V primeru neporavnanih obveznosti lahko inšpektorat sodišču poda predlog za uklonilni zapor. Foto: RTV SLO
V primeru neporavnanih obveznosti lahko inšpektorat sodišču poda predlog za uklonilni zapor. Foto: RTV SLO
Bo moral Schara v zapor?

Prometni inšpektorat je podjetju Slovenske železnice kazen naložil zaradi zamud pri opremljanju vozil za posebne namene z budniki. To so varnostne naprave za spremljanje odzivov voznika, ki ustavijo vlak, če se voznik ne odzove v predvidenem času. Z njimi morajo biti po zakonu, ki velja od julija 2007, opremljena vsa vlečna vozila na železnicah, lokomotive, motorni vlaki in vozila za posebne namene.

Ker zakon ni predvidel prehodnega obdobja za uveljavitev določbe o budnikih, so inšpektorji izpolnjevanje odločbe začeli nadzorovati takoj po sprejetju predpisa. Ker so v več primerih ugotovili, da vozila Slovenskih železnic nimajo predpisane naprave, so 12. oktobra z upravno odločbo prepovedali njihovo uporabo, piše časnik Večer.

Železnice so se pritožile na ministrstvo za promet, ki je odločbo inšpektorjev razveljavilo in Slovenskih železnicam naložilo, da naprave vgradijo do konca leta 2008.

Budniki niso bili vgrajeni
Slovenske železnice so sicer sklenile pogodbo za vgrajevanje budnikov v 46 vozil, a inšpekcijska služba ugotavlja, da ti niso bili vgrajeni. Tako so nastale nove kršitve zakona o varnosti v železniškem prometu, za kar je predpisana globa od 4.000 do 30.000 evrov. Inšpektorat naj bi Slovenskim železnicam sicer izdal štiri odločbe o prekršku in šest plačilnih nalogov, med njimi nalog zoper odgovorno osebo, generalnega direktorja Tomaža Scharo.

Družba plačuje, Schara ne
Medtem ko so Slovenske železnice obveznosti bodisi poravnale bodisi zaprosile za sodno varstvo, pa Shara kazni ni plačal, zato je inšpektorat sodišču podal predlog, da Scharo kaznuje z uklonilnim zaporom, še piše Večer.

A. K. K.

Bo moral Schara v zapor?