Delavci iz Hoč zdaj odhajajo na delo v Gradec. Foto: EPA
Delavci iz Hoč zdaj odhajajo na delo v Gradec. Foto: EPA

Magnina lakirnica je po nekaj zapletih s pridobitvijo pravnomočnega okoljevarstvenega dovoljenja sredi lanskega marca z rahlo zamudo začela poskusno proizvodnjo, uradno pa so podjetje odprli 10. julija, ko se je slovesnosti udeležil vrh takratne vlade, piše novinar Slovenske tiskovne agencije Gregor Mlakar.

Pandemija udarila po avtomobilski industriji

Šarec: V Sloveniji je včasih težko izpeljati kakšen projekt, ni pa nemogoče

Prve karoserije, ki so jih lakirali, so bile namenjene avtomobilu znamke Jaguar E-Pace H540, a jih je, tako kot ves svet, marca letos prizadela pandemija novega koronavirusa. Sredi marca so bili zato prisiljeni ustaviti proizvodnjo, ki je do danes še niso zagnali. Zaposleni so bili, z izjemo tistih, ki so morali skrbeti za najnujnejša opravila v tovarni, na čakanju.

Medtem ko je večji del avstrijske Magne že začel delati, pri čemer je intenziteta od programa do programa različna, so v Hočah pred mesecem dni delavcem ponudili začasno alternativno možnost. Le okoli 30 jih začasno še naprej ostaja v Hočah, drugim so do zagona proizvodnje zagotovili delo v graški tovarni.

Magnina lakirnica proti Gradcu napotila prve karoserije jaguarjev

Prvi iz Hoč že delajo v Gradcu

Kot je za Slovensko tiskovno agencijo povedal direktor Magnine slovenske družbe David Adam, so program začasne zaposlitve v Gradcu začeli izvajati takoj zatem, ko so ga predstavili zaposlenim, in dobro napreduje, nekateri pa so že začeli delati v Gradcu.

"Organizirali smo tudi zaposlitveni dan, na katerem je več kot 120 zaposlenih iz Hoč obiskalo graško tovarno. Tam so prejeli splošne informacije, lahko so si ogledali potencialna delovna mesta," dodaja Adam, ki je z dosedanjim odzivom zaposlenih zadovoljen.

Tiste, ki dela v graški tovarni ne bi sprejeli, čaka odpoved pogodbe o delu iz poslovnih razlogov. V podjetju niso povedali, ali je med njimi tudi kaj takšnih, po informacijah novega direktorja območne enote zavoda za zaposlovanje v Mariboru Bernarda Memona pa naj bi šlo za od 15 do 20 ljudi.

Magna: Zaveze do države bomo izpolnili

Kljub perečim razmeram v Magni zagotavljajo, da bodo izpolnili svoje zaveze do države, ki jim je za dobrih 145 milijonov evrov vredno naložbo kot finančno spodbudo namenila 18,6 milijona evrov. V zameno za to mora Magna do novembra 2022 zaposliti okoli 400, v desetih letih pa tisoč ljudi.

Čeprav za zdaj ni veliko znanega o nadaljnjih načrtih širitve podjetja v Hočah, torej proizvodnje celotnega avtomobila z nekaj tisoč zaposlenimi, saj v Magni na to že nekaj časa odgovarjajo, da je to odvisno le od prihodnjih naročil, pa je Adam pred mesecem dni zagotovil, da še naprej verjamejo v to lokacijo in nadaljujejo postopke za pridobitev okoljevarstvenega in drugih dovoljenj za naslednjo fazo.

O dogajanju v svetovni avtomobilski industriji, predvsem zaradi pandemije, pa tudi o stanju in nadaljevanju Magninih naložb v Hočah so se prvi mož Magne Europe Gunther Apfalter, predsednik uprave Magne Steyr Frank Klein in David Adam ta teden pogovarjali tudi s predsednikom vlade Janezom Janšo in gospodarskim ministrom Zdravkom Počivalškom.

Zadovoljni s kakovostjo dela in doseganjem rokov

Po prvem letu delovanja so sicer v Magni povedali, da so zelo zadovoljni. Začetek proizvodnje in povečevanje proizvodnje je potekalo nemoteno, celotna ekipa v Hočah pa je opravila izjemno delo. Še posebej pa so zadovoljni s kakovostjo dela in doslednim doseganjem zastavljenih rokov.

Okoljevarstveniki so bili nezadovoljni, ker so tovarno postavljali na prvovrstnih kmetijskih zemljiščih. Foto: BoBo
Okoljevarstveniki so bili nezadovoljni, ker so tovarno postavljali na prvovrstnih kmetijskih zemljiščih. Foto: BoBo

Še vedno v načrtu širitev

"Magna ostaja zavezana svojim poslovnim in naložbenim načrtom v Sloveniji. Zdaj pridobivamo ustrezna dovoljenja za gradnjo druge faze tovarne," je še dodal Adam. Po neuradnih informacijah Arso trenutno obravnava vsebino vloge za okoljevarstveno soglasje in tudi pripravlja prva stališča do načrtovanega projekta.

Hoški župan Marko Soršak, ki je ves čas sodeloval pri pripravah na prihod avtomobilskega velikana v njihovo občino, je dejal, da je sedanja začasna rešitev za zaposlene zelo dobra. Podjetje je namreč v vsakega zaposlenega vložilo več deset tisoč evrov, zato želijo dobro usposobljen kader nedvomno zadržati, je dejal.

Ob tem je spomnil, da okoljevarstvenega soglasja za drugo fazo Magna še nima, čeprav je bila vloga podana že konec maja 2018. "Upam, da jim to uspe do konca leta, saj šele takrat lahko partnerjem resno napovedo, kdaj bo mogoč zagon proizvodnje," je dejal Soršak in dodal, da hkrati teče tudi postopek sprememb in dopolnitev občinskega prostorskega načrta, medtem ko so potrebna zemljišča že odkupljena.