Paviljon na Expu služi promociji in utrjevanju znamke I feel Slovenia, je prepričan Počivalšek. Foto: Expo Slovenia
Paviljon na Expu služi promociji in utrjevanju znamke I feel Slovenia, je prepričan Počivalšek. Foto: Expo Slovenia
expo dejan židan
Židan je med drugim na Expu obiskal tudi veletržnico. Foto: Expo Slovenia

Počivalšek je poudaril, da so mnogo stikov dobili tudi po zaslugi slovenskega paviljona: "Verjamem, da paviljon na Expu služi promociji in utrjevanju znamke I feel Slovenia, promociji naših izdelkov in utrjevanju podobe Slovenije v Italiji in v širšem prostoru." Dodal je, da so gospodarstveniki, ki vedo, kaj hočejo, v slovenskem paviljonu in na celotnem Expu lahko našli potencialne poslovne partnerje. Je pa za to potrebnega nekaj angažmaja – spremljati je treba dogodke na Expu, vedeti, kdo prihaja, in poskušati najti kontakt, je pojasnil minister.

Podpisa pogodb ne pričakuje
"Ne pričakujem, da se bodo na Expu podpisale pogodbe. Pričakujem pa, da bodo vzpostavljeni kontakti, ki bodo kasneje nadgrajeni s pogodbami in konkretnimi posli," je poudaril. Dodal je, da je govoril z več gospodarstveniki, ki so se zadeve lotili resno, in ti so z vzpostavljenimi stiki zadovoljni. Zaveda pa se, da bo morala država posredovati na gospodarskem področju; Počivalšek namreč ocenjuje, da moramo "del gospodarstva, ki še ni prepoznalo priložnosti, spodbuditi k temu, da se aktivneje loti poskusa pridobivanja partnerjev ali promocije svojih izdelkov v Milanu".

Evropa začela prepoznavati kakovost slovenske hrane
Poleg gospodarskega ministra je Milano obiskal tudi kmetijski minister Dejan Židan. V četrtek se je udeležil konference, na kateri je približno 20 slovenskih živilskih in lesarskih podjetij iskalo nove posle na italijanskem trgu. "Cel četrtek smo preživeli na način, da pomagamo slovenskemu gospodarstvu pri izvozu," je povedal Židan. Poudaril je, da je Evropa očitno začela prepoznavati kakovost slovenske hrane, saj je Slovenija izvoz živil lani povečala za šest odstotkov, trenutno pa izvaža že 23 odstotkov celotne proizvodnje. Pozitivni kazalci se kažejo tudi v lesni industriji, ki je že drugo leto zapored poslovala pozitivno, je še dodal.

Čebele pomembne za promocijo Slovenije
Kmetijski minister je med drugim obiskal tudi tamkajšnjo veletržnico in jo podal kot dober primer, kako organizirati prodajo kmetijskih proizvodov prek krajevnih skupnosti. Na srečanju s predstavniki nekaterih trgovskih verig v Italiji se je dogovoril, da bodo lahko slovenska agroživilska podjetja sodelovala na hišnih sejmih verige Coop, ki deluje po načelih kooperative. "Verjamem, da bodo s svojimi kakovostnimi izdelki prepričala italijansko stran, da jih vključi v svojo ponudbo," je dejal.

Italijanski poslovneži so se lahko na konferenci seznanili tudi z dejavnostmi Slovenije pri razglasitvi svetovnega dneva čebel. Gre za temo, ki je izrednega pomena zaradi vprašanja prehranske varnosti po celem svetu, hkrati pa ta pobuda prinaša gospodarske priložnosti za Slovenijo in tudi njeno turistično promocijo, je zaključil minister.