Vozniki motornih koles bodo, ne glede položaj v EU-ju, samodejno povezani s klicnim centrom v svoji državi in bodo vedno komunicirali v maternem jeziku. Foto: BMW
Vozniki motornih koles bodo, ne glede položaj v EU-ju, samodejno povezani s klicnim centrom v svoji državi in bodo vedno komunicirali v maternem jeziku. Foto: BMW

BMW Motorrad je možnost sistem eCall (eKlic), klica v sili, v svojih osebnih vozilih ponudil že leta 1999. Od leta 2017 bo po želji z njim opremil tudi prva motorna kolesa. Sistem, ki bo v novih avtomobilih obvezen del opreme od leta 2018 naprej, po raziskavah za od 40 do 50 odstotkov skrajša čas prihoda reševalcev na kraj nesreče.
Pametni sistem so razvili pri BMW Motorrad in bo del opcijske opreme večine njihovih novih motociklov. Več informacij o sistemu bodo sicer v Münchnu predstavili do konca leta.
V primeru padca voznika motornega kolesa se sistem, vgrajen v motorno kolo, sproži sam in v BMW-jev klicni center javi nesrečo. Od tam bi na kraj nesreče, ki ga določijo z vgrajenim GPS-modula, napotili reševalce.
Klic lahko tudi prekličemo
Evropska komisija je v testni fazi sistema ugotovila, da bi z eKlicem na leto v Evropi rešili okoli 2.500 življenj in privarčevali 26 milijonov evrov. Sistem ima vgrajeno tipko SOS, ki omogoča, da motorist tudi sam naveže stik s klicnim centrom. Če se sistem sproži pomotoma ali ob manjši nesreči, pa lahko motorist klic v 25 sekundah tudi prekliče.
Pametni sistem je sicer sestavljen iz številnih senzorjev, mobilne komunikacije, mikrofona, zvočnika in stikala SOS.