Nagrado Nike Bohinc bodo podelili v treh kategorijah, in sicer za najboljšo kritiko, za najboljši teoretski tekst oziroma esej in za najboljši intervju.

Foto: Ekran
Foto: Ekran

V kategoriji za najboljšo kritiko so za najboljšega razglasili besedilo Anžeta Okorna z naslovom ... Naokoli …, ki je bilo objavljeno v reviji Ekran. Besedilo odraža slog, "ki ga avtor z recenzentskim in esejskim pisanjem razvija že več let. V slovenskem filmskem prostoru je Okorn eden redkih piscev z razpoznavnim slogom, ki presega ustaljene forme filmske kritike. S svojim raziskovanjem jezika in ritma besedilo razpira drugačen pogled na film Joachima Trierja Najslabši človek na svetu," beremo v utemeljitvi.

Najboljši teoretski esej je postal Kaj narediti s filmom in tehnologijo?, ki ga je spisal Oskar Ban Brejc. V njem "premišljuje aktualno temo na način, ki bralcu organsko približa kompleksnost konceptov ter jih spretno in fluidno argumentira, opirajoč se na sodobno strokovno literaturo," meni žirija. Objavljen je bil v reviji KINO!.

Najboljši intervju pa je po mnenju komisije naredila Marina Gumzi. Njen pogovor z Isabelle Fauvel v reviji Ekran "odlikujeta avtoričin angažma in poznavanje področja filmske produkcije. Pogovor zaznamujejo premišljena in izvirna vprašanja, ki odpirajo prostor za zavzet premislek stanja sodobne evropske filmske industrije."

V spomin na eno najvidnejših članic društva Fipresci, prvo urednico Ekrana
Nagrada nosi ime v spomin na eno najvidnejših članic društva Fipresci, prvo urednico Ekrana ter eno izmed najpomembnejših filmskih kritičark v našem prostoru, so sporočili iz Slovenske kinoteke. "Na področju filmske kritike je bilo v zadnjih letih zaznano umanjkanje strokovnih priznanj, ki bi prepoznala in nagradila kvalitetno delo filmskih kritičark in kritikov. Trenutno edina nagrada na tem področju – priznanje revije Ekran – nagrajuje opus izbranega kritika ali kritičarke in se izmenično podeljuje enkrat za življenjsko delo, drugič pa perspektivnemu mlademu kritiku ali kritičarki, pri čemer veliko kvalitetnih kritiških del posameznega leta ostaja spregledanih," opisujejo.

V letu praznovanja 60. obletnice izhajanja Ekrana sta tako Društvo Fipresci kot revija ustanovila stanovsko nagrado, da bi z njo krepila vidnost kvalitetnega dela stroke in opozarjala na izjemne prispevke.

Iz filma Matjaža Klopčiča Na papirnatih avionih iz leta 1967. Foto: Ekran
Iz filma Matjaža Klopčiča Na papirnatih avionih iz leta 1967. Foto: Ekran

K prijavi za Nagrado Nike Bohinc so bili povabljeni vsi filmski kritiki in kritičarke ter publicistke in publicisti, katerih prispevki so bili objavljeni v registriranih medijih v obdobju od 1. 1. 2022 do 31. 12. 2022.

Prijavljene prispevke je ocenjevala tričlanska strokovna žirija, ki so jo sestavljali Maja Krajnc, odgovorna urednica revije za film in filmsko KINO! in visokošolska učiteljica za področje zgodovine in teorije filma na katedri za filmske in televizijske študije na AGRFT-ju, Nace Zavrl, doktorski študent oddelka za umetnost, filmske in vizualne študije na univerzi Harvard, in Veronika Šoster, doktorska študentka literarnih ved, literarna kritičarka in odgovorna urednica zbirke Prišleki založbe LUD Literatura.

Podelitvi bo sledila brezplačna projekcija ljubezenske poeme Matjaža Klopčiča Na papirnatih avionih iz leta 1967.