Znanost in tehnologija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.6 od 12 glasov Ocenite to novico!
false
Med vožnjo so s pomočjo EEG-tehnologije merili, kaj se dogaja v možganih voznikov, ko se pogovarjajo po telefonu, pošiljajo sms-sporočila in med vožnjo uporabljajo družabna omrežja. Foto: Pixabay
VIDEO
Uporaba telefona med vožn...

Dodaj v

Telefonski pogovor med vožnjo: "Oči že gledajo, a možgani ne vidijo"

Raziskava o nevarnosti uporabe telefona med vožnjo
15. junij 2017 ob 13:38,
zadnji poseg: 15. junij 2017 ob 13:45
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Telefoniranje med vožnjo tako preobremeni možgane, da je voznik manj pozoren in manj varen, ugotavlja raziskava o vplivu uporabe telefona med vožnjo na delovanje možganov, ki jo je predstavila Agencija za varnost prometa (AVP).

Direktor AVP-ja Igor Velov je pojasnil, da AVP v svojih prizadevanjih za pametno in varno vožnjo upošteva tudi najsodobnejše strokovne smernice in znanstvene ugotovitve. S ciljem, da predvsem slovenski, pa tudi tuji javnosti dokažejo in jo prepričajo o nevarnosti uporabe telefona med vožnjo, so s pomočjo podjetja za aplikativno nevroznanost Blckb in šolo vožnje Ježica po besedah Velova izvedli inovativen eksperiment v naravnem okolju.

Med vožnjo so s pomočjo EEG-tehnologije merili, kaj se dogaja v možganih voznikov, ko se pogovarjajo po telefonu, pošiljajo sms-sporočila in med vožnjo uporabljajo družabna omrežja. Med drugimi je bila zanimiva ugotovitev, da med telefonskim pogovorom "oči že gledajo, a možgani ne vidijo", je poudaril Velov in dodal, da so ugotovitve jasne in veljajo prav za vse voznike, ne glede na izkušnje, starost ali spol.

Devet testnih motilcev
V znanstveni raziskavi so voznikom namestili 64-kanalne EEG-kape z medicinskim EEG-ojačevalcem, povezanim s prenosnim računalnikom, na katerem je vožnjo na zadnjem sedežu spremljal nevroznanstveni EEG-analitik.

"Vsak od osemnajstih udeležencev je odvozil 20-minutno traso v realnem prometu in medtem prejel devet motilcev oziroma tri sms-sporočila, tri sporočila na družabnih omrežjih in tri klice. Na vsakega od teh motilcev se je moral nemudoma odzvati. Na sovoznikovem sedežu je za varnost skrbel učitelj vožnje iz šole vožnje Ježica, da smo lahko raziskavo izvedli povsem varno in v realnih pogojih na cesti," je povedal Luka Zevnik iz podjetja Blckb.

"Če primerjamo možgansko delovanje med vožnjo brez motenj z dejavnostjo med telefonskim pogovorom, je prisoten jasen trend, ki nakazuje, da so med pogovorom vidna področja možganov manj aktivna," je enega od znanstvenih vidikov raziskave izpostavil nevroznanstveni EEG-analitik Jurij Dreo.

Še bolj jasne in statistično signifikantne rezultate pa po njegovem kaže vpliv pisanja sms-sporočil in rabe družabnih omrežij na našo pozornost. "Največjo razliko lahko vidimo prav pri povečani dejavnosti čelnega režnja, ki je ključen za učinkovito usmerjanje pozornosti oz. t. i. izvršilne funkcije," je pojasnil Dreo in dodal, da so naše možganske zmogljivosti omejene, ko opravljamo več nalog hkrati, kajti posameznih enostavno ne moremo izvajati učinkovito.

AVP: Zaostritev kazni
AVP je ob tem predstavila spletni video, izsledke raziskave pa bo predstavila tudi na evropski ravni. "Rezultati so še en argument več za zaostritev kazni, zato bodo rezultate poslali tudi poslancem DZ-ju," je še dodal Velov.

G. C.
Prijavi napako
Komentarji
pasant
# 15.06.2017 ob 13:55
"Oči že gledajo, a možgani ne vidijo"
Ja, opažam vsak dan v prometu. Pa smerniki so očitno v dragih avtomobilih dodatna oprema, ki je nihče ne kupi.
hogar13
# 15.06.2017 ob 14:16
Mogoče je bil včasih napis "Ne pogovarjaj se s sšoferjem" v avtobusih z razlogom...
DrMinistr
# 15.06.2017 ob 14:20
@stewie, čisto brez sarkazma (da ne rečem cinizma), kolegu se je zgodilo ravno to.
Ponoči so ga ustavili in mu dali pihat ravno zato, ker je vozil po pravilih. Policaj je namreč rekel, da se tisti ki "malo spijejo" običajno bolj trudijo vozit po pravilih, da ne bi bili sumljivi. No, na vprašanje, če pa ga ob prehitri in agresivni vožnji ne bi ustavili (ker potem pač ne bi bil sumljiv) pa se je policaju malo začel zapletati jezik...
xnplater
# 15.06.2017 ob 14:25
kaj pa, ko imajo novi avti vsi touchscreen? to tudi zelooo odvrača pozornost od vožnje. isto kot bi pisal ali brskal po telefonu. samo to je dovoljeno, ker je serijska oprema. mobitel pa ne... joj, joj logika
Sklonjen
# 15.06.2017 ob 14:14
Res neverjetno, kako se je razpasla ta norost. Predvsem ženske za volanom praktično ne vidiš več brez telefona v roki, kar me se posebej skrbi!
smukač
# 15.06.2017 ob 14:17
Zadnjič sem videl čudo od ženske, ki je med vožnjo telefonirala in si popravljala šminko.
DrMinistr
# 15.06.2017 ob 13:59
Telefoniranje med vožnjo do te mere preobremeni možgane, da je voznik manj pozoren in manj varen, ugotavlja raziskava o vplivu uporabe telefona med vožnjo na delovanje možganov, ki jo je predstavila agencija za varnost prometa (AVP).

Nekaj kar je (skoraj) vsakomur jasno...brez nekih hudih raziskav. Po drugi strani pa je raziskava dokazala, da je prostoročno telefoniranje sama potuha in nič bolj varno. Kaj pa na to porečejo odgovorni?
nemesis999
# 15.06.2017 ob 14:25
slovenci bi imeli red na cestah,ampak da velja za druge in ne za njih.o teh strahopetnih agresivnežih,divjakih in telefonistih pa velja samo tretja beseda tega stavka(vključno z"o").ovce v volčji preobleki!
dushevka
# 15.06.2017 ob 14:07
Že to da recimo iščeš komade na telefonu te lahko stane tisto potrebno sekundo pozornosti. Sama sem počela enako dokler nisem videla od blizu kako to zgleda - resno - če že moraš na telefon, se ustavi ali pa počakaj dokler to lahko varno narediš. Se ti zdi da se to tebi ne bo zgodilo, in da si ravno ti poseben, nekako bolj pozoren od vseh ostalih, dokler ni prepozno. Kazni pa so za tako resno stvar prenizke!

Upam, da bo RTV pustil link tu - kako je voznik zaradi telefona ubil 4 ljudi, vključno s 3 otroki.
https://www.theguardian.com/uk-news/video/2016/oct/31/lorry-driver-tomasz-kroker-tracey-houghton-mobile-a34-dashcam-video
Majora
# 15.06.2017 ob 15:00
Sem včeraj prehitel nekoga na avtocesti. V levi roki, s katero je držal volan, cigareta, v desni pa telefon. Gledal je seveda v telefon, po vsej verjetnosti bral sporočilo. Takojšen odvzem izpita, če mene vprašate.
Brokoli1976
# 15.06.2017 ob 14:50
Ni se za sekirat, nove generacije ne bodo več aktivno avtov vozile.
arogantnež
# 16.06.2017 ob 08:38
Mnenja so eno, empirični dokazi pa drugo. Možgani so single-core v delu, ki ni podzavesten. Vsaka naloga, ki jo morajo opraviti in zahteva posebno pozornost (vožnja, pogovor, matematični račun, ipd.) se izvaja izključno posamično s hitrim preklapljanjem med nalogami. To pomeni, da vsakič, ko med vožnjo razmišljate o odgovoru na kakšno vprašanje, praktično ne gledate na cesto, ker se izvaja druga naloga.

Prostoročno telefoniranje dokazano moti v enakem obsegu, kot telefon v roki. Razlika je, da vam telefon v roki poleg tega še zmanjša motorične sposobnosti. Primerjava s pogovorom med osebami prisotnimi znotraj avtomobila pa je tudi nekaj drugega. Vsi, ki so v avtomobilu so dodaten par oči, poleg voznikovih. V primeru nevarnosti, je veliko večja verjetnost, da bo voznik opozorjen nanjo, kot pa če je v vozilu sam in na tak ali drugačen način telefonira (torej dejansko ne vozi).

Točno o tem govori tudi ta članek.

Drugače pa so to že dalj časa znana dejstva. Tule imate recimo pamfletek ameriškega Sveta za nacionalno varnost, ki obravnava prostoročno telefoniranje v kakršni koli obliki:
klik
http://www.nsc.org/learn/NSC-Initiatives/Pages/distracted-driving-hands-free-is-not-risk-free-infographic.aspx
(ker bo MMC z*ebal link, dam še tekstovno obliko URL-ja)
karambo
# 15.06.2017 ob 19:46
mucek4
Fah. Točno tako. Grem stavit, da obstajajo osebe, ki s telefonom v roki precej bolje vozijo, kot druge, ki so 100% skoncentrirane na vožnjo.


Mene tudi to posploševanje vozniških sposobnosti izjemno moti. Vsi se strinjamo, da so nekateri ljudje bolj inteligentni kot drugi in v korelaciji s tem tudi lahko opravljajo več aktivnosti vzporedno. Ni enako igrati šaha z nasprotnikom in simultanke z desetimi nasprotniki. Nekateri zmorejo samo prvo, nekateri drugo, nekateri ničesar od tega. In z razumevanjem razlik v sposobnostih tu nima nihče težav. Ko pa govorimo o pozornosti na cesti, pa kar na enkrat iz mesa in zelja nastane segedin in vsi smo v istem loncu. Popolnoma ista slika je pri fizičnih sposobnostih. Izkušen voznik brez nesreče, ki je prevozil npr. 500.000 km in je star 35 let, je boljši voznik kot tisti, ki je naredil 2.000.000 km, vendar je star 75 let (vid, reakcijski čas, ...). Slednji lahko manjko kompenzira z bolj previdno vožnjo, ki je verjetno popolnoma enako varna. Če daš potem v roke še telefon pa se podobnost podere.

Če bi naredili raziskavo, ki bi upoštevala psihofizične sposobnosti voznikov, bi po mojem mnenju prišli do zanimivih razlik med različnimi segmenti voznikov. Dajanje vseh voznikov v en koš pa je navadna neumnost.

Še moje mnenje glede 1) klicanja med vožnjo: popolnoma nenevarno, razen v fazi iskanja številke, 2) pisanja SMS/branja e-mailov: (pre)nevarno tudi za res koncentrirane in izkušene voznike, ostali naj pozabijo, če želijo sebi in drugim dobro. Ko smo še imeli bili telefone s tipkami, si lahko na pamet pisal tekst in je bilo primerljivo s klicanjem, pri pametnih telefonih pa je po mojem mnenju prenevarno, ker je treba veliko gledati na ekran in obstaja nevarnost, da fiksiraš pogled na ekran. Ne priporočam.

To je samo moje mnenje, ki pa ga upam izreči na podlagi ogromno prevoženih kilometrov. Če bo kdo podal kritike upam vsaj, da je na cesti vsaj eno uro/dan. Le čevlje sodi naj Kopitar.
Sparks
# 15.06.2017 ob 16:54
Večkrat sem prisiljen opazovati promet na avtocesti ob urah, ko se javni sektor odpravlja iz svojih služb. Prizor je sledeč: Vozni pas je prazen, na prehitevalnem pa zgoščena kolona prepočasi vozečih vozil, v katerih za krmilom sedijo pripadnice nežnejšega spola, ki se za noben denar niso pripravljene premakniti z odlične pozicije in jasno, z eno roko na volanu, z drugo pa na telefonu! Zgodba se ponavlja iz dneva v dan, nihče pa ne ukrepa. In potem se čudimo!
ronzi
# 15.06.2017 ob 16:28
Že itak imam probleme s koncentracijo, če kdaj preveč spijem, potem pa naj še čvekam vmes?

Prejšnji teden sem pa recimo bil pozoren na policijsko akcijo poostrenega nadzora nad vozniki in sem ves čas vozil povsem trezen, pa me packi niso niti enkrat ustavili! Kdo neki bo povrnil vso škodo gostincem za to?!?

hahaha,legendarn sarkazem :)
najdise
# 15.06.2017 ob 16:10
nemesis z devetkami
pri nas ne vidiš policistov pešakov, to je za njih poden. V tujini sredi mesta stojijo na ulici policisti, ki spremljajo promet, opazujejo in kot sem že povedal se en skrije za zgradbo in opazuje nepravilnosti. Kazni so minimalne, nekje 35 evrov, če pa želiš biti pameten kot smo Slovenci, nanesejo kazni ob vsem dokaznem materialu nekaj sto ali več evrov.
mortir
# 15.06.2017 ob 14:59
ne rabiš znanstvene raziskave - dovolj je da 5 minut opazuješ voznike na cesti kaj delajo. vsak drugi avto ima voznika(co) ki telefonari, bolj skrb zbujajoči pa so tisi ki ne gledajo na cesto ampak bulijo nekam "pod volan"
generacija56
# 15.06.2017 ob 14:34
Splošna praksa v butalah je, da se izvajajo "znanstvene" meritve, ki ne vključujejo realnih razmer, temveč karikirajo skrajne primere, ki potem služijo za drastično discipliniranje, represijo 99% normalnega prebivalstva na račun 1% idiotov!
Kaj je bil torej namen te razoskave?
Kdo drži telefon k ušesu? Piše SMS?
Kaj pa sopotniki? Avtoradio s prostoročnim telefoniranjem? A so oči takrat BOLJ na cesti?
ZAKAJ NI PRIMERJAVE, če so že sodelovali znanstveniki?
A bo naslednja faza mikrofon v avtomobilu, ki bo javil direktno na policijsko postajo, da sem se pogovarjal med vožnjo s sopotnikom?
stewie
# 15.06.2017 ob 14:09
Jaz se nikdar ne pogovarjam med vožnjo, tudi če me kdo kliče, se ne javim.
Že itak imam probleme s koncentracijo, če kdaj preveč spijem, potem pa naj še čvekam vmes? Eni se sploh ne zavedajo, kakšno nevarnost predstavljajo na cesti s tem, ko niso pozorni. V stanju vinjenosti si vsaj prisiljen bolj pozorno gledati na cesto in dajati vtis, da si trezen, med čvekanjem pa ne.
sestenadva
# 16.06.2017 ob 07:15
Po mojem obcutku je vendarle bistvena razlika, ali telefoniras prostorocno ali s telefonom v roki. Poskusite enkrat naslednji test: po koncanem pogovoru se poskusite spomniti kaksnih detajlov iz voznje med pogovorom (za katerim avtom ste vozili, na katerih semaforjih ste stali ipd). Vsaj jaz opazim bistveno razliko.
nonparel
# 15.06.2017 ob 18:17
Glede na komentarje bi za to področje potrebovali najmanj 10 različnih zakonov.
Ja, kako smo si različni.
JohnSmith
# 15.06.2017 ob 17:12
Pri meni je v bistvu približno isto, če se pogovarjam s sopotniki. Opazim po tem, da ko se vozim sam, vidim in si zapomnim vse okrog sebe, ko pa imam sopotnike in se z njimi pogovarjam, pa pol stvari "ne vidim".
najdise
# 15.06.2017 ob 15:47
Ko se pogovarjam z ženo v avtu mi ne odvrača pozornosti?
Prepovejmo skupne vožnje z zakonskimi partnerji!!!

Ko peljem ljubico v avtu in me poboža po nogi?
Prepovejmo vožnje z ljubicami!!!

Peljem vse tri otroke v avtu in se skregajo?
Prepovejmo vožnje z otroki!!!

Peljem taščo v mesto in takrat ima ona miljon vprašanj?
Prepovejmo vožnjo z taščami!! Hvala!!

Razumem, da držanje telefona na ušesu in čika v drugi roki ni primerno v prometu in zanimivo je da jih nihče ne kaznuje.
Problem je v tem, da bi hoteli mene kaznovati, ki imam sistem za prostoročno telefoniranje, se pogovarjam z ženo kot bi bila v avtu, edina prednost je, da jo lahko izklopim.
Mikita
# 15.06.2017 ob 15:13
Opletanje s telefonom med vožnjo, je res nevarno...., upam pa, da se ne bo kdo spomnil, da bi ukinil sopotnike v avtu, ker ti lahko zmotijo šoferja.
dushevka
# 15.06.2017 ob 14:14
@stewie to kar si v drugem delu povedal je najmanj bizarno. " V stanju vinjenosti si vsaj prisiljen bolj pozorno gledati na cesto in dajati vtis, da si trezen, med čvekanjem pa ne." WTF?? Čeprav je vse kar jemlje tvojo pozornost stran od ceste potencialno nevarno zate in za ostale udeležence v prometu, vinjenost na tvojo vožnjo vpliva še huje kot telefon (ali pogovor)!
smallbudget
# 16.06.2017 ob 14:34
Je šel kolega s prevozi v Ljubljano. Poln avto. In dobi šoferka med vožjo klic (140 km/h), da ji je oče umrl. Pa so skoraj vsi šli v franže. Še dobro, da je bila bencinska naslednjih 500 m, da so se ustavili in je nekdo drug naprej peljal.

Tko da ne mi pet, koliko ste sposobni za volanom s telefonom v roki. (saj uni na kolesih in skuterjih so pa itak še večji idioti)
Mike1825
# 16.06.2017 ob 11:37
Prepovedat vse, radio, prostoročno telefoniranje, touchscreen, pepelnika ne rabiš, ker ne smeš kadit, usb porta ne rabiš ker ne smeš poslušati radia, telefona ne rabiš polnit ker ga tako ali tako ne smeš uporabljat, tempomat zmanjša odzivni čas, ker imaš nogo stran od gasa. Od sedaj bo dodatna oprema le še rezervno kolo, vse drugo je le motnja in nepotrebna šara. Glede na to, da sopotnik tudi predstavlja motno bodo lahko od sedaj avtomobili le za eno osebo. Pa, če že spreminjamo bi lahko avtomobil tovarniško kar omejijo na 130 km/h saj več se tako ne smeš vozit.
partibrejker
# 16.06.2017 ob 09:08
In predlagale se bodo visje kazni :-)

To je zgleda edina mozna resitev za vse probleme v nasi drzavi, katere se lahko kdorkoli spomne.
Binder Dandet
# 16.06.2017 ob 07:45
Sem si zdaj pogledal video. Pohvale za test. Me pa zanima sledeče.

"ki nakazuje, da so med pogovorom vidna področja možganov manj aktivna,"

Tudi če smo kdaj zamišljeni, gledamo, pane vidimo. Gotovo se je vsakomur že zgodilo, da se v nekem trenutku zave, da se sploh ne spomne zadnjih x minut ceste. Ampak ali to pomeni tudi, da je bil v tistem trenutku nevarnejši voznik? Razmišljam, da gredo možgani na mirovanje in da se polna aktivnost vključi, če bi v vidni kot uletel tujek.

btw., zakaj mi je nekdo minus dal za prejšnji post (res bi želel utemljitev)? A res ne razumete, da če se prostoročno pogovarjam ali se pogovarjam s sovoznikom ali pozorno poslušam nek pogovor na radiju, da so isti centri v možganih zasedeni?
rudes
# 16.06.2017 ob 00:56
Mah, ni to nič! Prejšnji teden se mi je v mestu pripeljal motorist, brez čelade na glavi in telefonom v roki, na katerega je veselo tipkal.
karambo
# 15.06.2017 ob 19:51
karambo
Če bo kdo podal kritike upam vsaj, da je na cesti vsaj eno uro/dan.


...in da je do sedaj prevozil vsaj 500.000 km.
najdise
# 15.06.2017 ob 17:01
Ne vidim smisla vseh teh akcij. Se spomnim lanskega leta, oziroma kontrole hitrosti po vsej Sloveniji. Objavljali so po radiu, kaj so hoteli doseči mi ni jasno.
Iz službe do doma sem imel nekje 100km in lejga akcija, izven naselja omejitev 90km, šoferji ki ne telefonirajo, se ne kregajo s svojimi partnerkami v avtomobilu so vozili 60km/h, ko smo prišli v naselje 35km/h. Nisem agresiven voznik, ampak ko smo prišli v vas, sem prehitel nekaj vozil, a koncu vasi me je čakal policist. Ne zamerim njemu, ampak bedakom, ki ne poznajo prometnih pravil. Izven naselja, če ni drugače določeno je omejitev 90km/h, prosim ne vozi 60km/.
stewie
# 15.06.2017 ob 16:25
DrMinistr
# 15.06.2017 ob 14:20
@stewie, čisto brez sarkazma (da ne rečem cinizma), kolegu se je zgodilo ravno to.
Ponoči so ga ustavili in mu dali pihat ravno zato, ker je vozil po pravilih. Policaj je namreč rekel, da se tisti ki "malo spijejo" običajno bolj trudijo vozit po pravilih, da ne bi bili sumljivi. No, na vprašanje, če pa ga ob prehitri in agresivni vožnji ne bi ustavili (ker potem pač ne bi bil sumljiv) pa se je policaju malo začel zapletati jezik...


Vem ja, tudi na take finte te policaji dobijo, zato je dobro, vsaj za vtis voziti malce bolj "lagano" in recimo v križišču prevoziti kako rdečo luč, sploh če je kje zraven policijski avto. Že zaradi vtisa.
Prejšnji teden sem pa recimo bil pozoren na policijsko akcijo poostrenega nadzora nad vozniki in sem ves čas vozil povsem trezen, pa me packi niso niti enkrat ustavili! Kdo neki bo povrnil vso škodo gostincem za to?!?
chakboris
# 15.06.2017 ob 16:20
A bejž no? A so testirali tudi možgansko aktivnost in pripravljenost na vožnjo, ko voznik brska po touchscreenu, ki je zdaj montiran že praktično v vsak nov avto? Pa, ko prebere vsak plakat ob cesti z reklamo, koliko pa to vpliva? Dejte ga no srat! Potem pa ukinite touch screene in dajte nazaj tistip 5 gumbov pa takoj vse obcestne plakate odstranit. Je zaradi tega vsaj toliko nesreč kot zaradi prostoročnega pogovarjanja po telefonu. A če se s sopotnikom pogovarjaš, je pa v redu, to nič ne moti?! Dajte najprej narest nekaj primerjalnih študij, preden objavite takšne neumnosti. Bravo, res kredibilna raziskava (sic)!
najdise
# 15.06.2017 ob 16:18
Če lahko še nekaj dodam. V tujini se srečaš na cesti z izkušenimi policisti v starosti ko so naši že upokojeni ali ždijo v pisarni. Imaš rešpekt in spoštovanje, ne kot pri nas , ko te ustavi golobradi mladenič in hitro spoznaš , da mora pogledati v zakonik, če te želi kaznovati.
nemesis999
# 15.06.2017 ob 15:54
policijo na ceste,če je potrebno v civilna vozila,da ne bo vsak vrgel gsm iz rok,ko jih zagleda,potem pa kazni,da boli glava.ampak nekdo v tej državi se že 25let prav trudi ,da se ne bi vzpostavilo reda in to ne samo na cestah.nekdonekdonekdo!kdo je to,a?
janko49
# 15.06.2017 ob 15:42
Včasih so imeli avtobusi LPP v Ljubljani napis: "Prepovedano se je pogovarjati z voznikom."

Pa je bilo manj nesreč??!!
xnplater
# 15.06.2017 ob 14:22
prostoročno telefoniranje, normalno telefoniranje ali pogovarjanje s sopotniki je isto moteče. sploh ne vem zakaj samo za telefoniranje tako morijo, če je vse isto.

se vidi, da tisi ki kasirajo nimajo pojma o varnosti v prometu...
galoper
# 16.06.2017 ob 09:50
To je podobno izmeničnemu spanju na eno oko.
arogantnež
# 16.06.2017 ob 08:42
(sicer verjetno prevod imena institucije ni pravi, ampak whatever, NSC)
Binder Dandet
# 16.06.2017 ob 05:55
""Oči že gledajo, a možgani ne vidijo""

Torej se ne smeš niti s sovozniki pogovarjat ali poslušat intervjuja na radiju itd..
najdise
# 15.06.2017 ob 17:05
Majora

če se to dogaja, hvala bogu, končno
Majora
# 15.06.2017 ob 16:55

najdise je napisal(-a)

V Avstriji imajo dober sistem, en policist v zavetju opazuje voznike, pas , telefoniranje, fa....e, po nekaj sto metrih te ustavi kolega in ti zaračuna.


Enako se dogaja pri nas že od nekdaj.
bori
# 15.06.2017 ob 16:46
Nič novega. Človek lahko 'obdeluje' le eno informacijo naenkrat. Kot računalnik. Vozniki, ki veliko vozijo, imajo to že v podzavesti in lahko namenjio več pozornosti drugim stvarem. Podobno kot nogometaši s treningom spravijo veliko ponovitev gibov v rutino in lahko predvidevajo lažje.. Danes je sistem tak, da vsak misli da vse zmore brez nič narediti.. google ne reši problemov.
MiD
# 15.06.2017 ob 16:22
Po takih strokovnih izsledkih in dokazih, je edino varno prevažanje takrat, ko nimaš ne telefona, ne radia in tudi ne sopotnikov v avtomobilu!
V avtobusih piše, da se z voznikom ne sme pogovarjati, ali bo zdaj to veljalo tudi za voznike v osebnih avtomobilih?! Zato "da oči gledajo, možgani pa ne vidijo" so lahko včasih krive tudi skrbi zaradi odnosov v družini, službi med prijatelji... Ali pa celo radijska poročila, ki jih poslušamo med vožnjo!
Nekaj razuma pa bi morda lahko pričakovali tudi pri znanstvenikih.
najdise
# 15.06.2017 ob 16:00
V Avstriji imajo dober sistem, en policist v zavetju opazuje voznike, pas , telefoniranje, fa....e, po nekaj sto metrih te ustavi kolega in ti zaračuna.
por
# 15.06.2017 ob 14:25
vsaj prostoročno bi lahko telefonirali ane. V avtošoli je tudi prepovedano telefonirati, tako da prekršek je še vedno. Ali je kaka izjema (kar bi bilo - glede na to, da je to avtošola - za se pos*at smešno)
janko49
# 15.06.2017 ob 15:40
Kaj pa, če govorimo s sopotnikom, ali otrokom v avtu??

Kaj pa, če smo zamišljeni?

Predlagam: prepoved govorjenja in poslušanja radia ipd. v avtu.
Mikita
# 15.06.2017 ob 13:56
A so primerjali aktivnosti možganov med pogovarjanjem s sopotniki?
Dvomim, da je prostoročno telefoniranje tako zelo drugačno od pogovora s sopotnikom.
Mislim, res jaka znanost ugotovit, da je gledanje v telefon in vožnja z eno roko nevarno početje.
...ne gre vsega pripisovati pogovarjanju.
mucek4
# 15.06.2017 ob 14:31
Fah. Točno tako. Grem stavit, da obstajajo osebe, ki s telefonom v roki precej bolje vozijo, kot druge, ki so 100% skoncentrirane na vožnjo.
Kazalo