Družbena omrežja imajo zelo velik vpliv na uporabnike, še posebej na najstnike, ki so v občutljivem razvojnem obdobju, opozarjajo na Safe.si. Foto: Pixabay
Družbena omrežja imajo zelo velik vpliv na uporabnike, še posebej na najstnike, ki so v občutljivem razvojnem obdobju, opozarjajo na Safe.si. Foto: Pixabay

Na točki ozaveščanja o spletni varni rabi Safe.si v sporočilu za javnost izpostavljajo, da se je opazno povečalo število stikov otrok in mladih, povezanih s težavami s samopodobo. Po njihovih navedbah tudi na TOM telefonu ugotavljajo, da se je v času epidemije poslabšalo stanje med mladimi v povezavi s samopodobo.

"Družbena omrežja imajo zelo velik vpliv na uporabnike, še posebej na najstnike, ki so v občutljivem razvojnem obdobju. Ko opazujemo posnetke lepih, srečnih in popolnih ljudi, pozabljamo, da gre za posebej izbrane posnetke, ki kažejo idealno podobo, za njihovo izdelavo gre veliko časa in energije, avtorji pogosto uporabijo tudi filtre ali celo programe za izboljšanje fotografije," so navedli v sporočilu za javnost.

Nezanemarljivo vlogo imajo tudi oglasi, s katerimi smo kot družba zasuti z vseh strani, tudi na spletu, izpostavljajo na Safe.si in poudarjajo, da je izobraževanje otrok o tem, kaj je oglas in s kakšnim namenom je ustvarjen, ključen del ozaveščanja o medijski in spletni pismenosti.
Najstniki, ki še nimajo dokončno izoblikovane osebnosti in iščejo svoje mesto v družbi, se gibljejo v digitalnem okolju, kjer algoritmi družbenih omrežij namenoma prikazujejo objave, ki so nam bolj všeč. Zato lahko zlahka postanejo žrtev vplivov in posledično zmotnih predstav o sebi, svoji vrednosti ter svetu in življenju, opozarjajo v Safe.si.

Gledanje "idealnih" posnetkov jim znižuje samozavest in pokvari zdravo samopodobo, da se začnejo sramovati lastnega telesa. To pa po svarilih Safe.si lahko vodi v resne psihične težave, prehranske motnje, obsedenost z zunanjim videzom, različne vedenjske odvisnosti in podobno.

Zato na točki ozaveščanja o varni rabi spleta najstnike opominjajo, da so na spletu običajno prikazani samo najlepši trenutki življenja, v oglasih pa so objavljene slike močno računalniško obdelane ali prirejene in niso realne. Vplivneži služijo s predstavljanjem sebe na spletu in so zato njihove slike in posnetki zaigrani, saj pogosto imajo ekipo, ki skrbi za njihovo podobo, še navajajo na Safe.si.

Mladim svetujejo, naj se uprejo vrstniškim in družbenim pritiskom k objavljanju slik ter razgaljanju samega sebe na spletu in naj prisluhnejo sebi ter spoštujejo svoje meje, sledijo svojim potrebam, željam in prepričanjem in naj se čim manj ozirajo na negativne komentarje ter se raje naj se osredotočijo na pozitivne.