od do nedavnega zapriseženih nasprotnikov športnih terencev in vseh njegovih derivatov.
Luka Novak
# 05.12.2017 ob 10:26
Predstavitev točna kot švicarska ura. Datum je bilo med drugim moč izvedet ob ogledu koncepta v tovarniškem muzeju (Sant'Agata Bolognese). Serijska izvedba je ohranila veliko lastnosti koncepta, kot tudi Lamborghinijev, hkrati v mnogih podrobnostih odprla nova poglavja.

Sicer pa na kratko veliko bolj civilizirana beštja v primerjavi z LM 002 (v tovarniškem muzeju razstavljen poleg koncepta, sedaj bodo najverjetneje konceptu dodali eksponat serijske izvedbe).
Kazalo