Hartmut Mehdorn je pred kratkim obiskal SŽ, tokratni sestanek pa organizira ministrstvo za promet. Foto: MMC RTV SLO/Marjetka Nared
Hartmut Mehdorn je pred kratkim obiskal SŽ, tokratni sestanek pa organizira ministrstvo za promet. Foto: MMC RTV SLO/Marjetka Nared
SŽ, Slovenske železnice
Je rešitev povezovanje Slovenskih železnic z Intereuropo in Luko Koper? Foto: MMC RTV SLO
Kako bo organiziran logistični holding?

v Sloveniji bodo pripravljeni do sredine avgusta, je odločil usmerjevalni odbor Slovenskih železnic.

Po sestanku odbora, ki so se ga udeležili minister za promet Patrick Vlačič, nekdanji prvi mož Detsche Bahna Hartmut Mehdornm, prva moža Intereurope in Luke Koper, Ernest Gortan in Gregor Veselko, generalni direktor slovenskih železnic (SŽ) Goran Brankovič ter direktorji enot na železnicah in predstavnik sindikata, je minister Vlačič povedal, da bodo predloge glede oblikovanja logističnega holdinga oblikovale štiri delovne skupine.

Javnosti predlogi predstavljeni na posebni konferenci
Strokovni in širši javnosti bodo nato predlogi predstavljeni na posebni konferenci, na kateri pričakujejo vsebinske rešitve za boljšo organiziranost slovenske logistike in transportnega sektorja. Po konferenci bo pripravljeno sklepno poročilo, ki bo nato dano v obravnavo vladi do konca septembra oz. začetka oktobra, je napovedal minister Vlačič.

Mehdorn: V prometnem sektorju je velikost pomembna
Sam podpira oblikovanje logističnega holdinga (povezavo SŽ-ja, Intereurope in Luke Koper). Povezovanje je glede na potrebe trga in strank nujno tudi po besedah Mehdorna. Dejal je, da so namreč te tri družbe posamično premajhne, da bi uspele v evropskem prostoru.

"Če bi nam uspelo to povezovanje, bi dobili okoli 900 milijonov evrov vredno družbo in njen glas bi se zagotovo slišal po Evropi. V prometnem sektorju je velikost namreč pomembna," je dejal Mehdorn in dodal, da pravnih zadržkov za povezovanje ni. Prometno ministrstvo namreč že pripravlja določene spremembe zakonodaje, ki bodo povezovanje omogočile in so skladne z evropsko zakonodajo.

"Za tem ne stojijo interesi Deutsche Bahna"
Mehdorn, ki se je z ministrom Vlačičem pred sestankom odbora srečal tudi s premierjem Borutom Pahorjem, je še dejal, da sta ga minister in premier k sodelovanju povabila kot strokovnjaka. "Za tem ne stojijo interesi Deutsche Bahna ali koga drugega," je dejal in poudaril, da bodo rezultati transparentnega dela znani v nekaj mesecih. "Gre le za združevanje moči. Proces ni usmerjen proti nikomur, ne proti zaposlenim ne proti posameznim družbam in ne proti vladi," je dodal.

Po besedah Mehdorna je bil prvi sestanek odbora, ki se bo znova sešel čez dva oz. tri tedne, namenjen zgolj organizaciji. Ustanovljene delovne skupime, ki se bodo ukvarjale s strategijo, upravljanjem in organizacijo, s človeškimi viri ter financami, bodo delo začele takoj.

Sindikatov na sestanku ni bilo
Sestanka se niso udeležili predstavniki sindikatov Luke Koper in Intereurope, saj se niso strinjali z vabilom, po katerem bi delavce obeh družb zastopal skupni sindikalni predstavnik. Prepričani so, da imajo legitimen interes in pravico, da vsak reprezentativni sindikat izbere svojega predstavnika, zato menijo, da je vabilo le del strategije, s katero se želi "utišati glas sindikatov v javnosti". Da se sestanka ne bodo udeležili, so napovedali že v petek.

Predstavniki sindikatov so po petkovem sestanku z Mehdornom razočarani, saj pravijo, da nekdanji prvi mož Deutsche Bahna ni podal nobenega konkretnega odgovora na njihova vprašanja, pomisleke in argumente. Odklonilnega stališča do ustanovitve slovenskega holdinga zato niso spremenili, hkrati pa so prepričani, da je njegova ustanovitev tako pomembna tema, da bi morali o tem v okviru Ekonomsko-socialnega sveta razpravljati vsi socialni partnerji.

Kako bo organiziran logistični holding?