Navara prihaja na majhen, a zelo tekmovalen trg s pestro ponudbo tekmecev. Foto: M. Kr.
Navara prihaja na majhen, a zelo tekmovalen trg s pestro ponudbo tekmecev. Foto: M. Kr.

Nissanovi konstruktorji so si namreč prizadevali, da bi z združevanjem osmih desetletij izkušenj na področju poltovornjakov in bogatih izkušenj pridobljenih pri ustvarjanju SUV-jev oziroma križancev, navari zagotovili dovolj lastnosti za izpolnjevanje zahtevnejših delovnih nalog ter raven udobja primerljivo z manj robatimi izdelki.

Za dober prvi vtis poskrbi že zunanja podoba vozila, ki vsaj s prvima dvema tretjinama sledi oblikovalskim trendom značilnim za hišne SUV-je in križance. Zadek seveda zaznamuje tovorni del, ki je lahko odprt ali pa zaprt z roleto, pokrovom oziroma dodatno nadgradnjo.

Več tovora in višja raven udobja
Kljub temu, da so zaradi boljše okretnosti navari za 50 milimetrov skrajšali medosno razdaljo na 3.150 milimetrov, je skupna dolžina vozila 5.330 milimetrov, kar je dobre tri centimetre več kot pri predhodniku. Še daljše, 67 milimetrov, pa je tudi dno tovornega prostora s skupno dolžino 1.578 milimetrov. Delovna uporabna vrednost je tako večja, dovoljena skupna obremenitev pa je nekaj več kot tono.

Glede na prostorno potniško kabino in ponudbo opreme pa navara še zdaleč ni le delovno orodje, ampak je vozniku in sopotnikom na voljo tako rekoč celotna ponudba opreme namenjene višji ravni udobja ter seveda nabor asistenčnih sistemov, ki dvignejo raven varnosti in udobja vožnje za voznika, vključno s sistemom za preprečevanje čelnega trka.

Učinkovitejši pogonski agregat
V primerjavi z neposredno predhodnico nova navara ponuja tudi učinkovitejši 2,3-litrski dizelski motor, ki ga bodo kupcem ponudili v dveh izvedbah in sicer z močjo 120 kilovatov (163 KM) in močjo 140 kilovatov (190 KM). Pri zmogljivejšem agregatu bodo lahko kupci izbirali med šeststopenjskim ročnim in sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Na slovenskem trgu bodo v ponudbi le različice s štirikolesnim pogonom, a seveda z možnostjo ročnega izklopa tudi med vožnjo.

Ravni opreme bodo štiri, poleg prostorne dvojne kabine, pa so v ponudbo uvrstili tudi malce manj prostornejšo karoserijsko različico s podaljšano kabino. Pri zastopniku znamke sicer pričakujejo predvsem povpraševanje po dvojni kabini, poleg tega pa poudarjajo, da so kupci tovrstnih vozil ponavadi pravne osebe, za katere je lahko nakup ugodnejši tudi zaradi načina obračunavanja davkov.

Najcenejšo različico navare s podaljšano kabino, bo mogoče na slovenskem trgu kupiti za 26.050 evrov (vključno z DDV-jem), najcenejšo z dvojno kabino pa za 29.050 evrov (vključno z DDV-jem). Posebnost v ponudbi bo še možnost nakupa šasije za dodatne nadgradnje po potrebah kupcev.