Hotz je v videu pokazal novo napravo z zaslonom velikosti pametnega telefona, na katerem je vidna smer vožnje avtomobila. Foto: Youtube
Hotz je v videu pokazal novo napravo z zaslonom velikosti pametnega telefona, na katerem je vidna smer vožnje avtomobila. Foto: Youtube

Hotz je konec leta 2015 ustanovil podjetje Comma.ai, specializirano za razvoj tehnologije za avtonomno vožnjo, in malo zatem predstavil sistem, ki ga je sam izdelal in vgradil v svojo acuro ILX.

Njegov cilj je bil trgu ponuditi sistem za avtonomno vožnjo, imenovan Comma One, ki se na preprost način vgradi v avtomobil, stal pa naj bi manj kot tisoč ameriških dolarjev (940 evrov). Najprej naj bi bil na voljo za Hondine modele in za modele njene prestižne znamke Acura, ki jo poznajo čez lužo, pozneje pa tudi za modele drugih znamk.

Po poročanju Bloomberga naj bi Hotzevo delo opazil tudi prvi mož Tesle Motorsa Elon Musk in mu ponudil službo v podjetju, ki pa je mladenič ni sprejel.

Nato je ameriška nacionalna agencija za varnost v prometu NHTSA (National Highway Traffic Safety Addministration) od Hotza zahtevala, da predstavi delovanje sistema, zlasti glede varnostnih elementov, saj mora vsaka naprava pred vstopom na trg izpolnjevati točno določene zahteve.

Po prejetju zahtev agencije je Hotz projekt ustavil, pred nekaj dnevi pa je v videu pokazal novo napravo in na tiskovni konferenci v San Franciscu izdal nekaj pomembnih načrtov za prihodnost svojega podjetja.

Med drugim je napovedal odprto kodo za svojo tehnologijo, ki je že dostopna na spletni strani GitHub. Programska oprema se zdaj imenuje OpenPilot, Hotz pa je poudaril, da je ta še v testni fazi in da načeloma ni namenjena širšemu občinstvu, temveč navdušencem, ki lahko z uporabo prispevajo k njenemu razvoju. Programska oprema za delovanje potrebuje strojno opremo, ki so jo poimenovali Comma Neo, tvori pa jo pametni telefon OnePlus 3 s po meri narejenim operacijskim sistemom NeOS.

Sistem ne potrebuje druge strojne opreme, saj za zajemanje slike uporablja v telefon vgrajeno kamero, komplet pa vključuje še vezje, ki se najverjetneje priključi na avtomobil.

Ob tem velja omeniti, da podjetje Comma.ai ni ponudilo tehnologije le razvijalcem, temveč tudi tujim vladam, katerih zakonodajalci bi mu lahko morda bili bolj naklonjeni od ameriških. S tem je Hotzu med drugim uspelo zaobiti ameriško regulativo, ki ji ni prav naklonjen.