Poslovna zgradba Adrie Airways je vredna več milijonov evrov. Foto: BoBo
Poslovna zgradba Adrie Airways je vredna več milijonov evrov. Foto: BoBo

"Bili so trije dražitelji, izklicna cena je bila sprejeta in draženja ni bilo," je dražbo opisal stečajni upravitelj Adrie Airways Janez Pustatičnik. Predmet današnje prodaje je bila poslovna celota s spričevalom in dokumenti. "To je bilo treba čim prej prodati, da lahko kupec odpravi vsa neskladja, dokumenti pa mu bodo nato omogočili nadaljevanje letalskih operacij," je pojasnil.

Javna agencija za nadzor civilnega letalstva je rok za odpravo neskladij podaljšala do konca septembra.

Če bo kupec želel izkoristiti članstva, ki jih je imela Adria Airways v različnih organizacijah, bo to njegova odločitev, imel bo tudi možnost najema preostalega premoženja nekdanjega nacionalnega letalskega prevoznika, dokler to ne bo prodano. Gre za blagovno znamko, poslovno stavbo in opremo. To premoženje bo sicer stečajni upravitelj prodajal v nadaljevanju postopka.

"Kupec ne more zdaj nikjer pristati, ker ne leti. Najprej mora vzpostaviti vse potrebno. Skrajni rok, da se v Nemčijo sporoči, ali se bo poletna sezona izvajala, pa je do 31. januarja," je še dejal Pustatičnik.

Vplačane tri varščine

Varščino za dovoljenja so sicer do srede vplačale tri družbe, Air Adriatic, za katero stoji poslovnež Izet Rastoder, Komforia, katere lastnica je istoimenska družba iz Čakovca na Hrvaškem, njen direktor pa je Janez Sever, in Dedal Aero, za katerim stoji nekdanji Adrijin pilot Dejan Slodej.

Interes je pred tem pokazala tudi skupina vlagateljev, povezana z ruskim proizvajalcem letal Suhoj, ki se je že lani zanimal za strateško partnerstvo z Adrio Airways, vendar sklenitve posla ni bilo. Tudi tokrat so se očitno ruski vlagatelji premislili.

Predstavnik Air Adriatic po koncu dražbe ni dajal izjav, nekdanji pilot Adrie Airways Dejan Slodej pa je dejal, da bi v Sloveniji lahko imeli letalsko družbo, ki bi poslovala s pozitivnimi številkami.

"Upam, da se kupci dovolj spoznajo na posel, da bo sledila uspešna zgodba," je dejal. Trg je po njegovih besedah dovolj velik za uspeh, vendar pa bi morala družba imeti drugačen poslovni model. "Adria je bila samopostrežba in zadnje čase še zelo v akciji. Na drugačen način pa bi se dalo marsikaj narediti," meni Slodej.

Sledi prodaja premoženja

Naslednji koraki so podpis prodajne pogodbe, izpeljava tega posla. Nato sledi preizkus terjatev, prijavljenih je okrog 2800 terjatev, otvoritveno poročilo, v nadaljevanju pa sledi prodaja preostalega premoženje stečajnega dolžnika Adrie Airways, je o naslednjih korakih za TV Slovenija povedal stečajni upravitelj Janez Pustatičnik.

Med preostalim premoženjem je stečajni upravitelj naštel Adrijino poslovno zgradbo na Brniku, ki je vredna več milijonov, rezervne dele, simulator letenja, opremo v stavbi in blagovno znamko.

Adria Airways je v stečaju končala oktobra lani. Letalska družba, ki jo je država leta 2016 prodala neznanemu nemškemu finančnemu skladu 4K, se je že dalj časa soočala s finančnimi težavami. Te so se po prevzemu še poglobile, čeprav so novi lastniki napovedovali rast, več dokapitalizacij in novega strateškega partnerja.

Slovenska vlada je po Adrijinem stečaju kot eno izmed možnosti za zagotavljanje povezljivosti Slovenije s svetom omenjala ustanovitev novega letalskega podjetja, v katerem bi bila država bodisi edini lastnik bodisi eden izmed tako zasebnih kot javnih družbenikov, a se ta možnost ni izkazala za ekonomsko smiselno.

Rastoder kupil spričevalo Adrie