Znanost in tehnologija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.4 od 30 glasov Ocenite to novico!
Titanova morja
Titanovo drugo največje morje, Ligeia Mare. Foto: NASA/JPL-Caltech/ASI/Cornell
Titanova morja
Cassinijev posnetek površja Saturnove lune Cassini. Na njem je Titanovo drugo največje morje, Ligeia Mare. Foto: NASA/JPL-Caltech/ASI/Cornell

Še ena podobnost med Zemljo in Titanom: oba imata nadmorsko višino

Cassini še skrbi za odkritja
22. januar 2018 ob 21:10

Saturnova luna Titan je edino znano nebesno telo, ki ima stabilna jezera. Tako kot Zemlja. Zdaj so znanstveniki našli še eno podobnost: tudi Titanova jezera imajo enako povprečno višino oz. koncept "nadmorske višine".

Skoraj milijardo kilometrov oddaljeni Titan je sicer majhen, mrzel in negostoljuben, kar je precej drugače od tople in bogate Zemlje. Ima pa z našim planetom tudi kup podobnosti: gosto ozračje, aktivno tektoniko in geologijo, trikilometrske vršace, (ledene) vulkane, zaradi metanotokov kar kraške pojave in jezera, večja od Slovenije. Ta valovijo, polnijo pa se z dežjem, kar pomeni, da ima Titan tudi lastno vreme. Na njem je veliko organskih spojin, čeprav niso vzniknile ničesar biološkega.

Raziskovalci ameriške univerze Cornell pa so našli novo podobnost med Titanom in Zemljo. Po koncu izjemno uspešne misije Cassini so na podlagi zbranih podatkov ustvarili do zdaj najnatančnejšo karto Titana, piše v Nasinem sporočilu za javnost. Ugotovili so naslednje: tako kot je površina Zemljinih oceanov na neki povprečni višini, čeprav je med Atlantikom in Pacifikom celinska masa; tako se tudi Titanova morja metana in etana držijo neke povprečne višine, kaže raziskava, objavljena v znanstveni publikaciji Geophysical Research Letters.

Znanstveniki domnevajo, da so Titanova morja in jezera povezana s podzemnim "vodonosnim" sistemom, le da gre za tekoče ogljikovodike, ki se prebijajo nekje pod površjem in uravnavajo nadzemne vodne gladine. Spet podobno našemu planetu, kjer voda teče skozi porozne kamnine ali grušč.

Manjša jezera se skoraj praviloma pojavljajo na nekaj sto metrih Titanove nadmorske višine.

Titan je Saturnova luna. Njen premer po podatkih Nase šteje 5.150 kilometrov, kar je več od našega Meseca, pa tudi več od planeta Merkurja. Kljub temu ne zaseda prvega mesta med lunami Osončja, saj ga ima Jupitrov Ganimed.

Je tudi edini kraj v zunanjem delu sončnega sistema, torej onkraj pasu asteroidov, kjer je človeštvu uspelo izvesti pristanek sonde. To je leta 2004 storil evropski Huygens. Rekonstruiran video spusta si lahko ogledate na dnu tega članka.

# 25.01.2018 ob 14:28
mandan

Logika pa ti lih nedela a n ;p

" sonce je zelo zelo zeloooooo blizu zemlje, tudi luna je nekje v tem pasu.

to se vidi lepo s prostim očesom, da ne govorimo o resničnih videoposnetkih, kito dokazujejo."

Dj nam en posnetek lepo prosim ;) Aja si ze kdaj slisal da loh svetloba spremeni smer , recimo v vodi ali pa ozracju ;p

" Naslednja stvar je seveda zemlja, ki se ne vrti, temveč se vrtijo vsa nebesna telesa okoli severne osi zemlje, edino zvezda severnica se nahaja na osi severnega pola.

DOKAZ je seveda kamera, ki posname nočno dogajanje oziroma vrtenje vseh zvezd okoli sevenega pola zemlje, le severnica je na isti osi.
kar je pa najbolj verodostojno pa je, da se isto dogaja kjerkoli snemaš na Zemlji, kar za model krogelne zemlje ne velja, saj bi se krožnice nebesnih teles gibale v spiralah, in ne enakomerne okoli severnega pola."

Am a ti to resno? A res mislis da gledas iste zvezde, ce si na juznem polu ali severnem? V glavnem na kratko ZMOTIL SI SE ;p. Dj mal pobrski po internetu , sj trdite da ste odprti za ideje ;)

Glede Gps-a , zakaj dela sredi morja, kamor odajniki nimajo dosega?

Nategnili so te k ovco, tko da si logicna dejstva zelo narobe razlagas ;p Kako naj recem SPRANE, SPRANE .......imas ;p
kop
# 25.01.2018 ob 13:43
veza
# 26.01.2018 ob 08:02
No, nekatere vere še sedaj trdijo, da je vse skupaj staro 6 tisoč let in da je nastalo v sedmih dnevih in ženska je narejena iz Adamovega rebra in tako dalje, nima smisla razlagat.
# 25.01.2018 ob 09:41
Hahaha neprecenljivo ko se dva flatearth-erja hvalita kako sta spregledala haha Za vse ostalo je mastercard ;p
LjudjeSoOvce
# 24.01.2018 ob 17:44
londoner

20 miljard na leto press...

Absolutno. Vsaj 180 več bi bil človeškemu razumevanju in razvoju primernejši vložek. No - vsaj enemu delu človeštva. Ampak saj vemo kako gre v potrošništvu - zadeva, ki traja in obratuje desetletja (Voyagerji npr.) pač ni tako finančno donosna kot uničevanju namenjeni nadomestki moškosti, ki jih je po uporabi pač potrebno ponovno narediti, saj brez njih baje ni možno širiti demokracije.

Koga_briga_doprinos_k_"globalni_zakladnici_znanja" press
gozdar1
# 23.01.2018 ob 15:39
@enix
Nekako se pod vodo ne vidi, kar je tudi smisel podmornic. Celo radijski valovi ne prodrejo prav globoko zato podmornica bolj malo ali nič ne komunicira s kopnim.
gesan
# 22.01.2018 ob 21:57
Jaz bi vse, ki uničujejo ta planet, poslal v te nove obljubljene "dežele" prej kot bodo uničili ta planet.
Tam naj ustvarjajo pogoje, ki jih tukaj niso sposobni vzdrževat...

Brez povratne karte prosim
Nepristranski
# 23.01.2018 ob 11:47
Dober članek, vendar bi lahko šel malo bolj v podrobnosti.

P.S. 2.575km je polmer in ne premer
# 25.01.2018 ob 09:49
Londoner

" In ce podpiras Naso in bi jim dal celo 200 miljard vsako leto za tale scifi showbiz, potem te tudi par deset miljard za domnevno sirjenje demokracije ne bo motilo in lahko reces zgolj God bless America!"

Bolj ene 524 milijard ;p In tebe moti 20 , ki jih dobi NASA ;)
# 25.01.2018 ob 14:31
mandam

Sam zate ;p

zajcek69
# 29.01.2018 ob 15:26
@mandan
prosim daj svojo sliko prilepi, res prosim. Delam na teoriji, da je tvoja skupina 10% najpametnejših, v katero se tudi sam uvrščaš (tvoj post zgoraj), si med seboj zelo podobna, tako po izgledu kot po seveda višini IQ. Res bi mi pomagal dojet marsikaj. hvala že v naprej.

HINT: kop te je po moje zelo lepo orisal
# 24.01.2018 ob 22:35
Hvala za hud clanek ;)

Bo pa zanimivo poslusat ljudi , ki se bojijo vesolja, naslednjih par let. Ker bojo zasuti z informacijami o vesolju ;p
Ori
# 23.01.2018 ob 21:11
Še ena podobnost med jeleni in avtomobili. Nihče od njih ne pije piva.
enix
# 23.01.2018 ob 11:46
ob takšni tehniki ( sateliti, kamere, optika, senzorji..)mi ni jasno...kako to, da ne najdemo podmornice, letala, ladje ki se potopi v morju na Zemlji!
londoner
# 24.01.2018 ob 11:37
Rekonstruiran video spusta si lahko ogledate na dnu tega članka.

Nasini verniki ne zahtevajo verodostojnih videoposnetkov, zato pa ob vsej vrhunski tehnologiji raje risanke gledajo. Medtem Nasa niti vec ne skriva, da je vse rekonstrukcija, photoshop, ponazoritev itd.

20 miljard na leto press...
# 25.01.2018 ob 06:43
Ha ha bravo londoner.

Vidim da se ljudje končno prebujajo in vidijo ozadje.

CGI...CGI........

Po domače risanke...
# 25.01.2018 ob 13:33
PA ŠE ZANIMIVOST

vse t.i. satelitske slike so posnete z ???????

letali in baloni
# 25.01.2018 ob 13:31
vsak ki mu logika deluje, naj se ozre okoli sebe, pogleda v nebo in kaj vidi.

prosim naredite to.

ko boste res začeli opazovati nebo in seveda sonce in luno boste opazili kaj...

sonce je zelo zelo zeloooooo blizu zemlje, tudi luna je nekje v tem pasu.

Satelitov ni, ne obstajajo, je največja nebuloza ki ji verjamejo risankarji in seveda 90% uradne srenje.

Dokaz... je DECCA sistem, pozicioniranje točke preko treh oddajnikov, odkrit med drugo svetovno vojno pri angležih in dopolnjen v USA. Seveda rabi dva ali tri oddajnike in en sprejemnik, ter locira točko kjerkoli na Zemlji, seveda če je dober signal.

IN kaj je GPS kot to, kar so pogruntali med 2.vojno, nobenga satelita ni in ga nebo, kar je logično, saj ne more kar stat na nebu, vse dol pade tudi rakete ki jih NASA pošilja kao v ...