Plovilo Dragon bi lahko predelali za človeško posadko. Foto: www.spacex.com

Vsi zainteresirani vesoljski operaterji imajo na voljo 45 dni, da pripravijo svoje ponudbe, konec septembra pa bodo objavili rezultate natečaja.

Ameriška vesoljska agencija ima pred sabo samo še sedem poletov z raketoplani, ki jih prihodnje leto čaka zaslužena upokojitev. A s tem nastopijo nove težave, saj Američani nimajo drugega vesoljskega plovila za polete do Mednarodne vesoljske postaje, ki jo bodo morali tako obiskovati kar s pomočjo ruskih raket.

Zato je Nasa že namenila pol milijarde dolarjev za pomoč dvema ameriškima podjetjema SpaceX in Orbital Science pri razvoju raket in kapsul za prevoz tovora na vesoljsko postajo. SpaceX je že sporočilo, da bi za posodobitev svojega tovornega plovila Dragon v potniško plovilo potrebovali 300 milijonov dolarjev, večino tega denarja pa bi bilo namenjenih za razvoj reševalnega sistema za posadko.

Ustanovitelj SpaceX Elon Muske je razočaran nad zneskom pri natečaju, saj si po njegovih besedah s 50 milijoni lahko kupiš en sedež na ruskemu Sojuzu, s katerim so do zdaj na vesoljsko postajo poleteli vsi vesoljski turisti. Vseeno se mu zdi natečaj korak v pravo smer.