Foto:
Foto:

Revija Gospodarski vestnik (GV) je v Cankarjevem domu za zlato gazelo 2003 razglasila ljubljansko podjetje Halcom.

Po odločitvi sveta gazel, ki ga sestavljajo poslovneži, ministri in akademiki, je srebrna gazela podjetje Sep iz Šentruperta, bronasta gazela pa podjetje Kapis iz Petrovč.

Rast je omogočil glavni produkt E-bank
Podjetje Halcom, katerega lastnik je Matjaž Čadež, je izmed šestih finalistov najvišje uvrščeno na lestvici 500 najhitreje rastočih slovenskih podjetij (14. mesto). Hitro pa je začelo rasti leta 1997, ko so s ko so s povsem novo tehnologijo - pametno kartico in elektronskim podpisom - razvili programsko rešitev elektronskega bančništva v podjetjih in ga uspešno prodali prvi banki. Nastal je glavni produkt Halcoma, Hal E-Bank. Ta je podjetju v zadnjih štirih letih prinesel skoraj desetkratno rast prodaje, in to kljub močni recesiji na področju informacijske tehnologije.

Število zaposlenih se je s šestih povečalo na 31 redno in 28 honorarno zaposlenih. S programsko rešitvijo za e-bančništvo obvladujejo več kot 60 odstotkov slovenskega, 50 odstotkov trga BiH in kar 70 odstotkov srbskega trga. V vseh treh državah prek Hal E-Banka posluje 27.000 podjetij in ravno med izborom za zlato gazelo 2003 je Halcom z njim prodrl tudi v prvo banko v Nemčiji.

Srebrna in bronasta gazela
Srebrni gazeli 2003, podjetju Sep iz Šentruperta, ki ga je ustanovil Franc Frelih, vodi pa ga Edmund Pal, je hitra rast uspela z lastno tehnologijo sistemov za čiščenje avtomobilskih vetrobranskih stekel.

Bronasta gazela 2003, podjetje Kapis, katerega direktor in lastnik je Iztok Pikl, se ukvarja s proizvodnjo in veleprodajo kablov ter vodnikov. Uspeli so s precej drznim izvozom kapitala na bosanski trg, kjer je podjetje leta 2001 kupilo Tovarno kablov v Tomislavgradu.

Izbor za zlato gazelo od leta 2001
Gospodarski vestnik je projekt Gazela zasnoval predlani, z njim pa bi radi pokazali, da so tudi v Sloveniji hitra rast, dobri podjetniški modeli in dinamični podjetniki pomembno gibalo gospodarstva.

Slovenska podjetja se za naziv zlata gazela 2003 potegujejo najprej na regijskih tekmovanjih, nato pa še na nacionalnem izboru. GV izbere na regijskih tekmovanjih šest zmagovalcev - ti so finalisti izbora za zlato gazelo - glede na več meril. Gre za uvrstitev na lestvico hitro rastočih družb, dodatnih podatkovnih meril (nova delovna mesta, izvoz, dodana vrednost), kvantitativnih in kvalitativnih nebilančnih podatkov in glede na podjetniško filozofijo.