Tajnikar: Prodaja letališča bo imela določene posledice za gospodarstvo, te pa bo skoraj zagotovo najbolj čutil letalski prevoznik Adria Airways. Foto: BoBo
Tajnikar: Prodaja letališča bo imela določene posledice za gospodarstvo, te pa bo skoraj zagotovo najbolj čutil letalski prevoznik Adria Airways. Foto: BoBo

Pogajanja naj bi se končala do konca avgusta, mnenja o tem, ali prodati to infrastrukturno podjetje, pa so med poznavalci kot običajno deljena.

Ko bo letališče enkrat prodano, poti nazaj ni več, opozarja ekonomist Maks Tajnikar, ki meni, da te družbe ne gre prodajati, saj upravlja javno infrastrukturo, od katere imamo koristi vsi državljani: "Tudi novo vlado bi zelo resno opozoril, da zadevo preuči, preden sklene zadnji korak. Zavedati se je treba, da ko se tak korak potegne, koraka nazaj več ni, kar pomeni, da na Brniku nikoli več ne bomo imeli letališča, ki bi bilo v državni lasti in ki bi lahko seveda zasledovalo tudi nekatere družbene interese."
Prodaja letališča bo imela določene posledice za gospodarstvo, te pa bo skoraj zagotovo najbolj čutil letalski prevoznik Adria Airways, saj obstaja med letališčem in Adrio, ki trenutno opravlja več funkcij, stroga povezava: "V resnici gre za vprašanje, kaj bi lahko neki tuji lastnik letališča v prihodnje pričakoval od Adrie Airways in v kolikšni meri bi Adria lahko delovala s tem poslovnim modelom na tem letališču tudi v prihodnje." Zato bi bilo bolje, da bi, tako kot se že dogaja v svetu, preprosto združili prevoznika in letališče v eno podjetje, še dodaja Tajnikar.
Finančnik Luka Gubo iz Numerice partnerji pa meni, da je država do zdaj slabo upravljala to podjetje, zato je bolje, da ga prepustimo tujcem, tudi če je to druga država: "Verjetno se bo razvoj nadaljeval oziroma pospešil, saj potencial v Sloveniji obstaja." Če bo SDH-ju s Fraportom uspelo skleniti pogajanja do konca meseca, pa je pričakovati, da bo Adrio Airways pod novim lastnikom letališča doletela optimizacija poslovanja, še meni Gubo.

Simeona Rogelj, Radio Slovenija