Foto: Furs
Foto: Furs

Elektronsko vročanje dokumentov je s 1. januarjem 2016 uvedel zakon o davčnem postopku. Izvaja se prek informacijskega sistema finančne uprave, portala eDavki, ki se glede komuniciranja med zavezanci in Fursom uporablja v obe smeri, za vlaganje davčnih obračunov ter drugih vlog zavezancev in za elektronsko vročanje dokumentov zavezancem.

Pri izdaji informativnih izračunov dohodnine je sistem v praksi zaživel lani, vendar šele za tiste zavezance, ki so odločbe prejeli v drugem svežnju. Letos bo to mogoče za zavezance v obeh svežnjih – tako v prvem, izdanem konec marca, kot tudi v drugem, izdanem konec maja, so pojasnili na Fursu.

Novost letos je tudi, da se lahko zavezanci prijavijo na elektronsko vročanje in elektronsko vročene dokumente tudi pregledujejo v mobilni aplikaciji eDavki, ki jo naložijo na svoj pametni telefon. Prej so to lahko počeli le preko računalnika na spletnem portalu eDavki.

Za pravne osebe, samostojne podjetnike posameznike in fizične osebe z dejavnostjo je elektronsko vročanje obvezno. Preostale fizične osebe pa se lahko v sistem prijavijo prostovoljno. Lani so tako izdali 1.203.173 dokumentov, kar je 41,4 odstotka več kot v letu 2018.

Trenutno je v sistem elektronskega vročanja Fursovih dokumentov prijavljenih 9816 fizičnih oseb. Drugi to lahko storijo tako, da na portalu eDavki oddajo obrazec z naslovom eVročanje-POS oz. se prijavijo preko mobilne aplikacije na pametnem telefonu eDavki.

Poleg odločb za letno odmero dohodnine so za elektronsko vročanje pripravili tudi že nekatere druge dokumente, kot sta nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča in odmera dohodnine od obresti.