Kdaj se bodo znova odprle šole?

Z ministrico za šolstvo Simono Kustec se je pogovarjala novinarka TV Slovenija Erika Žnidaršič.

Sorodna novica A. Merkel: Šole bomo postopoma začeli odpirati 4. maja

Vse več podjetij normalno dela, starši ne bodo mogli več dolgo biti doma. Kdaj boste povedali, ali se bodo šolarji v šole vrnili maja, junija ali pa šele septembra?
Spomnila bi, da smo s sprejetjem odloka o zaprtju vseh vzgojno-izobraževalnih ustanov imeli en sam razlog – varovanje zdravja. V primeru novega koronavirusa celo življenja učencev, učiteljev, vzgojiteljev in vseh drugih, ki v teh ustanovah delajo. Pričakujem, da bomo lahko, ko bo nevarnost odpravljena, mirno in varno znova odprli vrata vrtcev, šol in fakultet ter učni proces nadaljevali v razredih.

Kako komentirate očitek nekaterih učiteljic, da s šolo na daljavo ni vse v redu in da ni vse enako, kot bi bili v šoli?
Najprej dovolite, da ob tej priložnosti še enkrat izrečem globoko zahvalo in spoštovanje vsem učiteljem in profesorjem za delo, ki ga opravljajo v okviru izobraževanja na daljavo. Če njihovega razumevanja, profesionalnosti in odgovornosti ne bi bilo, izobraževanja na daljavo ne bi imeli, to pa bi pomenilo, da celoten izobraževalni sistem v teh okoliščinah ne bi deloval. Potem bi imeli veliko težavo. Zavedamo se vseh težav in samega dejstva, da smo bili vsi skupaj nepripravljeni na to, kako se je situacija odvila. Dobesedno čez noč smo se brez kakršnih koli velikih premislekov zavedeli, da moramo, če se izrazim ilustrativno, skočiti v vodo in splavati.

Ocenjevanje na daljavo

Gospa ministrica, kaj boste storili, boste zrahljali pravila glede ocenjevanja, ali boste vztrajali pri tem, da se pridobi v zadnjem mesecu 12, 13 ocen, tudi prek videopovezave?
Šolsko leto bomo zaključili tako, kot je bilo to predvideno 1. 9. prejšnje leto. Tri četrtine celotnega učnega načrta je bilo opravljenega v običajnih okoliščinah. Govorimo o zadnji četrtini šolskega leta, za katerega smo povedali, da bo v aprilu preverjanje znanja potekalo predvsem na način, da bodo učitelji preverjali, ali so učenci osvojili znanje, ki so se ga učili na daljavo. V mesecu maju pa bodo izvedli en sam preizkus, ki ga bodo ocenili ustno ali pisno. Tukajle bodo avtonomno ocenili, kateri način je bolj optimalen, da bodo učenci dobili dobro, prijazno in spodbudno oceno. To je že bilo učiteljem sporočeno v navodilih, ki jih je pripravil Zavod za šolstvo RS. Mesec junij pa je predviden samo še za zaključevanje ocen, izvedli se bodo pozivi učencem, ki bi želeli ocene popravljati. Predvsem tisti z negativnimi ocenami, da bodo imeli dovolj priložnosti, da ocene popravijo. Sistem ocenjevanja in zaključevanja bo narejen prijazno, posebej zaradi težkih razmer, absolutno sem prepričana, da jih bomo prebrodili.

Aprila bo ocenjevanje potekalo na daljavo, v maju je predvidena ena sama ocena, junij pa bo posvečen zaključevanju in popravljanju ocen, je pojasnila ministrica. Foto: Pixabay
Aprila bo ocenjevanje potekalo na daljavo, v maju je predvidena ena sama ocena, junij pa bo posvečen zaključevanju in popravljanju ocen, je pojasnila ministrica. Foto: Pixabay

Dobra in slaba izkušnja z delom od doma

Nuša Križnik, mama četrtošolke in devetošolca, je s poukom na daljavo zadovoljna. Pravi, da je snov pregledno napisana, navodila pa so dovolj jasna, da se lahko njena otroka čim bolj samostojno učita. "Nekaj šolskega dela je suhoparnega, razno prepisovanje, delovni listi, tu še vidim mogoče malo rezerve, da bi učitelji posegli po kakšnih malo bolj inovativnih pristopih," je dejala. Otrokoma pomaga, kolikor lahko, če česa ne razumeta, bosta že nadoknadila, ko se vrneta v razred, jim sporočajo tudi učiteljice.

Popolnoma drugačno izkušnjo s poukom na domu pa ima mama devetošolke in tretješolca – z otrokoma dela najmanj osem ur na dan. "Otroci so bili že prej veliko obremenjeni v šoli, zdaj se pa ta stres samo še povečuje, otroke je težko motivirati za to delo, ki je veliko preobsežno," je povedala.

Učenci s težavami od doma sledijo še težje

Po začetnem zagonu namreč motivacija pri številnih otrocih, pa tudi starših upada, opozarja predsednik Zveze aktivov svetov staršev Slovenije (ZASSS). "Če so napori preveliki, za kogar koli, ne samo za učitelje, tudi učence, starše, moramo tempo zmanjšati, da bomo ta tempo lahko zdržali še prihodnje tedne," je dejal Anton Meden iz ZASSS-ja. Tudi napovedano ocenjevanje ne bi smelo povzročati dodatnega stresa, še dodaja. "In ne bi smelo nekoga kaznovati za to, ker ni mogel obdelati snovi, za katero ni imel pogojev," je sklenil.

"Starejšo hčerko skrbi, kako bo z vpisom v srednjo šolo, sprejemnimi izpiti, tudi od učiteljev dobivajo različne informacije, kar še dodatno povečuje njihovo stisko," je še povedala njena mama.

Da učitelji nimajo natančnih navodil, katere vsebine sploh poučevati in kako naj poteka ocenjevanje, v zapisu na Facebooku opozarja tudi učiteljica slovenščine Bojana Potočnik. "Stvari so že ušle iz rok," je zapisala, šolsko ministrstvo pa poziva, da se vsaj z ocenjevanjem res ne smemo igrati.

Vabljeni k ogledu celotnega videoprispevka TV Slovenija na začetku novice.