Pri Veroniki Škof in Živi Javeršek je prijateljstvo preraslo še v poslovno idejo. Zasnovali sta svojo kolekcijo stekleničk Equa. Foto: Osebni arhiv
Pri Veroniki Škof in Živi Javeršek je prijateljstvo preraslo še v poslovno idejo. Zasnovali sta svojo kolekcijo stekleničk Equa. Foto: Osebni arhiv

Drživa se načela, da delava le tisto, v čemer uživava in le za blagovne znamke, ki jih podpirava.

Veronika skrbi za oblikovanje, videz in animacijo, Živa pa za fotografijo in trženje. Foto: Osebni arhiv

Če bo prednaročil dovolj, da s sredstvi lahko pokrijemo proizvodnjo, bo projekt realiziran, v nasprotnem primeru pa bomo vedeli, da so potrebne izboljšave.

Živa Javeršek
Dvajset evrov ni visoka cena za eno stekleničko, sta prepričani Veronika in Živa. Foto: Osebni arhiv

Zakaj slovenski vzorci? Zato ker so res lepi in ker meniva, da so premalo uporabljeni. Poleg tega pa sva želeli na tak način tudi v tujini predstaviti Slovenijo, saj je cilj najinega projekta tudi širitev zunaj meja naše male dežele.

Zdi se, da bosta lahko prišli do številke 150 prednaročil, saj sta v manj kot tednu dni zbrala več kot 40 naročil. Foto: Osebni arhiv

Pred kratkim sva pili iz ene stare plastične flaške in se strinjali, da je voda iz plastenke nekaj čisto drugega kot iz stekleničke ali steklenega kozarca. Enostavno se tega ne da primerjati z umetno plastiko.

Najprej sta svoje ideje predstavljali na blogu lavivavera, nato pa je bil sestanek, ki ni bil tako mimogrede, kot sta sprva mislili. Povezali sta se s start-up podjetjem, ki izdeluje okolju prijazne stekleničke za vodo Equa. Zasnovali sta svojo kolekcijo stekleničk, projekt pa bo zaživel šele takrat, ko bosta na svojem blogu zbrali najmanj 150 prednaročil. Za zdaj kaže dobro. Pogovarjali smo se z Živo Javeršek, ekonomistko, ki v skupnem projektu skrbi za trženje in odnose z javnostjo.


Kako sta se združili vajini poti?
Poznava se že 12 let, skupaj sva obiskovali gimnazijo v Piranu in najini poti se od takrat nista ločili. Veroniko je zaneslo na fakulteto za arhitekturo, mene pa na ekonomijo. Pred kratkim pa sva se odločili najini različni poti tudi združiti in tako je nastala lavivavera. Z blogom želiva ustvarjati tisto, kar naju veseli in na tak način pridobiti pozornost ter skleniti različna nova sodelovanja, ki jih imava za sabo že kar nekaj in vedno prihajajo nova, kot je trenutno sodelovanje z Equo.

Je ta projekt tudi posledica dejstva, da morda nista našli nobenih služb?
V bistvu ne, saj imava vedno nove projekte in dela toliko, da so najine noči še prekratke. Dela nama trenutno ne manjka, si pa vsekakor želiva sami ustvarjati in iskati vedno nove projekte. Drživa se načela, da delava le tisto, v čemer uživava in le za blagovne znamke, ki jih podpirava.

Kaj je crowdfounding?
Koncept, s katerim lahko podjetniki preverijo odziv trga, poleg tega pa na tak način oblikovalcem pomaga, da uresničijo svoje ideje in izdelke. Poleg tega prednaročila omogočajo dodano vrednost tudi strankam, ki prve pridejo do ekskluzivnega izdelka. Najbolj znani platformi, ki omogočata crowdfounding, sta Kickstarter in Indiegogo.

"Krivec" za vse je blog lavivavera. Kdaj sta ga začela ustvarjati?
Tako je. Lavivavera je nastala pred dobrim letom, z blogom pa sva želeli ustvariti nekakšen začetek ter začrtati skupno pot – v blogu namreč združujeva strasti obeh – Veronika je tista, ki skrbi za videz, animacijo, celoten dizajn, mene pa bolj navdušuje fotografija, marketing, odnosi z javnostjo, nasploh komunikacija. Skupna točka pa nama je kreativnost, DIY-projekti (do-it yourself; naredi sam) ter organizacija dogodkov.

Kako ste navezali stik z blagovno znamko Equa oziroma s start-up podjetjem Zkotz, ki izdeluje okolju prijazne stekleničke za vodo Equa?
V svojih študentskih časih sem bila dejavna članica Študentske sekcije Društva za marketing Slovenije, kjer sem navezala ogromno stikov ter spoznala veliko zanimivih in simpatičnih ljudi, med drugim tudi ljudi, ki so ustvarili Equo in ki danes skrbijo za uspeh blagovne znamke. Z Veroniko sva se nekega lepega poletnega popoldneva oglasili pri njih na kratkem sestanku, ki se je nato zelo podaljšal, saj smo med klepetom prišli do ideje o sedanjem projektu – do ideje, da bi lavivavera oblikovala čisto svojo stekleničko za vodo.

Vendar pa so v današnjem času sredstva tisti večni problem, ki nas velikokrat omejuje pri uresničitvi različnih projektov ali želja. Tako je bilo tudi tukaj, zato smo se odločili za inovativno in zdaj zelo priljubljeno taktiko t. i. crowdfundinga, kar pomeni, da testiramo trg – testiramo, kako so ljudem stekleničke všeč, kaj menijo o dizajnu, in zbiramo prednaročila. Če bo prednaročil dovolj, da s sredstvi lahko pokrijemo proizvodnjo, bo projekt realiziran, v nasprotnem primeru pa bomo vedeli, da so potrebne izboljšave. Če ne bi zbrali dovolj prednaročil (o tej opciji trenutno ne razmišljamo), bodo vsi tisti, ki so prednaročilo že oddali, dobili sredstva povrnjena.

Na stekleničkah so tradicionalni slovenski vzorci. Kje sta dobili navdih?
Želeli sva vzorec predstaviti na podlagi nekakšnega koncepta, mu dodati vrednost, nisva želeli narediti le lepega vzorca, ki nima nikakršnega ozadja. Zakaj slovenski vzorci? Zato ker so res lepi in ker meniva, da so premalo uporabljeni. Poleg tega pa sva želeli na tak način tudi v tujini predstaviti Slovenijo, saj je cilj najinega projekta tudi širitev zunaj meja naše male dežele.

Steklenička stane 20 evrov. Cena se zdi visoka. Se motim?
V današnjem kapitalističnem obdobju smo res prišli do tega, ko se nam že vse zdi drago, saj smo navajeni na poceni kitajske izdelke, ki jih lahko dobimo že za nekaj evrov. Vendar pa se vedno potem pojavi vprašanje kakovosti. Ali sploh še kdo zna ceniti ročno delo in človeški trud ali nam je pomembna le cena in kopičenje poceni izdelkov? Sami sva bili vedno mnenja, da imava raje manj izdelkov, ampak tistih dobrih. Cena najine stekleničke ni visoka. Je primerna oziroma celo zelo nizka. Denimo, da je življenjska doba stekleničke 365 dni. To pomeni, da je cena stekleničke na dan le 5 centov. Kolikšna pa je povprečna cena ustekleničene vode v trgovini? Pa si izračunajte, koliko boste v letu dni na tak način privarčevali.

Kako je s prednaročili? Bosta zmogli do številke 150? Te številke najbrž ne bo težko doseči ...
Trenutno imava dobrih 40 naročil, vendar pa jih zbirava manj kot teden dni, tako da meniva, da številke res ne bo težko doseči.

In potem? Kakšen scenarij imata v mislih?
Potem greva najprej na dopust (smeh). Nisva imeli namena specializirati se za dizajn stekleničk, ampak nikoli se ne ve, morda pa se izkaže za odlično tržno nišo (smeh). Z veseljem pa bi projekt kdaj v prihodnje ponovili, morda z isto blagovno znamko in drugimi vzorci ali pa kaj čisto tretjega. Vsa vrata puščava odprta.

Je v Sloveniji veliko projektov, ki bi lahko zaživeli s pomočjo takšnega načina financiranja, da bodo torej realizirani le, če bo zbranih dovolj prednaročil?
Crowdfunding se je zadnje čase kar razširil, osebno poznava nekaj uspelih, kot je to Musguard, Ondu in Lumu, pa še veliko bi se jih našlo. Nama se zdi ta način primeren predvsem zaradi tega, ker omogoča možnost predhodnega testiranja trga, s čimer se lahko zavarujemo pred velikimi izgubami – saj se tako že takoj vidi, ali bodo potrošniki zainteresirani za novost ali ne.

Gotovo se strinjata, da plastenke onesnažujejo okolje in da je veliko bolj prijazno do narave, če pijemo vodo iz kozarca ali steklenice. Se porabniki že dovolj zavedajo tega ali je še vedno preveč plastenk?
Zagotovo se strinjava in meniva, da je kljub vsemu opozarjanju še vedno preveč plastenk. Vendar pa se nama vseeno zdi, da se skrb za okolje povečuje ter posledično tudi vedno več ljudi uporablja Equi podobne stekleničke za vodo.

Kdaj sta zadnjič pili vodo iz plastenke?
Uf, pred kratkim sva pili iz ene stare plastenke in se strinjali, da je voda iz plastenke nekaj čisto drugega kot iz stekleničke ali steklenega kozarca. Enostavno se tega ne da primerjati z umetno plastiko.

Drživa se načela, da delava le tisto, v čemer uživava in le za blagovne znamke, ki jih podpirava.

Če bo prednaročil dovolj, da s sredstvi lahko pokrijemo proizvodnjo, bo projekt realiziran, v nasprotnem primeru pa bomo vedeli, da so potrebne izboljšave.

Zakaj slovenski vzorci? Zato ker so res lepi in ker meniva, da so premalo uporabljeni. Poleg tega pa sva želeli na tak način tudi v tujini predstaviti Slovenijo, saj je cilj najinega projekta tudi širitev zunaj meja naše male dežele.

Pred kratkim sva pili iz ene stare plastične flaške in se strinjali, da je voda iz plastenke nekaj čisto drugega kot iz stekleničke ali steklenega kozarca. Enostavno se tega ne da primerjati z umetno plastiko.