V Kanadi biogoriva pridobivajo iz oljne repice, v Sloveniji pa iz oljne ogrščice, ki pri nas bolje uspeva. Foto: EPA
V Kanadi biogoriva pridobivajo iz oljne repice, v Sloveniji pa iz oljne ogrščice, ki pri nas bolje uspeva. Foto: EPA
Avtobus LPP-ja
V ljubljanskem LPP-ju že skoraj 3 leta iz evropskih skladov pridobivajo sredstva za nakup biodizla. Foto: RTVSLO

Prednosti biogoriv, kot sta danes najbolj razširjena biodizel in bioetanol, sta, da gre v nasprotju s fosilnimi za obnovljiv vir energije in da so do okolja prijaznejša, je za MMC povedal Anton Tajnšek, profesor na Biotehniški fakulteti.

Za Evropo so pomembnejša biogoriva iz rastlin, kot sta oljna ogrščica in sončnica, ki na tem območju najbolje uspevata. Proizvodnja biogoriv je odgovor na povečevanje cen fosilnih goriv, poleg tega pa njihova proizvodnja državo naredi manj odvisno od uvoza energentov.

V Sloveniji pomanjkanje surovin
Slovenija ima zaradi pomanjkanja surovin omejene možnosti za pridobivanje biogoriv. Ker bo EU članicam začel predpisovati nujen odstotek uporabe obnovljivih virov energije, bo morala naša država uvažati večino biogoriv oziroma surovin zanje. Kljub temu bo Nafta Lendava začela graditi eno največjih tovarn za biodizel v Evropi, kjer naj bi letno proizvedli 60 tisoč ton tega goriva, kar je skoraj devet desetin slovenske proizvodnje.

Dobre in slabe strani biogoriv
Tajnšek je še povedal, da se je zaradi povečevanja uporabe biogoriv povečala cena kmetijskih pridelkov. Za kmete in države, ki bodo znale izkoristiti priložnosti, ki jih ponuja nov vir energije, biogoriva pomenijo dodaten zaslužek. Slaba stran rasti biogoriv je, da povzročajo upadanje količine hrane na svetovnem trgu, saj se presežni pridelki, npr. pšenice ali koruze, namesto za izvoz v določenih državah porabijo za njihovo proizvodnjo.

Tajnšek še poudarja, da strategija Evropske unije, da ji bo do leta 2020 uspelo kar 20 odstotkov svojih energetskih potreb zadovoljiti z obnovljivimi viri energije, od katerih naj bi bila polovica biogoriv, ni uresničljiva.

Biodizel v avtobusih LPP-ja
Biodizel, pri nas prevladujoče biogorivo, je primeren za večino dizelskih avtomobilov brez dodatne predelave. Biodizel že zdaj poganja 20 od 202 avtobusov Ljubljanskega potniškega prometa, je za MMC povedala Tamara Deu. LPP zato že tri leta pridobiva sredstva iz evropskih skladov.

Luka Zevnik