Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.0 od 25 glasov Ocenite to novico!
Luka Koper, IPS
38 izvajalcev pristaniških storitev je lani imelo posel v Luki Koper. To je seznam najpomembnejših - in pri skorajda slehernem izmed njih je pomembno to, da živijo domala izključno od poslov z Luko. Foto: Televizija Slovenija

Video: Izkoriščanje tujih pristaniških delavcev v Kopru?

Sistem zelo spominja na hobotnico podjetja Marof Trade
10. julij 2016 ob 20:02
Ljubljana - MMC RTV SLO, Televizija Slovenija

Nekatera podjetja - tako imenovani izvajalci pristaniških storitev - so nastala izključno za posle z Luko Koper, od katere so tudi popolnoma finančno odvisna.

Njihovi delavci, ki delajo v Luki, prihajajo tudi iz Bosne in Hercegovine pa nekaterih drugih držav nekdanje Jugoslavije.

Plače so, kot so povedali, poslovna skrivnost. Sistem zelo spominja na hobotnico podjetja Marof Trade, kjer so inšpektorji Fursa med preiskavo odkrili vrsto nepravilnosti.

Eden izmed luških delavcev je v anonimnem pismu izpostavil prakso pri najetih, zlasti tujih delavcih - da jih zunanja podjetja, s katerimi sodeluje Luka, zaposlijo le za nekaj ur, potem pa plačujejo na črno in minimalno.

Vabljeni k ogledu celotnega videoprispevka novinarja Boruta Janca.

VIDEO
Izkoriščanje pristaniških delavcev v Kopru?
T. H., Borut Janc/TV Slovenija
Prijavi napako
Komentarji
Yeru
# 10.07.2016 ob 20:21
Bravo novinarji, samo tako naprej. Ste na pravi poti da enkrat za vselej razkrinkate te lopove, in da se obelodani kaj se v luki dejansko dogaja!!
Tao3
# 10.07.2016 ob 20:22
Zato se pa bojijo zamenjave uprave. Da se nebi nikoli raziskale in razkrile svinjarije, ki se trenutno dogajajo v Luki ... Mora malo burja čez tole Luko, zatohli smrad korupcije se je zavel v vse hodnike ...
amigo
# 10.07.2016 ob 20:09
To se dogaja v firmah v državni lasti, kar je škandal in sramota. Vsi kasirajo, vodstvo Luke, gazde, nekaj malega dobijo tudi delavci.
imlakar4
# 10.07.2016 ob 20:27
V Luko Koper je nujno poslati NPU in ugotoviti kam vse odteka denar. Vse posojene delavce pa je takoj potrebno redno zaposliti. Ne vem zakaj dovolijo da se na račun delavcev financira mafija, katero vemo kdo vodi v Kopru.
fender6
# 10.07.2016 ob 20:25
Luka je v bistvu legalizirana mafija in ti protesti so tako podkupljeni kot v ameriki pred 100 leti, kjer je mafija obvladovala sindikate.

Mi je pa NEZASLIŠANO, da država podeljuje koncesije podjetjem, ki potem vsa po vrsti skrivajo vse možne podatke (tudi o plačah) kot poslovno skrivnost. Zato so možna sužnjelastniška izkoriščanja tudi v državnih podjetjih. Država mora TAKOJ uvest koncesije, kjer bo vse transparentno, ali pa naj se neha sprenevedat in tudi samo sebe razglasi za mafijo.
7up
# 10.07.2016 ob 20:15
Koga briga za te. Itak so tujci! Samo tako lahko ostane dovolj za nas!

Kaj pa mi mislite, da bom hodil v službo za borih 3500 eur? Nisem jaz brez razloga srednjo šolo končal!

Vaš dragi žerjavist!
Jouža
# 10.07.2016 ob 20:39
No, kot kaže se počasi razkriva ozadje uspešnega poslovanja podjetja.
Počasi bo javnost dojela, da obstaja tudi tista druga debela polovica ljudi, ki vsak dan hodi delati v koprsko luko za verjetno trikrat manjše denarce, kakor jih imajo pred kratkim "štrajkajoči" zaposleni Luke.

Gre za tiste duše, o katerih vodilni luke dobesedno nočejo govoriti. Niti na "štrajku" jih seveda ni bilo in se jih niti slučajno ni omenalo.

Gre za tiste reveže, ki opravijo dve tretjini luškega posla za sramotno nizko plačilo, v sramotno slabih pogojih,s ponižujočim odnodom do njih in zaradi teh lahko zaposleni pod Luko dobijo tolikor, kot pač dobijo. In brez skrbi smo lahko, da dobijo veliko. Tudi jaz bi štrajkal na njihovem mestu.
lmatjaž
# 10.07.2016 ob 20:50
Dajmo takoj razjasniti, da teh 1200 ljudi ni tisti del luške delovne sile, ki je blokiral vhod v Luko pred dnevi!

To so ta zamolčani del zgodbe o uspehu.
Da se razumemo!
COP
# 10.07.2016 ob 21:16
Žerjavisti so lep primer kaviar socialistov. Briga njih za slabo plačane in izkoriščane sodelavce. Zanima jih lastna polna rit , kramljanje s predsednikom vlade in boj za vodstvo po njihovem okusu.

In potem se še najdejo bedaki, ki jih podpirajo. Primorska vstala.
Napetost
# 10.07.2016 ob 20:58
No končno tudi ta zgodba o Luki. Zdej vidite kam je delovanje luških sindikatov usmerjeno... tam, kamor bi moralo biti, očitno ne... plače žerjavistov pa so kakšne?

Luka je bankomat za obalno hobotnico.. razne službice, plačice za žerjaviste, sponzorstva, najemi naših podjetij ipd.

2. tir pa naj financira izključno država, a ne?! Kar sami si ga financirajte!
MucaMaca
# 10.07.2016 ob 20:47
Dokler bo pod novico NATO-Rusija +150 komentarjev, pod to pa 13, bo Slovenija še naprej raj za izkoriščanje delovne sile. Ob takšni novici bi morali sindikati in civilna družba s transparenti pred vlado, pa ne vidim nikjer nobenega.
Mici92
# 10.07.2016 ob 21:55
KOOOOOOOOOOOOOONČNO je nekomu od novinarjev kapnilo ....
Ko sem jaz prvič pisal da je VSE gnilo do amena ste me pa radirali !!
Dajte raziskat do konca za kaj v resnici gre v luki... Naj nek novinar malo razišče ozadja teh umetnih vstaj.
Ko sem pred leti kratek čas tam delal sem spoznal osebno vsaj 10 ljudi ki so bili osebno pri Koperskem delavskem inšpektorju in mu razlagala kako in kaj se dogaja (z delavci se dela slabše kot z živino (pogodbenimi)) - na črno,minimalka 12h , brez marende,odnos pa tak ko v logorju...
O tem kakšna razlika je med tem koliko luka plača posamezno delo in koliko dejansko dobi delavec sem že pisal...

Čez kak mesec ISTI inšpektor na RTV razlaga kako je začuden in da on ni zaznal kakšnih nepravilnosti ali za njih slišal ?!?
Kakšna oseba moraš bit da si tolk gnilo pokvarjen ?!
Za kozlat !
MucaMaca
# 10.07.2016 ob 21:08
@škovacin

V normalnih podjetjih bi bili ti delavci tudi vključeni v kolektivno pogodbo, se pravi, da bi za njih veljale enake pravice kot za redne delavce, razen zaščite delovnega mesta. LK pa trdi, da s temi delavci nima nič in da od IPS-ov samo kupuje storitve. Argument, ki bi v 1 minuti padel na delovnem sodišču, ker ti delavci za delo uporabljajo izključno opremo Luke Koper. Ne vem zakaj luški sindikati ne pomagajo tem delavcem vložiti tožb na delovno sodišče, če jim je res kaj mar za njih.
Jouža
# 10.07.2016 ob 22:23
Gospod na posnetku pobaše v žep med 10.000 in 30.000 evrov na mesec. Odvisno od situacije v Luki.
Sam pravi, da lahko delavec pri njemu zasluži od 800 do 900 evrov na mesec. S 180-imi urami dela. V redu.
Naj organom pokaže samo eno plačilno listo tistega delavca, ki je dobil kadarkoli nakazilo, ki je večje od minimalne, z zakonom predpisane plače! In potem naj organi pri varnostni službi na glavni vratrnici preverijo še izpisek prisotnosti tega delavca.
Ugotovili bodo lahko, da se:
A: možakar vsak dan vozi iz Berlina v službo na 12 urni delavnik - ker ima poleg minimalne plače še enkrat toliko potnih stroškov
B: da razliko od minimalne plače za svojih 250 opravljenih ur, dobi na roko v gotovini.

In če bodo imeli organi srečo, bodo zadeli tombolo, ko bodo v roke dobili plačilno listo delavca, ki je ob svojih 250-ih opravljenih mesečnih urah, povrh vsega zaposlen:
- za 4 ure dnevno (takih je polovica),
- preko študentskega servisa,
- na črno, brez kakršnega koli papirja,
- je upokojenec in dela preko neke vrste podjemne pogodbe
- ali pa S.P.

Dobro..
Da ne bi kdo mislil, da so IPS gazde edini, ki imajo v tej zgodbi maslo na glavi.
IPS gazde so le luški odbijač pred zakonom.
Luško vodstvo prekleto dobro ve, kaj se dogaja v njihovem peskovniku.

Na grobo; Luka ima pred zakonom čiste roke, ker si jih namesto nje za dobre denarce mažejo lastniki IPS agencij za posredovanje delovne sile.. pravijo si celo podjetja.
Podjeta, ki znotraj Luke nimajo v lasti prav NIČESAR
Razen sužnjev.


Je treba še kaj dodati?
ps11
# 10.07.2016 ob 20:23
Takim verjetno placas nek dodatek in so pripravljeni par dni stat na +35 stopinj in skandirat nesmisle.
Mindmaster
# 10.07.2016 ob 21:26
Drzavna podjetja obstajajo zato, da lahko rentniki tranzicijske levice crpajo davkoplacevalski denar, ker jim to kot avantgardi pripada. To so najbolj negravzni neoliberalci, kar jih obstaja, zato jim je treba odvzeti korita s privatizacijo. Zasebnik teh parazitov ne bo trpel.
Sonda
# 10.07.2016 ob 21:02
Lopovsko združbo, ki si je podredila luško gospodarstvo da ga izžema v korist stare rdeče udbomafije, je treba enkrat za vselej in za vsako ceno odklopiti od korita.
Tao3
# 10.07.2016 ob 20:28
Lepo se pere naš državni denar. Verjetno se vrača nazaj tudi v žepe tistih, ki se trenutno tako oklepajo vodstvenih pozicij v Luki in ki so naščuvali delavce z lažnimi informacijami. Poglejte si tudi malo priimke lastnikov in odgovornih oseb podjetij v prispevku ...
juk
# 10.07.2016 ob 20:25
Čisti neoliberalizem, kako lepo je bil nekdo nasran da ja na ulici stal
COP
# 10.07.2016 ob 23:00
@škovacin

Jaz pa pravim, da v zakonodaji ni problem. Dokaz je akcija inšpekcije v gozdarskem podjetju v Kočevju. Problem je vodstvo Luke. Ravno tisto vodstvo, ki ga žerjavisti ščitijo na vse pretege.
Kajti, če ima državno podjetje 1000 redno zaposlenih za normalno ali višjo plačo, ter ravno toliko pogodbenih, ki pa za isto delo dobijo polovico ali tretjino plače redno zaposlenih, potem je vodstvo nesposobno.
Ker, če polovica delavcev prejema za isto delo pol manj kot druga polovica, potem vodstvo zavestno dopušča izkoriščanje, sproža nezadovoljstvo znotraj podjetja, ter kvari ugled podjetja. A če to ni problem, je vodstvo nesposobno, saj polovici zaposlenim zavestno plačuje preveč. Zato mora vodstvo odleteti, saj zavestno škoduje podjetju.
COP
# 10.07.2016 ob 21:52
@škovacin

Praviš, da je takšen način dela. Torej te izkoriščanje delavcev ne zanima in te ne moti. Lepo.

No, če je tako, zakaj bi plačevali žerjavista 3.800 € mesečno, če lahko vodstvo Luke najame Bolgara za 800 €?

To bi te pa motilo, kajne? Eh, še en kaviar socialist.
MucaMaca
# 10.07.2016 ob 21:26
@škovacin

Razumem, ampak to je nezakonito. Delavce lahko najameš preko agencije kot to dela Revoz ali najameš kooperanta za opravljanje določenih storitev, ampak kooperant tega dela ne sme upravljati izključno s tvojo opremo. V nasprotnem primeru gre za kršitev zakona o delovnih razmerjih. Zaposleni v IPSih imajo vso pravico tožiti tako IPSa kot LK, ker kršita delovnopravno zakonodajo.
škovacin
# 10.07.2016 ob 20:37
ja, ker mene v italiji isto plačajo kot italjane
bukovski
# 10.07.2016 ob 21:59
Kje je Violeta, kje je Luka ?????
MucaMaca
# 10.07.2016 ob 21:14
@Jouža

Welcome to sLOVEenia! Pa ne mislit, da je npr. na hčerinskih firmah Telekoma kaj drugače.
Prismuknjen
# 10.07.2016 ob 21:17
Bojim se, da jim bo kmalu žal, ker so se "uprli".
stari maček
# 10.07.2016 ob 21:10
Zato je pa hotel SDH menjati nadzorni svet,ker Kranjčeva ne nadzira uprave ker se je zlizala z njo zaradi osebne koristi.
Prismuknjen
# 10.07.2016 ob 20:51
A za izkoriščane delavce se je šlo z komunistično ikonografijo na ceste?
Ne.
dvince
# 11.07.2016 ob 01:00
V državni firmi takšne lopovščine so sramota za celo državo,.
redno zaposleni protestniki z 3500€ bruto plače pa tiho, namesto da bi podprli svoje anonimne sodelavce v senci!
vipmit
# 10.07.2016 ob 22:03
In če je temu tako, zakaj delovna inšpekcija ne ukrepa in sankcionira kršitev?
Sonda
# 10.07.2016 ob 22:03
Dobro plačane (in zveste) žerjaviste imajo tam, da lahko kadarkoli s svojim sindikatom žerjavistov (ne moreš verjet), izsiljujejo in blokirajo luko!

Pol luke takoj oddati zasebniku in se bodo prisesaanci hitro znašli na suhem, država pa bo končno uvidela, koliko so ji v teh dolgih letih pokradli.

Ne dvomim pa, da se precejšen del interesa skriva tudi v ilegalnem tovoru, ki se brez dvoma pretaka skozi vrata luke, kontrolira ga pa tisti, ki luko obvladuje ... kdo že?
škovacin
# 10.07.2016 ob 20:59
Najprej se moramo odločit mi kateri komentiramo, država, Cerar, SDH...
ali imajo IPS delavci premalo plačo (800-900 EUR) ali pa imajo redno zaposleni preveliko (1500 EUR).
Brezveze je govorit eni so lopovi drugi so izkoriščani, ker oboje ne more držat.
blef
# 10.07.2016 ob 20:14
Kaj prevoz si pa dvakrat zaračunajo?
melanholik
# 11.07.2016 ob 00:35
škovacin
# 10.07.2016 ob 22:02
Prijavi neprimerno vsebino
@COP

Jaz pravim, da je problem z zakonodaji ne v Luki. Luški žerjavisti imaji plačo 1500 EUR neto, vsaj tako pravijo. Če sem čisto iskren, me res ne moti to dobijo Bolgari 800 EUR+prenočišče+hrano. Kje bojo toliko zaslužili v Bolgariji. Imam malo morje kolegov, ki delajo v Avstriji in vsi za minimalca. Samo ta minimalec je 1100 EUR in vsi so veseli.

Teza, da obstaja določen sloj delavcev, ki so upravičeni do nižjega plačila za enako delo, zgolj zato ker prihajajo iz določenih krajev ali držav, je sporna tako z moralnega kot s pragmatičnega vidika. Kot prvo, to je klasičen primer diskriminacije. Pri zaposlovanju sploh ne bi smelo imeti vloge, kje in kako kdo živi, pač pa zgolj, kakšno delo opravlja in kakšno je plačilo za to delo. Po drugi strani pa se s tem zbija tudi ceno domače delovne sile. S tem dejansko zagovarjaš princip dirke proti dnu, kjer podjetja neomejeno tekmujejo v tem, kdo bo za enako delo plačal manj. In to gotovo ni recept za zdravo družbeno klimo ...
stari maček
# 10.07.2016 ob 21:17
Uprava je delavce pognala da zaprejo luko,ker manipulira z njimi ,nadzorni svet z Kranjčevo na čelu pa to podpira zaradi lastnih interesov,lastnik ima pravico zamenjat vse če vidi lumparijo v svoji firmi in delavci imajo pravice temu nasprotovati.
barbar2
# 10.07.2016 ob 21:16
Če se mi je menjava nadzornikov na začetku zdela politična, sem sedaj prepričan da je potrebno nujno narediti menjave od vodstva pa zahtevati odškodnino za zastoj dela.
socialnadruzba
# 11.07.2016 ob 08:35
Pozivam da se delavc(ips) zberejo v skupino in da dajo skupno tozbo proti upravi luke koper zaradi krsenja zakona o zaposlitvi...ce pozna kdo kasnega odvetnika ki bi bil pripravljen it v tako skupinsko tozbo lahko javi...da skupaj zgradimo boljso prihodnos za nas in nase otroke...
MucaMaca
# 11.07.2016 ob 00:16
Kaj ima LK sploh za imet IPS-je? Naj tako kot normalne firme ala Revoz, Lek, Predilnica Litija etc. najema fleksibilni del delovne sile najema prek akreditiranim agencij. Plača razliko nekaj procentov agenciji, za najete delavce pa velja kolektivna pogodba LK. Vsi tile IPS-i so samo odvod, da razne gaze jezde zlizane z vodstvom družbe prek revežev izčrpavajo Luko Koper. Kdor tega ne vidi, je popolnoma slep ali pokvarjen do amena.
DišečaKava
# 10.07.2016 ob 22:31
Vsak dan malo prismrdi iz naše podalpske greznice polne psihopatov.

V dneh, ko je vroče, še posebej rado.

he he he
7up
# 10.07.2016 ob 21:47
MucaMaca

Hoces reci, da v Revozu agencijski delavci potemtakem postavijo svojo proizvodno linijo? ;)
COP
# 11.07.2016 ob 08:20
@Homer.

Kaviar socialisti ste neverjetni. Ko imate izkoriščanje zaposlenih pred nosom, ga zagovarjate. Češ, bolje da naši izkoriščajo, kot zlobni tujci. Noro!

Pravice delavcev vas zanimajo samo kot orodje za dosego političnih ciljev. Ko je dosežen, brez lastninske udeležbe in rizika plenite podjetje za sebe in svoje prijatelje, ob krivicah in izkoriščanju polovice delavcev LK pa mirno gledate stran. Ste pa glasni, to pa. Primorska vstala.
Vladoska
# 11.07.2016 ob 07:10
Luke ne damo! so vpili. Če je v tem, kar je iz prispevka razvidno le kanček resnice, potem smo dragi moji, večkrat nategnjeni. To, da so rezultati pozitivni ni nobeno čudo. Luka je pač zlata žila in vsak "bebec" mora delat z debelim profitom. Država dobiva, da je tiho le drobtinice. Slovencelj pa kot vedno zatiska oči in krivdo vali na tretjo osebo vlado. Verjetno tudi takrat, ko se ne more U...t.
cfc90
# 10.07.2016 ob 21:01
kaj je tu čudnega, že vsak malo večji privatnik ima poleg matične še kakšno ''podjetje'' zraven za prelaganje računov
Binder Dandet
# 11.07.2016 ob 10:27
@cinik:
Če plače podizvajalcev znatno odstopajo od plač zaposlenih v Luki, potem je verjetno ali zaposlen v Luki preplačan ali zaposlen pri podizvajalcu podplačan ali oboje skupaj. Sam se nagibam, da gre za oboje plus še kaj. Recimo, skrbno izbrani podizvajalci, ki dobijo milijonske posle z Luko in sodeč po tabelah živijo zgolj od poslovanja z Luko. Hkrati v teh podjetjih izkoriščajo tujo delovno silo. A res misliš, da smo vsi po župi priplavali? Ni nam potrebno detajlno poznat drobovja krave, da razumemo, da gre za kravjek, ko ga vidimo.
Binder Dandet
# 11.07.2016 ob 09:21
@cinik:
"A si tudi ti tako kratek da ti ni jasno da Luka dd. nima z zaposlitvijo t.i. IPS ničesar????"

Na vsako zaposlitev, ki se opravlja v okviru dejavnosti Luke Koper, ima krovna družba vpliv. Ti nam pesek mečeš v oči. Vprašanje je, če ga sebi tudi ali zgolj drugim?
7up
# 11.07.2016 ob 08:22
Homer.

Ali si predstavljaš koliko bi šele luka prihranila, če bi še nekatera druga delovna mesta prepustila zunanjim izvajalcem. Npr. delo žerjavistov, ki v povprečju stanejo LKP cca 5 tisoč eur na mesec.

Samo pri vsakem žerjavistu bi prihranili cca 60 k /letno

Kaj meniš?
sosman
# 11.07.2016 ob 06:45
Kjer je država in politika zraven, je vedno kraja in korupcija.
paver
# 11.07.2016 ob 00:14
Ko se vodilni prašiči prerivajo pri koritu je pa tudi izkoriščana raja dobra. Drugače jih nihče niti povohal nebi.
bre53
# 10.07.2016 ob 21:28
zanimivo clanek o tem zdaj hhehehheehehe
škovacin
# 10.07.2016 ob 21:19
@MucaMaca

Takšen je način dela, če prihaja do velikega nihanja v obsegu dela. Če imaš gradbeno firmo in dobiš malo večji projekt za katerega ti zmanjka delavcev, itak ga vseeno vzameš. Pokličeš dodatno delovno silo (kooperante) in se s šefom firme zmeniš za ceno. Tebe ne briga koliko on njih plača... Tudi oni delajo s tvojo mehanizacijo...
Kazalo