Scorsese se boji, da strojno učenje uporabniško izkušnjo posameznika poenostavi. Foto: Reuters
Scorsese se boji, da strojno učenje uporabniško izkušnjo posameznika poenostavi. Foto: Reuters

Dejal je, da algoritmi, ki dajejo priporočila na podlagi navad, ki jih imajo posamezniki pri gledanju, škodujejo filmu, gledalca pa obravnavajo kot potrošnika, poroča BBC.

Scorsese se boji, da strojno učenje uporabniško izkušnjo posameznika poenostavi. Po njegovem mnenju algoritmi vso ponudbo omejijo zgolj na vsebino ali žanr, kar pomeni, da razumevanje umetniške vrednosti posnetkov nima več nobene teže.

Gre za boj med starimi silami, ki so določale, kateri filmi bodo prišli do gledalcev, in novimi tehnološkimi podjetji. Foto: Pixabay
Gre za boj med starimi silami, ki so določale, kateri filmi bodo prišli do gledalcev, in novimi tehnološkimi podjetji. Foto: Pixabay

Vsebina je po Scorsesejevem mnenju postala "poslovni izraz za vse gibljive slike: film Davida Leana, video z mačkami, reklama za Super Bowl, nadaljevanje superheroja, epizoda serije".

Boj med silami

Z računalniškimi algoritmi ponudniki spletnih pretočnih vsebin ugotavljajo, kaj gledalce zanima. Posebej zabavna industrija se vse bolj zanaša na ta koncept, da bi obdržala občinstvo.

Algoritmi, ki jih uporabljajo pretočne storitve, analizirajo vedenje uporabnikov, na podlagi katerega svoje vsebine razvrščajo, izbirajo in predstavljajo. Cilj teh dejavnosti je večja individualizacija ponudbe, pojasnjuje raziskovalna sodelavka na Oddelku za komunikacije in medije na univerzi Liverpool Elinor Carmi.

"Če želite slediti določenemu vedenju in sestaviti neki osebni profil, te platforme poskrbijo, da je z računom povezan samo en uporabnik," je raziskovalka pojasnila za britanski BBC in dodala: "Algoritmi delujejo v ozadju vmesnika, ki ga ljudje vidijo, ko se prijavijo. Ljudi na posebne načine opozarjajo na vsebine in jih usmerjajo k temu, kaj naj izberejo." Na to vpliva tako razporeditev vsebin kot tudi tip prikaza, barve in celo slike, še navaja Carmijeva.

Gre za boj med starimi silami, ki so določale, kateri filmi bodo prišli do gledalcev, in novimi tehnološkimi podjetji. "V obeh primerih govorimo o močnih institucijah, ki opredeljujejo, nadzorujejo in upravljajo meje umetnosti in kulture," pravi raziskovalka.

V času, ko so kinodvorane zaprte, se gledalci zatekajo k pretočnim spletnim vsebinam. Foto: EPA
V času, ko so kinodvorane zaprte, se gledalci zatekajo k pretočnim spletnim vsebinam. Foto: EPA

Spretno iskanje pozornosti

Eden od spletnih ponudnikov videovsebin je razkril, da glede na zgodovino ogledov posameznika prilagaja tudi prikazne sličice, s katerimi predlaga različne posnetke.

"Nimamo enega izdelka, ampak več kot 100 milijonov različnih izdelkov – enega za vsakega od naših članov s prilagojenimi priporočili in personaliziranimi vizualnimi elementi," so zapisali in dodali, da skušajo prikazati "prave naslove pred vsakim od naših članov ob pravem času".