Hoška lakirnica sameva. Foto: Radio Maribor/Aleks Horvat
Hoška lakirnica sameva. Foto: Radio Maribor/Aleks Horvat

Direktor slovenske tovarne David Adam je po sestanku povedal, da so zaposlene o vnovičnem zagonu lakirnice obvestili že konec prejšnjega tedna. Za ta korak so se odločili zaradi pozitivnih splošnih razmer na avtomobilskih trgih.

Zdaj načrtujejo, da bodo v Hoče vrnili vse tiste zaposlene, ki so bili zaposleni v Sloveniji in začasno delajo v graški tovarni. Natančnih številk, koliko od teh jih je medtem morda že zapustilo podjetje, Adam ni izdal, je pa zagotovil, da jih je večina ostala z njimi.

Prav tako ni mogel povedati, ali bodo še naprej lakirali karoserije za jaguarje, saj da je to odločitev vodstva Magne Steyer. V tem trenutku začenjajo pogovore s svojimi največjimi dobavitelji, nato pa bodo v nekaj tednih vedeli, kakšen bo natančen načrt vnovične vzpostavitve.

Sorodna novica Magna v Sloveniji 126.900 vozil letno, vendar kdaj?

Glede načrtov za razvoj druge faze Magnine tovarne na tej lokaciji po njegovih besedah ta trenutek ni nič novega. Letos so postali lastniki dodatnih zemljišč, zdaj pa čakajo še na končanje postopka za pridobitev okoljevarstvenega soglasja.

Srečanja s predstavniki Magne se je udeležil tudi direktor direktorata za internacionalizacijo, podjetništvo in tehnologijo Jernej Salecl, ki je potrdil, da so jih seznanili z načrtovano vnovično vzpostavitvijo proizvodnje. "To nas seveda veseli, saj je gospodarsko okrevanje prisotno povsod po svetu, tudi v industrijski proizvodnji, zato je prav, da proizvodnja tudi tukaj čim prej steče," je povedal.

Nekaj neizpolnjenih zavez do države

Ker se je Magna ob odprtju obrata v Sloveniji v zameno za državno spodbudo zavezala k izpolnitvi nekaterih ciljev glede števila zaposlenih in podobno, a je te načrte vmes nekoliko upočasnil izbruh pandemije, se z vlagatelji o morebitnem podaljšanju rokov zaradi vplivov krize trenutno še pogovarjajo.

Salecl je še ocenil, da korektno tečejo tudi postopki za pridobitev okoljevarstvenega soglasja, v Magni pa naj bi jim namignili, da imajo potencialne naročnike, za katere bodo v prihodnje izdelovali vozila, zato je po njegovem mnenju treba storiti vse, kar je mogoče, da k realizaciji pripeljejo tudi drugo fazo projekta.

Kako speljati kanalizacijo do čistilne naprave

Nadaljevanja proizvodnje sta vesela tudi župana najbližjih občin Hoče-Slivnica Marko Soršak in Miklavža Egon Repnik. Slednji je ob tem dodal, da so dorekli tudi časovnico glede gradnje dodatnih kanalizacijskih zmogljivosti, za katero se je v skladu z dogovorom zavezala država.

Kot je dodal, želijo v prvi polovici naslednjega leta priti do gradbenega dovoljenja in nato kanalizacijo speljati do čistilne naprave v Dogošah. Natančna vrednost del še ni znana, šlo pa naj bi za okoli dva milijona evrov.

Kako je poslovala slovenska Magna

Kot izhaja iz objavljenega letnega poročila podjetja na spletni strani Ajpesa, je slovenska Magna lani izključno na tujih trgih ustvarila 5,6 milijona evrov prihodkov od prodaje in skoraj 14 milijonov evrov drugih poslovnih prihodkov. Kljub vsem težavam so do konca leta ustvarili 1,3 milijona evrov čistega dobička. Kot so zapisali, je podjetje leto 2020 začelo v skladu s poslovnim načrtom, a jih je nato dogajanje, povezano z epidemijo, marca prisililo k ustavitvi proizvodnje. Do julija je bila večina od okoli 180 zaposlenih na čakanju ali je delala skrajšan delovni čas in izkoristila subvencije iz naslova protikoronskih paketov. Pozneje je večina zaposlenih odšla na delo v graško tovarno.