Navaja, da so "kakovostni mediji nosilci kulture in njeni soustvarjalci. Nenadomestljivi so kot izvajalci pravice javnosti do obveščenosti, pri razvijanju nacionalne in kulturne identitete ter slovenskega jezika, utrjevanju temeljnih družbenih vrednot, kot so človekove pravice, demokratičnost in strpnost, za razvoj izobraževanja in znanosti, za uveljavljanje kulture javnega dialoga ter utrjevanje pravne in socialne države. V Republiki Sloveniji izvajamo ukrepe za zagotavljanje pluralnosti slovenskega medijskega prostora, s čimer želimo vsem omogočiti dostopnost kakovostnih in raznovrstnih medijskih vsebin."

Glede pomena javne službe pa Ministrstvo za kulturo poudarja njeno izjemno vlogo in pomembnost v družbi, pri čemer sta ključna ravno RTV Slovenija in STA: "Nosilca javne službe na medijskem področju oz. področju informiranja sta RTV Slovenija (RTV SLO) in Slovenska tiskovna agencija (STA). (…) Vloga RTV Slovenija in STA kot oblikovalcev in posredovalcev verodostojnih informacij bo v prihodnje ob pričakovani rasti števila 'lažnih novic' in podobnih pojavih še posebej pomembna."

Po skrbnem pregledu predlogov sprememb medijske zakonodaje, ki jih je julija 2020 objavilo Ministrstvo za kulturo, ugotavljamo, da držijo vse navedbe, ki smo jih že posredovali, predvsem na seji odbora za kulturo Državnega zbora in pisno na naši spletni strani in so bile osnova za predlog za umik vseh treh zakonov iz javne razprave. Poleg tega pa k temu navajajo tudi dodatno ugotovljene pomanjkljivosti v vsebini zakonov in postopkih za njihovo pripravo. Veliko je tudi neskladje med zapisanimi cilji sprememb na predstavitveni spletni strani ministrstva in resničnimi posledicami.
Predlogom sprememb medijskega paketa najbolj velja očitati naslednje:

  • iz nobenega materiala ali zapisa ni razvidno, da bi se pred postavljanjem ciljev sprememb opravila kakršna koli strokovna analiza stanaj. Vsi trije zakoni posegajo v sredstva, s katerimi razpolaga RTV, pa o njenem zadostnem financiranjem v tem trenutku analiza ali stanje ni prikazano, čeprav je RTV posredoval na Ministrstvo za kulturo podrobne analize;
  • v obrazložitvi in prikazu posledic za proračun oziroma javne finance so podani napačni izračuni ali ocene ali jih pa sploh ni. To onemogoča prikaz finnačnih sprememb, ki bi doletele RTV v primeru sprejema vseh treh ali posameznih predlogov zakona;
  • ministrstvo pred oblikovanjem zakonskih sprememb ni izvedlo preizkusa, ki mu ga nalaga odločba Ustavnega sodišča. Obvezno bi moralo preveriti vzdržnost dolgoročnega financiranja RTV Slovenija ter vpliv tako omejenega financiranja na izvajanje javne službe. Sodeč po obrazložitvah zakonov ni opravilo ne enega in ne drugega;
  • predlog ZRTVS-1C vsebuje številne nomotehnične napake, kar vzbuja upravičen dvom o strokovnosti predloga;
  • utemeljitev ministrstva za izločitev Oddajnikov in zvez iz RTV Slovenija temelji na napačnih finančnih predpostavkah, zato je tudi finančni zaključek ministrstva zgrešen, ob tem, da ni navedenih razlogov, ki bi omogočali daleč naugodnejšo ureditev, da RTV ustanovi gospodarsko družbo (to se je zgodilo v vseh primerih, ki jih predlagatelj navaja v obrazložitvi, razen na Hrvaškem);
  • nepravilno enači dejavnost nacionalne radiotelevizije in tiskovne agencije;
    ministrstvo želi na RTV Slovenija uvesti več oglasov in s tem programe nacionalne televizije izenačiti s ponudbo komercialnih medijev;
  • denar iz RTV-prispevka želi nameniti za delovanje komercialne medijske hiše, pri čemer je definicija tega, kaj je javni interes, popolnoma ohlapna in temu pogoju lahko zadosti medij v Republiki Sloveniji, ki v aktih ustrezno opredli svoj status;
  • financiranje javnega interesa v zasebnih medijih in STA namesto sedanjega sofinanciranja države preko dela RTV-prispevka prenaša neposredno na državljane

Na osnovi poglobljenih razprav in analiz ter povedanega vodstvo RTV ob podpori mnogih zaposlenih, ki jim je mar za izvajanje vseh funkcij javnega servisa v majhni državi izražamo globoko nestrinjanje s tako pripravljenimi zakonskimi predlogi, zato resorno ministrstvo pozivamo, da jih umakne. Izražamo polno pripravljenost tvorno sodelovati pri pripravi strokovno celovite, poglobljene in jedrnate predloge, ki bodo pravilno manifestirali 39. člen Ustave (svoboda izražanja) ter spoštovali zaveze ustanoviteljice do RTV Slovenija.

Celoten odziv RTV Slovenija si lahko preberete tukaj.