Adrijina letala so zaradi ponedeljkovih zapletov skoraj ostala na tleh. Letalo, ki bi moralo poleteti v Carigrad, je tako eno uro čakalo na vzlet. Foto: BoBo
Adrijina letala so zaradi ponedeljkovih zapletov skoraj ostala na tleh. Letalo, ki bi moralo poleteti v Carigrad, je tako eno uro čakalo na vzlet. Foto: BoBo
Klemen Boštjančič
Klemen Boštjančič prihodnost Adrie vidi v prodaji družbe. Foto: MMC RTV SLO
Zmeda v Adrii Airways
Adrijina letala skoraj ostala na tleh

Naš edini letalski prevoznik Adria Airways tako nima več nadzornega sveta, zato mora uprava sklicati skupščino družbe, je za Radio Slovenija povedal dozdajšnji predsednik nadzornega sveta Vinko Može. Može je pojasnil še, da se je na ponedeljkovi seji zavzemal za razrešitev Klemna Boštjančiča, podprli pa so ga tudi nekateri drugi nadzorniki in za kratek čas namesto Boštjančiča imenovali Tomaža Kostanjška.

Letala skoraj ostala na tleh
Po ostrih razpravah, ki so sledile, pa so nadzorniki ugotovili, da so nastale napake v postopku in da imenovanje Kostanjška ni zakonito. Ker Adrijina letala ne smejo leteti, če družba nima predsednika uprave, se je pojavila še ena težava. Zato je nato odstopil Može, tako da je nadzorni svet lahko znova imenoval za predsednika uprave Klemna Boštjančiča in preprečil zaustavitev poletov. Letalo, ki bi moralo v ponedeljek zvečer z brniškega letališča poleteti v Carigrad, je tako eno uro čakalo na dovoljenje za vzlet.

Ostala le dva nadzornika
Po končani seji nadzornega sveta pa so odstopne izjave poleg Vinka Možeta podali še trije člani nadzornega sveta, Tadej Krašovec, Silva Rogelj in Darja Mataj. V nadzornem svetu ostajata Sergej Goriup in Tone Pekolj, je poročal novinar Radia Slovenija Milan Trobič. Da nadzorni svet Adrie ni več sklepčen, je potrdil predsednik uprave Boštjančič in izrazil upanje, da se bo vse skupaj čim prej končalo, saj vse skupaj meče zelo slabo luč na ugled podjetja.

Za Boštjančiča banke, proti njemu država
O zamenjavi Klemna Boštjančiča se je govorilo že zadnjih nekaj dni. Znano je, da se Boštjančič zavzema za prodajo Adrie Airways, ki jo je država sicer rešila pred stečajem. Boštjančiča naj bi sicer podpirale banke, ki imajo tudi lastniški delež v družbi, nasprotujejo pa mu nadzorniki, ki zastopajo državo.

Iskanje strateškega partnerja naj bi le steklo
Uprava sicer še vedno išče tujega strateškega partnerja za Adrio Airways. Boštjančič pravi, da so zadeve konec lanskega leta zastale, letos pa vse skupaj poteka hitreje. Razpis za iskanje strateškega partnerja bi moral biti objavljen do 30. marca, a se je zapletlo pri iskanju finančnega svetovalca. Ta zgodba se, kot kaže, vendarle razpleta. "Moram priznati, da sem vesel, da je nadzorni svet v ponedeljek potrdil predlog pogodbe, tako da smo danes že podpisali pogodbo s finančnim svetovalcem," je dejal Boštjančič. S tem se bo začela priprava mednarodnega javnega razpisa. Pravni svetovalec Adrie Airways pri razpisu je sicer že znan, saj so izbrali družbo Clifford Chance iz Londona.

Prva dva meseca je družba imela izgubo
Adria Airways, ki jo je država z dokapitalizacijo rešila propada, je finančno sanacijo že končala, zdaj sledi poslovna. Izguba iz lanskega poslovanja še ni znana, a naj bi bila v mejah načrta, kar znaša 11 milijonov evrov. Boštjančič tega ni želel komentirati, je pa priznal, da so v prvih dveh mesecih letošnjega leta poslovali negativno zaradi slabe zimske sezone, veliko težavo pa predstavljajo tudi vse višje cene goriva.

Zmeda v Adrii Airways
Adrijina letala skoraj ostala na tleh