S širitvijo terminala brniškega letališča bodo pridobili več kot 10.000 kvadratnih metrov novih površin, na katerih bosta nova odhodna hala in prostor za opravljanje varnostnih pregledov. Foto: Fraport
S širitvijo terminala brniškega letališča bodo pridobili več kot 10.000 kvadratnih metrov novih površin, na katerih bosta nova odhodna hala in prostor za opravljanje varnostnih pregledov. Foto: Fraport

Družba Fraport Slovenija je 7,273 milijona evrov vredno pogodbo za gradnjo terminala s podjetjem GIC gradnje iz Rogaške Slatine kot vodilnim partnerjem in ljubljanskim Elcomom podpisala konec junija. Na začetku julija, ko so na letališču zaprli zunanje parkirišče in spremenili parkirno ureditev, so že stekla pripravljalna dela, zdaj pa se začenja gradnja.

V Fraportu želijo dela, katerih začetek se je zamaknil zaradi razveljavitve in ponovitve razpisa za izvajalca gradbenih del, končati pred predsedovanjem Slovenije Svetu EU-ja v drugi polovici leta 2021. Po koncu gradnje bo potrebna še namestitev opreme, ki naj bi stala okoli štiri milijone evrov. Celotna investicija naj bi tako presegla 21 milijonov evrov.

Poslovodni direktor Fraporta Slovenija Zmago Skobir je dejal, da bi bila pot do novega terminala oz. do razširitve obstoječega zaradi različnih okoliščin v preteklosti dolga. Nemški lastnik pa uresničuje zaveze o razvoju letališča, širitvi prometa, dodatnem zaposlovanju in posodabljanju infrastrukture, ki jih je dal ob prevzemu. "Prvi dve leti smo potrebovali za konsolidacijo in uskladitev vseh procesov, potem pa takoj začeli z investicijami," je dejal Skobir.

Razširitev terminala je ključna zaradi precejšnje rasti potnikov v zadnjih letih in zaradi napovedi nadaljnje rasti, ki za prihodnjih 20 let na ljubljanskem letališču kaže od tri- do štiriodstotno letno rast prometa. Pri tem Skobirja tudi ne skrbi usoda Adrie Airways, saj je prepričan, da bo povpraševanju po letih, ki se ob rasti slovenskega gospodarstva in turizma povečuje, sledila tudi ponudba prevoznikov.

Oskrba 1250 potnikov na uro

Zmogljivost obstoječega terminala je oskrba 500 potnikov na uro, z novim terminalom pa se bo ta zmogljivost povečala na 1250 potnikov na uro. Na ta način bodo odpravljena ozka grla, ki se pojavljajo v odhodni hali pri prijavi na lete in pri varnostnih pregledih. Uredili bodo namreč dodatnih 14 okenc za prijavo in dve dodatni varnostni točki ter odpravili gnečo, ki se pojavlja v konicah oz. v poletni sezoni.

Z razširitvijo bo terminal pridobil 10.000 kvadratnih metrov novih površin. Urejena bo nova odhodna hala, v kateri bo skupaj 23 okenc za prijavo na let in pet linij za varnostne preglede, pa tudi nova sortirnica prtljage, velika brezcarinska trgovina, nov poslovni salon, prenovljena bo tudi gostinska ponudba in promocijske površine.

"Izboljšujemo kakovost storitve za potnike in jim zagotavljamo večje udobje," je poudaril Skobir, ki je prepričan, da se bodo potniki najbolj razveselili tega, da bodo lahko hitreje prišli skozi terminal od prijave do udobnega komercialnega in poslovnega prostora ter prostora pred odhodom na letalo. Fraportu Slovenija pa terminal prinaša tudi dolgoročni razvoj in konkurenčnost glede na ostala letališča, je prepričan Skobir.

Širitvi terminala sledi tudi vsa logistika in odprema letal, prenavlja se celotna informatika in posodabljajo sredstva za odpremo potnikov, prtljage in tovora, je napovedal Skobir in dodal, da je Fraport Slovenija v zelo velikem investicijskem ciklu, ki je v tem in prihodnjih letih vreden več kot 40 milijonov evrov.

Nadzor in vodenje investicije bo opravljal sam Fraport Slovenija, ki ima ekipo desetih inženirjev. Kot je povedal vodja inženiringa v Fraportu Slovenija Andrej Tominec, je njihov cilj, da terminal odprejo poleti 2021, pred začetkom predsedovanja Slovenije Svetu EU-ja, ki se začne julija 2021. Temu bo sledila še prilagoditev in renovacija starega terminala, ki ostaja v funkciji.

Letališče bo nemoteno delovalo

Letališče bo nemoteno obratovalo tudi v času same gradnje, saj razširitev terminala pomeni praktično nov terminal oz. novogradnjo. Med gradnjo se bodo nekoliko spreminjali le dostopi na letališče z avtomobili, kar se je zgodilo tudi že ta mesec z zaprtjem zunanjega parkirišča, kjer bo stal nov terminal.

Tega bo zaznamovala kombinacija lesa, betona in stekla. Kot napovedujejo v podjetju Plan B, kjer so izdelali arhitekturno zasnovo, bo objekt zelo prostoren in svetel. Zasnova je racionalna in umirjena ter se vklaplja v obstoječi kontekst. Fasada iz stekla bo odkrivala pogled na Kamniško-Savinjske Alpe, po tleh pa bo savski prodec, ki bo dal vtis domačnosti.

Zunaj bodo uredili park. "Opazili smo, da predvsem v poletni sezoni zlasti mlajši turisti radi posedajo pod našimi drevesi. Vemo, da je potovanje stresno, tako pa se bodo lahko potniki sprostili in okrepčali, saj bomo okrepili tudi gostinsko ponudbo, pri čemer bi radi ponudili tipično slovensko hrano," je pojasnil Tominec.

Malo letališko mesto

Podoba letališča se v zadnjih letih korenito spreminja. Začelo se je z novo obvoznico, od izgradnje katere razvoj območja letališča poteka zelo hitro. "Vizija, ki je bila postavljena pred leti ali kar že desetletjem, da postane naše letališče malo letališko mesto, pa sedaj dobiva podobo," je ocenil Skobir.

Fraport Slovenija ima trenutno v teku še nekaj investicij, ki jih želi končati do konca leta, da se bo lahko v celoti osredotočil na gradnjo terminala. Marca so na letališču že odprli 6,3 milijona evrov vredno Fraportovo letalsko akademijo. V teku pa so še 1,7 milijona evrov vredno urejanje notranjega cestnega omrežja, ureditev 700.000 evrov vrednega hangarja za oskrbo letal, gradnja 1,5 milijona evrov vrednega centralnega energetskega objekta ter milijon evrov vredna obnova in razširitev prostorov letaliških gasilcev.