Relativne velikosti vseh do zdaj odkritih planetov znotraj pasu mogočega življenja. Z leve proti desni: Kepler-22b, Kepler-69c, Kepler-62e, Kepler-62f in Zemlja. Foto: NASA
Prikaz sistema Kepler-69 ter našega osončja. Foto: NASA

Nasa je s Keplerjevim vesoljskim teleskopom odkrila dva nova planetarna sistema (Kepler-62 in Kepler-69), ki skupaj vključujeta tri t. i. Superzemlje znotraj pasu zlatolaske – to je pas razdalje od zvezde, kjer bi površinska temperatura planeta v zvezdini orbiti lahko bila dovolj nizka, da bi omogočila obstoj tekoče vode, so sporočili z agencije.
Sistem Kepler-62 vsebuje pet planetov, označenih s črkami od b do f (62b …), Kepler-69 pa dva planeta – b in c. Planeti Kepler 62e, 62f in 69c so vsi v velikosti Superzemelj, prva dva pa krožita okoli zvezde, ki po velikosti meri le dve tretjini našega Sonca in ima le 20 odstotkov njegove svetlosti.
Novost pa je, da je Kepler 62-f le 40 odstotkov večji od Zemlje, kar mu trenutno podeljuje naziv eksoplaneta, ki je po velikosti najbližji Zemlji in ki je znotraj omenjenega pasu neke druge zvezde. Kakšna je njegova sestava, astronomi še ne vedo, predvidevajo pa, da gre za pretežno kamnit svet, ki svojo zvezdo obkroži v 267 dneh.
Prav tako ne vedo, ali bi življenje na teh planetih lahko obstajalo, a njihovo odkritje sporoča, da smo za še en korak bližje temu, da najdemo Zemlji podoben planet, ki kroži okoli zvezde, podobne Soncu. "Samo vprašanje časa je, preden bomo izvedeli, ali je naša galaksija dom vrsti Zemlji podobnih planetov ali pa smo posebnost," je odkritje komentiral John Grunsfeld, pomožni administrator Nasinega direktorata za znanstvene misije.