Na okrogli mizi so sodelovali smučarji Tina Maze, Andrej Jerman, Andrej Šporn, oglaševalec Aljoša Bagola, direktor podjetja Amicus Primož Kapus in direktor nordijskih reprezentanc pri Smučarski zvezi Slovenije Primož Ulaga. Foto: MMC RTV SLO/Ana Mušič
Na okrogli mizi so sodelovali smučarji Tina Maze, Andrej Jerman, Andrej Šporn, oglaševalec Aljoša Bagola, direktor podjetja Amicus Primož Kapus in direktor nordijskih reprezentanc pri Smučarski zvezi Slovenije Primož Ulaga. Foto: MMC RTV SLO/Ana Mušič
Tina Maze
Tina Maze ne bi imela katerega koli osebnega sponzorja. Milka ji ustreza, ker načrtujejo eno leto vnaprej in ker se ji zdi, da ji ta znamka pristaja. Foto: MMC RTV SLO/Ana Mušič
Andrej Jerman in Andrej Šporn
Smučarja Andrej Jerman in Andrej Šporn sta razložila, da sponzorskih obveznosti ne jemljeta kot nekaj nepotrebnega. Foto: MMC RTV SLO/Ana Mušič

To sta le dva izmed sklepov okrogle mize o povezavi rasti blagovnih znamk z vrhunskim športom, ki je potekala na Slovenskem oglaševalskem festivalu.

"Sponzorje je težko pridobiti"
Vrhunska smučarka Tina Maze je povedala, da so ji številni očitali, da nima odnosa do sponzorjev in reprezentance, še posebej do tega, da mora nositi njihove logotipe, a je dejala, da je bila to zanjo žalitve, saj je ponosna, da lahko nosi znake svojih sponzorjev na sebi in da je del reprezentance.

Primož Ulaga, direktor nordijskih disciplin pri Smučarski zvezi Slovenije, je povedal, da pridobivanje sponzorjev ni enostavno. Slovenija je majhna država, majhen trg, podjetja pa imajo omejene proračune za sponzorstvo. Ker se smučarska reprezentanca giblje v vrhunskem smučarskem svetu, so tudi stroški temu primerni. Poleg tega obstajajo tudi omejitve Mednarodne smučarske zveze za velikost oglasnih napisov na smučarjevih oblačilih, je dejal Ulaga in priznal, da bi bilo najbolje, če bi lahko imeli le enega ali dva velika sponzorja, a v Sloveniji tako velikih podjetji ni. Dodal je, da se sponzorji zelo redko sami ponudijo za sodelovanje, običajno je tako, da mora Smučarska zveza Slovenije sama hoditi po podjetjih. Pred 20 leti je vsa javnost spremljala in podpirala smučanje, danes pa je športov veliko in konkurenca je velika, zato morajo biti tudi uspehi, da pridejo partnerji, je poudaril Ulaga.

"Podjetja bi morala sama trkati na vrata športnikov"
Oglaševalec Aljoša Bagola je poudaril, da tako kot vse drugo v Sloveniji zamuja tudi vrhunska športna strategija. Po njegovem mnenju je treba priti do tega, da bodo podjetja sama trkala na vrata športnikov, a morajo prej "ugotoviti", kako bodo "izkoristila" športne zvezde. Ker takšne mislenosti v Sloveniji še ni, tudi ustrezne strategije še ni. Poleg tega so po Bagolovem mnenju oglaševalske agencije premalo vpletene v ta proces, in to, da podjetje športniku na oblačilo nalepi svoj logotip, je le prvi korak. Ulaga je k temu pristavil, da bi morala podjetja narediti korak dlje, če so se odločila za sponzorstvo, bodo morala najti tudi sredstva za dodatno promocijo, saj bodo športniki, pa tudi podjetje, s tem dobili dodaten ugled.

Svoj vstop v svet športnega sponzoriranja je predstavil direktor podjetja Amicus Primož Kapus. Dejal je, da so se za to odločili, ker želijo povečati prepoznavnost njihove znamke in kakovost storitev. Poudaril je, da gre za dolgoročno odločitev, in dodal, da mora biti odnos med sponzorjem in športnikom vzajemen, sicer stvar ne funkcionira.

Na vprašanje, kakšna bi bila vizija sponzorstva v Sloveniji, je Bagola odgovoril, da morajo vpleteni doumeti, da gre pri športu za močna čustva, ki odpirajo glave potrošnikov, in v tistih petih sekundah, ko je športnik po prihodu v cilj viden na televiziji, potrošniki lahko prenesejo marsikaj. Na to bi morali misliti sponzorji in se zgledovati po velikih športnih korporacijah. Dodal je, da je sam videl ljudi, ki skrbijo, da so smučarji večjih reprezentanc ob prihodu na cilj videti brezhibno in da so vsi sponzorski logotipi na svojem mestu, česar pri nas ni. A je Tina Maze opozorila, da imajo kamere in ljudje radi pristne športnike, ki so sami svoja znamka in se ne pretvarjajo.

Tina Maze ne bi nosila katerega koli osebnega sponzorja
Na vprašanje, ali bi na glavi nosila katero koli znamko, je Tina Maze odgovorila, da najverjetneje ne. Milka ji je všeč zato, ker aktivnosti načrtuje leto vnaprej, ker se pogovorijo, kaj je bilo dobro in kaj ne, ter ker se ji zdi, da ji ta znamka pristaja.

Smučarja Andrej Jerman in Andrej Šporn sta razložila, da sponzorskih obveznosti ne jemljeta kot nekaj nepotrebnega. Šporn je dejal, da obveznosti razume kot del smučanja. Treba jih je opraviti, in če so napovedane dovolj časa vnaprej, ni težav, saj si športnik prilagodi treninge in prosti čas tako, da lahko izpelje vse. Poudaril je, da gre tudi za dodatno promocijo športnika. Sam je zelo vesel, da imajo sponzorje, saj zaradi njih reprezentanca sploh lahko funkcionira. "Predvsem smučaš zase, ko narediš dober rezultat, pa povrneš tudi sponzorju," je dejal. Jerman je pristavil, da se spodobi, da športnik sponzorja kar se da dobro promovira.