Alpine je 60. obletnico športne strasti proslavila z razkritjem novega prototipa alpine célébration, pripravljenega posebej za Le Mans. Foto: Alpine
Alpine je 60. obletnico športne strasti proslavila z razkritjem novega prototipa alpine célébration, pripravljenega posebej za Le Mans. Foto: Alpine

Legendarna znamka športnih in dirkalnih vozil Alpine je presenetila v Le Mansu. Na letošnji vztrajnostni 24-urni dirki 24 so razkrili prototip z imenom alpine célébration.
Prototipno vozilo je bilo izdelano posebej za Le Mans, pred 250 tisoč zbranimi gledalci pa je opravilo preizkusni krog.
Kompaktni športni kupe z dvema sedežema je obarvan v značilno intenzivno modro barvo z oranžnimi dodatki, ki je krasila legendarne dirkalne modele. V tej barvi se je znamka leta 2013 zmagovito vrnila na vzdržljivostne dirke. Ta barvna shema sega v čase modelov alpine, ki so odigrali glavne vloge v prvem nizu pustolovščin znamke v Le Mansu. Gre za obdobje med leti 1963 in 1969, ko so alpine M63, M64, M65, A210, A220 in A110 na stezi branili francoske barve.
Dizajn zaznamuje bogato športno zgodovino
Alpine célébration zaznamuje nizek profil, usločen in naguban pokrov spredaj, vdolbljena boka, značilno zadnje steklo. Vse našteto je odsev A110 in drugih modelov, ki so močno zaznamovali zgodovino. Dodatki iz ogljikovih vlaken poudarjajo najbolj tehnične dele karoserije, od aerodinamične lamele pod prednjim odbijačem in obrob pragov, do difuzorja, rež za zajem zraka zadaj ter zunanjih ogledal.
Položaj prekritih dvojnih žarometov in okroglih dodatnih luči s črnima križema ljubitelje spominjajo na lepilne trakove, ki so prekrivali žaromete nekdanjih dirkalnikov. Takrat je bila to domiselna rešitev, ki je preprečevala, da bi poškodovano steklo žarometa razpadlo.
Zunanji ogledali sta tanki in na videz lebdita v svojih ohišjih. Značilni puščičasti A je najti na maski, stranicah, prednjih blatnikih in strehi. Oblika platišča spominja na slog, ki je bil v sedemdesetih letih zelo priljubljen pri modelih A110 in A310. Platišča ne skrivajo zajetnih zavornih kolutov in oranžno obarvanih čeljusti. V sredini je pesto iz aluminija, ki je zasnovan kot enoten ulitek.
Zadnji del s poudarjenimi rameni ima na zadnjih steklih odprtini za zajem zraka, ki pripomoreta k hlajenju motorja. Pokrov motorja je možno videti skozi dekoracijo zadnjega stekla, razkriva pa sredinsko namestitev pogonskega sklopa. Na vrhu zadnjih blatnikov sta reži za zajem zraka. Zadku avtomobila daje poudarek difuzor z vgrajeno lučjo na sredini, ki ga na obeh straneh obdata okrogli izpušni cevi iz poliranega nerjavnega jekla.