En 'ruski ponos' je že pripeljal na sanktpeterburško železniško postajo. Foto: EPA
En 'ruski ponos' je že pripeljal na sanktpeterburško železniško postajo. Foto: EPA

Vlaki, ki bodo vozili večinoma na 650 kilometrov dolgi progi med dvema največjima mestoma, Moskvo in St. Petesburgom, bodo dosegli najvišjo hitrost 250 kilometrov na uro, omenjeno pot pa bodo prevozili v treh urah in 45 minutah.

Poleg omenjene proge bodo sodobni vlaki vozili tudi na relaciji Moskva-Nižji Novgorod in Moskva-Soči. Soči bo leta 2012 gostitelj zimskih olimpijskih iger.

Rusija je leta 2005 naročila 60 vlakov valero rus, ki bi skupaj stali 1,5 milijarde evrov. A novo vodstvo ruskih železnic je naročilo precej oklestilo, in sicer le na osem vlakov, ki jih bodo dobili letos in v letu 2010. Naložba bo tako stala 400 milijonov evrov.

Siemens je moral vlake posebej prilagoditi ruskim vremenskim razmeram, saj bodo morali zdržati ekstremne temperaturne razlike, do 40 stopinj poleti in več kot -50 stopinj pozimi. Material mora biti zato bolj odporen in dodatno izoliran, uporabili pa so tudi posebna maziva.

A. P.